iMac - dødt batteri ?
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-01-03 17:33

Jeg har en veninde med en totalt død iMac.

Hvad er chancerne for, at det kan være dens batteri der trænger til
udskiftning ?
Og er det svært at skifte batteri....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-01-03 17:44

Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

> Jeg har en veninde med en totalt død iMac.
>
> Hvad er chancerne for, at det kan være dens batteri der trænger til
> udskiftning ?
> Og er det svært at skifte batteri....?

Du skal ikke prøve på at skille imac'en af, hvis du IKKE er trænet i
dets adskillelse og samling af computerkomponenter.

Men der er mange typer imac - hvilken er er det? Den ved det svævende
display - eller de helt gamle (rev A & B). Eller dem "indimellem"?

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-01-03 19:45

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Du skal ikke prøve på at skille imac'en af, hvis du IKKE er trænet i
> dets adskillelse og samling af computerkomponenter.

Nøhh....
men hvorfor betale i dyre domme for at f.eks. Officeline skal
konstatere, at "nej desværre, det er ikke batteriet" ???
Der er jo INTET at tabe - batteriet kan vel max koster et par hundrede,
og hvis det er dét er alle glade

> Men der er mange typer imac - hvilken er er det? Den ved det svævende
> display - eller de helt gamle (rev A & B). Eller dem "indimellem"?

Det er en 266'er med CD-skuffe.
Nærmere kan jeg ikke komme det
Jow, den er fra 1999 svjv.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-01-03 21:51

Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

> Det er en 266'er med CD-skuffe.
> Nærmere kan jeg ikke komme det
> Jow, den er fra 1999 svjv.

OK, der skal tålmodighed til, når du skilelr ad. Find. evt. en guide på
nettet. Den imac er ret kompletks opbygget, bl.a. med motherboardet i to
dele.

Sørg også for at have et godt skruetrækkersæt, bl.a. med lange
torx-skruetrækkere. De 6 første skruer der skal fjernes (før kassen kan
"knækkes" er svære at nå ind til.

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-01-03 17:58

> [...]

> Jeg har en veninde med en totalt død iMac.
>
> Hvad er chancerne for, at det kan være dens batteri der trænger til

iMacs dør da ikke... gør de vel?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-01-03 19:47

David Blangstrup wrote:

> iMacs dør da ikke... gør de vel?

Hvis du mener "at trykke på power-on-knappen, og der sker lige nøjagtigt
ingenting", så jo det er dét der er sket *suk*

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-01-03 03:56

> [...]

> Jeg har en veninde med en totalt død iMac.
>
> Hvad er chancerne for, at det kan være dens batteri der trænger til

Pudsigt, jeg kender også en der har en "død" iMac...

Hvis du finder ud af at det er batteriet der skal skiftes så skriv lige
ind igen. Den pågældende iMac er i øvrigt skilt til atomer (ret sjovt
når man skal samle den igen), det er ikke så slemt når man først er
igang med adskillelsen...

ps. Det er en rev. A eller B. 266MzH med skuffe drev...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Erik Thau-Knudsen

Dato : 23-01-03 01:06

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> igang med adskillelsen...
>
> ps. Det er en rev. A eller B. 266MzH med skuffe drev...

Min iMac rev A døde i sommer. Det viste sig, at det var PRAM-batteriet,
som skulle udskiftes. Det blev en dyr omgang hos Officeline. Så altså:
forsøg dig først ad med batteriudskiftning.

Erik Thau-Knudsen
http://homepage.mac.com/erik_thau_knudsen/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 23-01-03 23:58

Erik Thau-Knudsen <thau@oncable.dk> wrote:
> [...]
> som skulle udskiftes. Det blev en dyr omgang hos Officeline. Så altså:
> forsøg dig først ad med batteriudskiftning.

Jeg vil straks gi' rådet videre.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-01-03 00:34

Erik Thau-Knudsen wrote:

> Det viste sig, at det var PRAM-batteriet, som skulle udskiftes.
> Så altså: forsøg dig først ad med batteriudskiftning.

Øhhh - hvor mange batterier er der i sådan en iMac....?

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-03 08:58

Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

> Øhhh - hvor mange batterier er der i sådan en iMac....?

Eet.....
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-01-03 01:19

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> ps. Det er en rev. A eller B. 266MzH med skuffe drev...

Så er det en rev. C.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 23-01-03 23:58

> Så er det en rev. C.

Ahh... Takker. Har aldrig helt kunne finde ud af hvornår det var det ene
eller det andet.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk