Radeon 9500 til 9700
Fra : SortePer

Dato : 19-01-03 19:48

Er der nogle har prøvet.
Virker det, hvadfor en driver bruger du, og hvordan gør man.
Virker det under alle windows 98/me/xp

Anders

Fra : Henrik Lyck

Dato : 19-01-03 20:10

Hej Anders

Det virker, på mit kort er der nogle små prikker, som når du overclocker for
meget (artifacts). Så vidt jeg har læst i forsk. forums er der nogle der
overhoved ikke får nogle fejl i grafikken andre får mange. Det beror vist
lidt på held.
Du kan læse mere på denne side om hvordan man gør
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

Eller downloade riva tuner den kan lave din driver om.

Fra : TBC

Dato : 19-01-03 20:24

"SortePer" <*post2400@hotmail.com*> skrev i en meddelelse

> Er der nogle har prøvet.

Ja.(Inkluderer dog DESVÆRRE ikke mig selv der venter en omgang på Geforce FX
eller ATI's næste) men www.tomshardware.com www.anandtech.com osv osv

> Virker det

Nej da, ATI har lavet et produkt der naturligvis ikke virker og heller ikke
er det hurtigste på markedet for tiden, for sådan sælger det jo bedst.
(Ironi hvis du var i tvivl)

> hvadfor en driver bruger du

Folk bruger gerne den nyeste

> og hvordan gør man.

Intallerer den

> Virker det under alle windows 98/me/xp

Ja, særligt hvis du downloader den driver der er tilpasset dit specifikke
styre system.

TBC

Fra : Kim

Dato : 19-01-03 20:34

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> Ja.(Inkluderer dog DESVÆRRE ikke mig selv der venter en omgang på Geforce
> FX
> eller ATI's næste)

Sørg nu for at du har plads nok hvis du vælger Geforce FX ;)
http://www.nordichardware.se/artiklar/Grafik/2003/GeForce_FX/GFFX.jpg

Fra : TBC

Dato : 19-01-03 22:07

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse

> Sørg nu for at du har plads nok hvis du vælger Geforce FX ;)
> http://www.nordichardware.se/artiklar/Grafik/2003/GeForce_FX/GFFX.jpg

Lydkort
DVB-s kort
TV kort

....Tja så er der jo pt 2 PCI porte ledige foruden den AGP port hvor selve
kortet i givet fald skal udskiftes. Det interessante er nærmere hvad kortene
ender med at koste og hvad deres performance reelt bliver

Men ellers har du ret, det er et stort skrummel. Minder lidt og Voodoo II
SLI dagene

TBC

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-03 08:58

"TBC" <-sutmin@2night.dk> crashed Echelon writing

> Men ellers har du ret, det er et stort skrummel. Minder lidt og Voodoo
> II SLI dagene

Mon ikke det lander i 3K-3,5K klassen ligesom alle de "gamle" kort, som
ændrede markedet, kostede da de kom på gaden.

--
Bjarke Andersen

Fra : TBC

Dato : 21-01-03 14:11

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> crashed Echelon writing

> Mon ikke det lander i 3K-3,5K klassen ligesom alle de "gamle" kort, som
> ændrede markedet, kostede da de kom på gaden.

Jeg har hørt rygter om at det skulle lande til omkring 5K på det tidspunkt
det rammer markedet. Men jeg plejer nu at vente de par måneder det tager før
prisen finder sit rette leje, og så bliver det vel omkring de 2-3.5 K ?

TBC

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-01-03 18:13

TBC wrote:
> Men ellers har du ret, det er et stort skrummel. Minder lidt og Voodoo II
> SLI dagene

Hehe, jeg er ved at montere en Zalman heatpipe køler på mit 9700 Pro, og
med den placering min ramklodser har på motherboardet bliver jeg nok
nødt til at fræse/save/flå lidt i kølepladen for at det lykkedes, så det
kommer også til at fylde en PCI slot ud.

Ikke fordi kortet er larmende, det er et "Build by" ATI, det er blot
ikke 100% lydløst og så havde jeg lyst til at rode med Heatpipe køling
og de 180.- er jo ikke alverden

Skulle jeg skifte snart ville jeg forøvrigt lige vente og se om ATI ikke
har et modtræk til Geforce FX kortet, de har jo haft siden i sommers til
at forbedre 9700 Pro.

mvh

Bruno

Fra : Kim

Dato : 20-01-03 21:29

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
<Klip>
> Ikke fordi kortet er larmende, det er et "Build by" ATI, det er blot
> ikke 100% lydløst og så havde jeg lyst til at rode med Heatpipe køling
> og de 180.- er jo ikke alverden
<Klip>

Hvor har du fået opsnappet et "Build by ATI"?,
er det her i landet du har købt det så please sig hvor

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-01-03 14:11

Kim wrote:
> Hvor har du fået opsnappet et "Build by ATI"?,
> er det her i landet du har købt det så please sig hvor

Jeg har købt det hos GameStop i US tilbage i august/september, de kørte
et introduktionstilbud med 20% rabat så det dækkede forsendelse mv.
således at jeg faktisk fik kortet ret tidligt og til under hvad den
lokale danske dagspris var dengang selv moms og told medregnet.

Men jeg tror nu det er ret identisk med et Connect3D kort, uden dog at
havde haft et sådanne i hånden.

Mvh

Bruno

Fra : Kim

Dato : 21-01-03 15:58

> [...]
> lokale danske dagspris var dengang selv moms og told medregnet.
>
> Men jeg tror nu det er ret identisk med et Connect3D kort, uden dog at

Ok, jeg takker for informationen

Fra : Sven

Dato : 22-01-03 03:29

> Men jeg tror nu det er ret identisk med et Connect3D kort, uden dog at
> havde haft et sådanne i hånden.

I hvert fald de første kort der kom fra Connect3D. Mit kom i en helt hvid
kasse uden tryk af nogen art, og på selve grafikkortet står "build by ATI".
Det er også en ATI-BIOS der er på kortet, ligesom den medfølgende CD er
påtrykt ATI og ikke Connect3D.

Mit er købt hos Holm Data.

Sven

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-01-03 23:00

On Sun, 19 Jan 2003 20:23:59 +0100, TBC wrote:

> [...]

>er det hurtigste på markedet for tiden, for sådan sælger det jo bedst.

Jeg tror nu at "SortePer" spurgte til et meget omtalt trick som skulle kunne
lave et 9500 om til et 9700.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : TBC

Dato : 20-01-03 01:59

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu at "SortePer" spurgte til et meget omtalt trick som skulle
kunne
> lave et 9500 om til et 9700.

Jeg tror sku du har ret. ....My mistake ! ! ! :-*

Sådan går det når man ikke får læst subject nært nok. Syntes nok også lige
det var lovligt lamme spørgsmål ....Altså hvis man ikke havde taget subject
til den sande efteretning

|-{ ...er vist min

TBC

Fra : Henrik Dissing

Dato : 20-01-03 14:39

On Mon, 20 Jan 2003 01:59:17 +0100, TBC wrote:

>"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg tror sku du har ret. ....My mistake ! ! ! :-*

Nårh, jeg synes nu godt at SortePer kunne have udtrykt sig lidt tydeligere

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-01-03 21:04

"SortePer" <*post2400@hotmail.com*> wrote in

> Er der nogle har prøvet.

Der er mange, men ikke mig.

> Virker det, hvadfor en driver bruger du, og hvordan gør man.

Det virker for nogle, andre virker det ikke for. Afhænger af om alle
pipes virker på den chip der sidder på ens 9500. Hvis der er defekt i
en eller flere, får man et overlay af sort/hvide tern i sit billede.

> Virker det under alle windows 98/me/xp
Der er folk der arbejder på at få det til at virke på 9x/Me, men pt. er
det vist kun 2k og XP.

Se eventuelt denne FAQ mht. SoftR9700 (Rivatuner):
http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?s=e61dceaf5308c3810aaf21c83e
6b2065&threadid=45430

Sørg for at hele adressen pastes ind i din explorer, ellers ser du ikke
den rigtige artikel.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.