To syne or not to syne
Fra : Thomas O'Connor

Dato : 18-01-03 20:02

Jeg står og har købt en fiks lille frø fra 95. Så var det jeg tænkte på om
nogen viste om den skal synes før den kan registereres i mit navn ?. Den
tidligere ejer siger han ikke fik den synet da den blev registeret i hans
navn. Men mener at have hørt fra andre at man altid skal til syn ved
ejerskifte.

Mvh

Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-01-03 20:08

Thomas O'Connor wrote:
> [...]
> tidligere ejer siger han ikke fik den synet da den blev registeret i hans
> navn. Men mener at have hørt fra andre at man altid skal til syn ved

Den skal synes hvis det er over et år siden den blev synet sidst..

// Hans, RD350

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-01-03 20:12

Du skal til syn ved ejerskifte hvis cyklen er over fem år. Derefter kan du
sælge den frit i 2 år efter synet. Indtil den bliver 10 år. Så gælder synet
nemlig kun 1 år.

Men de indkalder dig vel automatisk.

FOCs

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-01-03 20:15

Freddy O. Christensen wrote:
> [...]
> sælge den frit i 2 år efter synet. Indtil den bliver 10 år. Så gælder synet

Oh, det var mere avanceret end jeg troede..
Tak for at gøre mig klogere.

// Hans, der nu alligevel vil henvise til

Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-01-03 20:20

Tror ikke jeg forstår din hentydning. Du var ikke posted i min outlook da
jeg sendte den.
Desuden har jeg rigeligt båndbredde!!
Hip hip hurra

Fra : Orla Pedersen

Dato : 18-01-03 20:57

Freddy O. Christensen skrev i meddelelsen
<3e29a8cb$0$176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>Desuden har jeg rigeligt båndbredde!!
>Hip hip hurra

Og det er vi så en del herinde der ikke har, endsige kan få, i øvrigt er det
meget nemmere at læse indlægene når svaret står under spørgsmålet !

mvh
Orla

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-01-03 22:43

"Freddy O. Christensen" <foc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Tror ikke jeg forstår din hentydning. Du var ikke posted i min outlook da
> jeg sendte den.
> Desuden har jeg rigeligt båndbredde!!
> Hip hip hurra

Det er ikke ret klogt at gøre nar og provokere folk der prøver at hjælpe dig
i et offentligt forum.
Jeg vil fx. ikke være den første der springer til med hjælp næste gang du
har behov.

Rittig

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-01-03 23:11

> [...]
> i et offentligt forum.
> Jeg vil fx. ikke være den første der springer til med hjælp næste gang du
En lille joke og du vender det til ondskabsfuldheder. Det synes jeg er synd.
Jeg svarede bare Hans pænt på hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg svarer
ikke på flere indlæg i denne debat.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-01-03 15:38

> da

> En lille joke og du vender det til ondskabsfuldheder. Det synes jeg er
synd.
> Jeg svarede bare Hans pænt på hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde.

Har jeg misforstået dig, så pyt med det. Joke eller ikke joke, så citerer du
dårligt og svarer over det citerede, derfor kan jeg ikke lige få øje på
joke'n.

> Jeg svarer
> ikke på flere indlæg i denne debat.

Fint. Det er også bedre at læse og lære.

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 18-01-03 20:52

Freddy O. Christensen skrev i meddelelsen
<3e29a6bf$0$144$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>sælge den frit i 2 år efter synet. Indtil den bliver 10 år. Så gælder synet

Nej, der indkaldes ikke automatisk, det er op til en selv at anmelde. Men Du
kan ikke omregistrere uden syn hvis ovenstående ikke er opfyldt.

mvh
Orla

Fra : Thomas O'Connor

Dato : 18-01-03 22:15

Det betyder altså jeg skal bestille tid til syn. Herefter gå op på
motorkontoret med synsattesten, registerings attesten, forsikingsbevis og
evt plade hvis den ikke er afmeldt. Så skulle alt være iorden ??

Mvh

Thomas

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-01-03 22:29

Thomas O'Connor wrote:

> Det betyder altså jeg skal bestille tid til syn. Herefter gå op på
> motorkontoret med synsattesten, registerings attesten, forsikingsbevis og
> evt plade hvis den ikke er afmeldt. Så skulle alt være iorden ??

Næsten korrekt. Det er det med pladen. Du har ikke nød at medbringe den.

Ib Jakobsen

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-01-03 09:50

On Sat, 18 Jan 2003 20:11:39 +0100, "Freddy O. Christensen"
<foc@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>sælge den frit i 2 år efter synet. Indtil den bliver 10 år. Så gælder synet

Det var jo godt med nogle "hårde facts", så jeg har lige tilføjet
dette til DMCNs FAQ.

--
M.v.h. Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F med varmehåndtag