Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ridser i lcd-skærm ?
Fra : Steen Meldhede

Dato : 18-01-03 23:43

hej ng
så fik man endeligt digikam og lykken var stor i ca 2 timer...så torskedum
som man er tænker man jo ikke lige på den der lcdskærm bagpå og lægger
selvfølgelig lortet med bagsiden nedaf i bilens kardanbox med det resultat
at der kom nogle fede ridser på skærmen.hva gør man så ? kan det poleres væk
med et eller andet eller skal man have skiftet glaset ? ved godt det ikke
betyder noget i praksis men det er lidt træls alligevel.
--
mvh Steen Meldhede

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 23:52

Steen Meldhede skrev:

> hva gør man så ? kan det poleres væk med et eller andet eller skal
> man have skiftet glaset ?

Der findes noget til at polere ridser i bla. LCD-skærme væk med.
Se f.eks.:
<http://www.thansen.dk/product.asp?c=76752374&n=283057977&pn=283058489>

Madsen.

Fra : Steen Meldhede

Dato : 19-01-03 00:03

> Der findes noget til at polere ridser i bla. LCD-skærme væk med.
> Se f.eks.:
> <http://www.thansen.dk/product.asp?c=76752374&n=283057977&pn=283058489>

hmm det lyder jo som om det virker.nogen der har prøvet det ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 00:25

Steen Meldhede wrote:

> hmm det lyder jo som om det virker.nogen der har prøvet det ?

Jeg har ikke prøvet det omtalte produkt.

Men jeg ved, at du skal først skal sikre dig, at der er en
klar glas eller plast plade foran skærmen, for nogle digi-
cam's har ikke en sådan beskyttelse af LCD-skærmen.

Selve LCD-skærmen kan nemlig ikke tåle at man gnubber hårdt
på den, du kan tjekke det ved at tænde skærmen, og berøre den
med en finger, hvis den ændrer farver der hvor du trykker
forsigtigt, så er der direkte kontakt til skærmen.

Og så ved jeg, at slipoline og winerkalk er gode polermidler
til klar plast og glas.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-01-03 20:31

klip

Har Canon G2 en sådan beskyttelse ?
er der en der har undersøgt det ?
mvh Ebbe

Fra : Niels Thomsen

Dato : 19-01-03 03:40

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> wrote in news:3e29dc9a$0
$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> hmm det lyder jo som om det virker.nogen der har prøvet det ?

Jeg har prøvet det på min mobil (N6210) og min PDA (PalmVx), og jeg er godt
tilfreds med resultatet på dem begge.
Det sviner lidt og der kan komme hvide aflejninger i revner og kanter. Der
kommer også en fedtet overflade, så når når poleringen er færdig, er der et
næsten lige så stort rengørings arbejde.

Med hensyn til LCD-skærmen; det skal være nogle meget ireterende ridser før
jeg vil forsøge med poler midler. Eller sagt på en anden måde: Hvis skærmen
allidevel skal udskiftes, kan man da altid prøve.

Hilsen Niels

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-01-03 00:08

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> med et eller andet eller skal man have skiftet glaset ? ved godt det ikke
> betyder noget i praksis men det er lidt træls alligevel.

Hej Steen

Det var sku´da ærgeligt med din LCD skærm.

Jeg har hørt om folk der med held har brugt tandpasta på urglas og den
slags,
men om man også kan bruge det på en LCD skærm er jeg 100 % sikker på.
Men når man kan polere sine tænder med det flere gange om dagen, kan det
vel ikke være så farligt at prøve, måske bare i et hjørne.
Lad os høre hvad du finder ud af, det kan jo være vi andre kommer i samme
situation en dag.

Mvh. Klaus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 00:35

Klaus Madsen wrote:

> Jeg har hørt om folk der med held har brugt tandpasta på
> urglas og den slags,

Slibemidlet i tandpasta er faktisk temmelig groft, og så
sviner tandpasta mere end det polerer, så det vil jeg
aldrig forsøge mig med.

Det ideelle må være, at polere forsigtigt og partielt med
en vatpind, og et tilpas effektivt polermiddel.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Steen Meldhede

Dato : 19-01-03 00:58

jeg ved ikke om det er et stykke glas eller selve lcd-skærmen der sidder
forrest.det er et canon Powershot A40.der sker ingen misfarvning på skærmen
selv om jeg trykker på det,så jeg tror måske det er et stykke glas/plastic.

Fra : Steen Meldhede

Dato : 19-01-03 01:09

"Steen Meldhede" <meldhede@(NOSPAM)mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skærmen
> selv om jeg trykker på det,så jeg tror måske det er et stykke

skal måske lige tilføje at det minder meget om ridser i en cd plade,og de
kan svjv poleres næsten helt væk ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 01:17

Steen Meldhede wrote:

> [...]
> sidder forrest.det er et canon Powershot A40.der sker ingen misfarvning
> på skærmen selv om jeg trykker på det,så jeg tror måske det er et stykke

Jeg kender ikke A40'eren, men du skal 100% sikker, for hvis
du begynder at pudse direkte på LCD-skærmen, så vil billedet
permanet blive skjoldet, problemet er kendt fra bærbare
PC'er, hvor skærmen er blevet pudset lidt for hårdt.

Prøv at se flg. produkt, det findes netop fordi, der er mange
digicam's som ikke har en beskyttelse af LCD-skærmen.

http://www.daproducts.com/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 19-01-03 16:42

> [...]

>med et eller andet eller skal man have skiftet glaset ? ved godt det ikke
>betyder noget i praksis men det er lidt træls alligevel.

Hvis du har et komfur med keramisk plade, så brug noget af det du
renser plade med, der fungerer på samme måde.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)