Adria reservehjul
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 18-01-03 20:03

Hej NG

Jeg har en Adria fra 2002, og vil egentlig gerne have et reservehjul, og jeg
tænkte . . . . . (ikke pral), at man sikkert kunne findet et hos en
autoophugger til billige penge, men er der nogle her i NG'en som ved hvilken
bil fælg som passer på en Adria CV fra 2002.

Mvh

Kaj Erik Olsen

Fra : Carl Chr. Hansen

Dato : 19-01-03 17:28

Jeg har også en adria fra 2000.

Jeg fandt en fælg hos en autoophugger, han sagde det var fra en gammel
Mercedes men ikke hvilken årgang, dækstørrelsen var ikke helt den samme som
på campingvognen, men bolthullerne passede. jeg kompenserede så ved at sætte
et dæk på med en lavere profil så omkredsen blev næsten det samme som på
campingvognen.
Som reservehjul mener jeg ikke det betyder så meget at dækstørrelserne ikke
er helt ens.

MVH
CCH

Fra : T. Hartung

Dato : 20-01-03 20:56

"Carl Chr. Hansen" <cch@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Som reservehjul mener jeg ikke det betyder så meget at dækstørrelserne
ikke
> er helt ens.

Nej og det har du på sin vis ret i - man skal dog lige være opmærksom på
dækkets bæreevne - en bil har 4 hjul en CV kun 2 til ofte en større vægt -
derfor er bæreevnen ikke uvæsentlig - men igen, hvis man kun kører til
nærmeste værksted så måske - men til syd Spanien og retur - så måske ikke

mvh
T. Hartung