Nokia 7210 problem...-og løsning!
Fra : Ian

Dato : 18-01-03 17:52

Problemet har været oppe at vende i gruppen et par gange. 7210 som pludselig
skriver "simkort afvist" eller noget i den stil.
Det er r*v-irriterende (stort set det eneste jeg har at udsætte på den
telefon) og kræver, at man slukker og tænder den igen. Og så sker det altid
når telefonen ligger i lommen og man venter et vigtigt opkald :-/

Nå men, jeg har hele tiden troet, at det var et SW-problem. Har hørt om
flere, som har brokket sig over det samme og jeg regnede så med, at jeg (og
andre) bare skulle leve med det indtil SW 4.0 blev frigivet.

Så var det, at jeg forleden kom til at spekulere på, om det mon alligevel
_kunne_ være et "fysisk" problem, dvs fejl i kontakten mellem telefon og
sim-kort. Selvom jeg ikke har kunne fremprovokere fejlen ved at banke let på
telefonen osv, så sker det alligevel tit, ifbm at jeg ligger den fra mig på
et bord eller lign.
Jeg tog derfor konsekvensen af det, og pillede simkortet ud, hvorefter jeg
bøjede de 6 små fedre, som skal røre ved simkortet, lidt opad, så jeg var
helt sikker på, de havde kontakt.
Det er 4 dage siden og telefonen har ikke lavet tricket siden!

Jeg er selvfølgelig lykkelig for, at jeg har løst problemet, og synes jeg
vil dele løsningen med andre, men det lyder nu alligevel lidt underligt,
hvis det er dét, der er problemet for alle andre også. I så fald kan man vel
nærmest kalde det en konstruktionsfejl. Godt jeg ikke sendte den til rep i
hvert fald. Håber jeg måske på denne måde kan hjælpe nogle af jer andre, som
også har dette problem.

Mvh Ian

Fra : MaRk

Dato : 18-01-03 19:32

Hej

Min T65 gjorde det også hvis man håldt den inden i hånden øverst hvor
simkortet sidder.

Man kan desværre ikke åbne ind til simkortet rigtigt på en T65, det er en
skuffe.
Men det skete kun for mig 3-5 gange på de 5 måneder jeg havde det.

Mvh
Mark