Lov om pornografi?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-03 20:22

I disse to artikler omtales "lov om pornografi". Nu har jeg ledt og
ledt på retsinfo, og det eneste jeg har kunnet finde, der evt. kunne
lugte lidt af fisk, for nu at blive ved emnet, er en skrivelse fra for
mange år siden.

Hvilken lov er der tale om og er der nogen der kan linke til den?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1621596/

Kort sagt er artiklerne om en mand der er blevet politianmeldt, fordi
han har lovet at hans strippere vil vise et samleje på scenen til en
eller anden sexmesse.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : bem

Dato : 18-01-03 22:24

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
>
> Kort sagt er artiklerne om en mand der er blevet politianmeldt, fordi
> han har lovet at hans strippere vil vise et samleje på scenen til en

Straffeloven:

§ 233. Den, som opfordrer eller indbyder til utugt eller stiller usædelig
levevis til skue på en måde, der er egnet til at forulempe andre eller vække
offentlig forargelse, straffes med fængsel indtil 1 år eller under
formildende omstændigheder med bøde.

/Bo

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-03 23:48

In article <3e29c58c$0$10981$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, bem wrote:
> [...]
> levevis til skue på en måde, der er egnet til at forulempe andre eller vække
> offentlig forargelse, straffes med fængsel indtil 1 år eller under

Kan den ikke anvendes til at straffe de prostitueredes kunder ?
De opfordrer til utugt, og stiller usædelig levevis til skue.

Så er det bare at sige at det er egnet til at vække off. forargelse.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-01-03 10:31

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> writes:

> [...]
> levevis til skue på en måde, der er egnet til at forulempe andre eller vække
> offentlig forargelse, straffes med fængsel indtil 1 år eller under

Så må der være nogle betænkninger der udtaler sig mere præcist om hvad
der er utugt og usædelig levevis. For man må godt optræde på scenen
med dildoer og hvad ved jeg, men ikke med et regulært samleje. Og det
må da være skrevet ned et sted hvor meget man må osv. Men hvor?

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-01-03 11:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> med dildoer og hvad ved jeg, men ikke med et regulært samleje. Og det
> må da være skrevet ned et sted hvor meget man må osv. Men hvor?

Hejsa Trine

Jeg tror du med fordel kan kigge og tage udgangspunkt i den kommenterede
straffelov, hvor forskellige eksperter har knyttet kommentarer til de
forskellige straffelovsbestemmelser ligesom der refereres til domspraksis,
motiver og forskellig relevant litteratur.

Med hensyn til straffelovens § 233 kan det i øvrigt nævnes, at der i
kommentaren (jeg er i besiddelse af 6. omarbejdede udgave - der er kommet i
hvert fald én ny herefter) siges, at bestemmelsen ikke er set "anvendt i
trykt praksis".

Karina
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-01-03 11:20

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> writes:

> [...]
> hvert fald én ny herefter) siges, at bestemmelsen ikke er set "anvendt i

Kan man finde den kommenterede udgave på nettet, eller skal jeg på
biblioteket?

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-01-03 11:32

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
[klip]

> Kan man finde den kommenterede udgave på nettet, eller skal jeg på
> biblioteket?

Hejsa

De forskellige kommenterede love findes ikke on-line - du skal nok et smut
rundt biblioteket.

Held og lykke med søgningen.

Karina