Jeg har brug for hjælp til et AppleScript
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 19-01-03 16:27

Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave et Script, der starter et
bestemt program ca. 3 minutter efter boot?

På forhånd tak
Carsten

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-01-03 18:57

In article <1fp1kah.16dvb271ibzbq6N%vousortmann@oncable.dk>,
vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave et Script, der starter et
> bestemt program ca. 3 minutter efter boot?
>
> På forhånd tak
> Carsten

Du kan lave et script som starter med en "wait 180" som køres som et
starupitem.

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 19-01-03 19:18

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Du kan lave et script som starter med en "wait 180" som køres som et
> starupitem.
Nu er det sådan at jeg overhovedet ikke har prøvet at scripte før, så
du er nødt til at hjælpe mig lidt mere på vej. Er det:

wait 180
then launch "..." ?

Og ikke andet?

Tak
Carsten

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-01-03 20:01

In article <1fp1s84.1ntpa4v1msbbuoN%vousortmann@oncable.dk>,
> [...]

> Nu er det sådan at jeg overhovedet ikke har prøvet at scripte før, så
> du er nødt til at hjælpe mig lidt mere på vej. Er det:

Undskyld, der huskede jeg ikke helt rigtigt! Det var ikke wait, men
delay.
Det skal bare stå foran det som dit script skal gøre:

tell application "Finder"
activate
delay 60
whatyouwannado
end tell

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 19-01-03 21:53

> [...]

> delay.
> Det skal bare stå foran det som dit script skal gøre:

Sådan her?
tell application "Finder"
activate
delay 10
launch StuffitHelper
end tell

eller skal det være run eller open.

vh
Carsten

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-01-03 22:25

In article <1fp1zem.i0glpb1gju5fiN%vousortmann@oncable.dk>,
vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> Sådan her?
> tell application "Finder"
> activate
> delay 10
> launch StuffitHelper
> end tell
>
> eller skal det være run eller open.
>
> vh
> Carsten

Hvad er det du vil?

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 19-01-03 22:39

> Hvad er det du vil?

Ja det var måske en udmærket idé at fortælle det.

Jeg har haft et problem med mit Entoruage Data Backup Script, som efter
jeg installerede Stuffit 7 (m. StuffitHelper) ikke fungerede. Derfor har
jeg smidt henvisningen til StuffitHelper ud af Startup Items-mappen. Men
da jeg skal bruge StuffitHelper, må jeg have den til at åbne lidt
senere, dvs. når Entourage Backup-script'et er færdigt. Derfor vil jeg
gerne have StuffitHelper til at åbne ca. (?) 3 minutter efter at
computeren er bootet. (De 10 sekunder ovenfor er engentlig bare for at
prøve det af)

Jeg kører OS922 på en iMac 233 m. 192 mb ram og Office 2001 (dvs.
Entourage 2001).

Tak for din hjælp
Carsten

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-01-03 22:49

In article <1fp21dx.wb1trg1iwv1d9N%vousortmann@oncable.dk>,
> [...]

> prøve det af)
>
> Jeg kører OS922 på en iMac 233 m. 192 mb ram og Office 2001 (dvs.

Lav et nyt script. Start optage-funktion og gør det du vil i Finder
(start StuffitHelper). Gå tilbage til scriptet og stop optage-funktion.
Fjern unødvendige ting som u kan have optaget så der kun er select ...
open. Sæt delay 180 ind øverst i script.

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 20-01-03 20:00

> [...]
> Fjern unødvendige ting som u kan have optaget så der kun er select ...
> open. Sæt delay 180 ind øverst i script.

Det har jeg gjort nu. Det ser sådan her ud:

tell application "Finder"
activate
delay 10
select file " StuffIt Helper"
open selection
end tell

Jeg har prøvet at gemme det som Compiled Script med det resultat, at når
jeg åbner det (v. dobbeltklik eller ved at lægge det i Startup Items i
Systemmappen), så åbner jeg det reelt bare i Script Editor. Det kører
ikke og åbner Stuffit Helper.

Jeg har også prøvet at gemme det som Application og smide den i Startup
Items, men da blev jeg bedt om at trykke Run eller Quit i en dialog der
poppede frem efter boot.

Hvordan får jeg det til bare at udføre opgaven uden dikkedarer?

Carsten

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 20-01-03 21:00

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har også prøvet at gemme det som Application og smide den i Startup
> Items, men da blev jeg bedt om at trykke Run eller Quit i en dialog der

Arkiver dit script som Application/Classic Applet og afkryds Never Show
Startup Screen, så skulle det starte uden at spørge.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 20-01-03 23:29

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:
>
> Arkiver dit script som Application/Classic Applet og afkryds Never Show
> Startup Screen, så skulle det starte uden at spørge.

Det kører. Tak! Nu mangler jeg bare at få den til at holde op med at
Show Result. Hvor slæår man det fra?

venligst
Carsten

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 21-01-03 17:31

> Det kører. Tak! Nu mangler jeg bare at få den til at holde op med at
> Show Result. Hvor slæår man det fra?

Øhhh... Er Show Result ikke et vindue som tilhører ScriptEditor (som vel
ikke starter), eller hur ??

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 22-01-03 22:45

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Øhhh... Er Show Result ikke et vindue som tilhører ScriptEditor (som vel
> ikke starter), eller hur ??

Jep!! Det kører nu.

Tak for hjælpen
Carsten

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-02-03 12:23

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> Jep!! Det kører nu.

Må jeg ikke her et par uger senere forenkle scriptet en smule!

delay 180
tell application " StuffIt Helper" to run

Ja jeg er temmelig offline for tiden og er nu ved at pløje små 3000
indlæg igennem.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com