Re: Gem i Power Point
Fra : pre

Dato : 19-01-03 15:06

Æææææh!
Kasser den PPs jeg sendte. MIDI´en er næppe indlejret, jeg glemte at den
originale fil skulle fjernes.

Til gengæld har jeg installeret et objekt der virker. Både objektet
media clip og MIDI sequence kan bruges. Det meste af tricket ligger i
at bruge en slide med Clipart, indsætte objektet, fjerne Clipart,
højreklikke objektet for at komme til Movies og Sounds for at vælge
animation. Ligegyldigt om det vindue bruges, eller du kalder
Multimedie, kan (i dette tilfælde) Objekt 3 vælges, så der åbnes for
valg af autostart eller klikstart.
Det holdt hårdt og jeg blev uvenner med CPU´en. Det skal vare meget
længe før jeg igen tænder for PP.

© pre 2002

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse news:...
: Hej tilbage!
:
: Direkte sender jeg en beskeden (meget beskeden) PPT med en indlejret
: MIDI sekvens. Samtidig må jeg så erkende, at det umiddelbart er
svært
: at kringle sig gennem PP´s system (selvfølgelig sku´ jeg prøve). PP´s
: VBA er elendig.
::
: mvh
: © pre 2002
:
:
: "Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
: news:3e295305$0$71681$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
: : hej pre!"
: : "pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
: : news:3e294536$0$71683$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
: : > Hej tilbage
: : > Prøv, i PP at klikke på Indsæt/Objekt, og vælg Midi Sequence.
: : > --
: : >
: : Jo, men så sidder den der, som et objekt. Hvordan får jeg den nu
: afspillet
: : automatisk, når jeg skifter til det dias, hvor objektet er indsat?
: Problemet
: : er at sekvensen indsættes som et objekt, ikke som en lyd.
: :
: : Jan
: :
: :
:
:
:

Fra : pre

Dato : 21-01-03 15:37

Hej Jan

Det ser ud som om jeg må gi´ dig en undskyldning - det er kun den ene
gang det lykkedes at "indlejre" en MIDI fil i PP. Måske var der en kopi
af den sekvens jeg slettede, hvem ved; Fakta er at MIDI filer kædes,
uanset hvordan de hentes og afspilles.

Så har jeg prøvet at finde grænsen for hvor store lydfilerne må være,
til nu er det nærmeste en henvisning til diskplads. For en ordens skyld
har jeg i dag kikket i de danske "bøger" om PP - en frustrerende
oplevelse. Hverken "PP på 1o minutter", "PP for de tossede" og hvad de
nu ellers hedder indeholder noget der hæver sig op over en billig
knaldroman. Hele lydsiden ignoreres i langt størstedelen
og objekt/OLE mulighederne omtales kun i den ældste - til PP 4.

På den baggrund er det imponerende resultater "man" har nået.
(Retfærdigvis skal det siges, at den nyeste, og største publikation ikke
var tilgængelig), men det virker som om der trænges en begavet
introduktion til Multimedier, netop de emner hvor PP uden videre skifter
rundt i sine dialogbokse.
En forklaring på hvorfor en MIDI fil tilbydes konvertering, samtidig med
at det fastslås at muligheden ikke er til stede, en forklaring på den
manglende mulighed for indlejring af MIDI filer (Ophavsret?), en bedre
oversigt over muligheder i det hele taget - det ville være gode ting på
Dansk. Desværre har jeg ikke den fornødne rutine ellers ville det være
en smal sag at lægge frem. Men situationen gav mig dog et bedre indblik
i de utrolig mange muligheder PP kan tilbyde.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-01-03 23:09

> [...]
> en smal sag at lægge frem. Men situationen gav mig dog et bedre indblik
> i de utrolig mange muligheder PP kan tilbyde.

Ja, livet kan være en jammerdal, hvilket man kan forvisse sig om, hvis man
ser lidt på microsoft.public.powerpoint.

Her er multemedie spørgsmål de hyppigst forekommende overhovedet. Og det
skyldes vel at det er ret dårligt dokumenteret.

Jan