/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
[Xnews] Underlig håndtering af Xpostede in~
Fra : Lars Stokholm


Dato : 18-01-03 23:57

Hvis jeg henter et Xpostet indlæg i en gruppe vil det ikke komme frem
når jeg henter headere i en anden (jeg har slået Kill Xpost fra).
Problemet er at jeg ønsker at se indlægget i begge.

Hvis jeg vælger at hente læste indlæg (Load read articles) kommer det
frem i den anden gruppe, men bivirkningen er at Xnews skal lave XOVER
på gruppen hver gang den åbnes og det tager trods alt noget tid.

Det hører måske med til historien at jeg har slået storage til, og at
jeg - når jeg har læst en gruppe og ønsker at markere alle indlæggene
som læste - bruger "Catchup and kill Xpost", fordi catchup alene ikke
markerer dem læste, men tilsyneladen blot lukker gruppen.

Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger "Catchup
and kill Xpost" til at markere grupper læst med.

Hvis det er problemet, hvad kan jeg så gøre, for at markere alle
indlæg i en gruppe som læste og derefter lukke gruppen?

Hvis ikke det er problemet, hvad er så?

--
Lars Stokholm

 
 
Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 00:04

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger
> "Catchup and kill Xpost" til at markere grupper læst med.

Det _er_ problemet. Når jeg lukker en gruppe med "kill Xpost", dræbes
indlæg altså på forskud, så når jeg åbner en anden gruppe, vil
indlægget ikke komme frem der. Derfor:

> [...] hvad kan jeg så gøre, for at markere alle indlæg i en
> gruppe som læste og derefter lukke gruppen?

.... uden at bruge "Catchup and kill Xpost". Findes der et smart trick
der kan udføre begge dele på én gang, eller kan jeg gøre noget for at
få Catchup til at virke hos mig?

--
Lars Stokholm

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 00:19

Lars Stokholm skrev:

> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger "Catchup
> and kill Xpost" til at markere grupper læst med.

Det er mig bekendt ikke problemet for det skete også for mig før at jeg
begyndte at bruge 'Catchup and kill Xpost'-funktionen. Xnews viser ikke
et X-postet indlæg som du allerede har læst i en anden gruppe, men om
man så kan få den til det, ved jeg ikke.

Som du ser så har jeg også undret mig over det tidligere:

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&frame=right&rnum=1&thl=0,1110168410,1110158447,1110153830,1110151959,1110150884,1110147306,1110117531,1110089907,1109322152,1109284643,1109250305&seekm=Xns91AFAA2D9E55Dcopy.if.you.wish%40195.24.12.24#link1>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 00:37

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

>> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger
>> "Catchup and kill Xpost" til at markere grupper læst med.
>
> Det er mig bekendt ikke problemet for det skete også for mig før
> at jeg begyndte at bruge 'Catchup and kill Xpost'-funktionen.
> Xnews viser ikke et X-postet indlæg som du allerede har læst i
> en anden gruppe, men om man så kan få den til det, ved jeg ikke.

Du har sgu ret. Da jeg jublede første gang, havde jeg bare hentet
headeren, ikke læst indlægget. Hvad dælen gør man ved det? Og hvorfor
sker det? Anyone?

> Som du ser så har jeg også undret mig over det tidligere:

[link]

Du kunne ikke have fundet et længere link? ;)

--
Lars Stokholm

Dino (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 19-01-03 09:50

Den 18-1 2003 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger "Catchup
> and kill Xpost" til at markere grupper læst med.

Brug "Catchup"!

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 10:14

In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:

>> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger
>> "Catchup and kill Xpost" til at markere grupper læst med.
>
> Brug "Catchup"!

Det var desværre ikke det der var problemet. Desuden har Catchup
ingen funktion her, spørg mig ikke hvorfor (storage er slået til).

--
Lars Stokholm

Dino (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 19-01-03 15:28

Den 19-1 2003 skrev Lars Stokholm i dk.edb.internet.software.mail+news:

> In dk.edb.internet.software.mail+news, Dino wrote:
>
>>> Jeg ved det ikke, men problemet kunne jo være at jeg bruger
>>> "Catchup and kill Xpost" til at markere grupper læst med.
>>
>> Brug "Catchup"!
>
> Det var desværre ikke det der var problemet. Desuden har Catchup
> ingen funktion her, spørg mig ikke hvorfor (storage er slået til).

Fordi storage er slået til! Og som en bi-effekt, Xnews scorer ikke på
"stored" artikler.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Henrik K Hansen (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 20-01-03 00:19

Lars Stokholm, du skrev:

>> Ikke sandsynligvis
>
> Hvorfor ikke?

Du kan jo se hvordan Xnews ødelægger Subjectlinien.

>> det er det f.eks her har du kodet æ'et i emnelinien, men ikke
>> ø'et, meget forvirende.
>
> Qué?

Den her gang har du slet ikke kodet Subjectlinien, men har indsat
et mellemrum i Underli g

--
Henrik
[*Et quotefjols tekst er blevet slettet af Morver*]
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Morver.zip

Lars Stokholm (20-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 20-01-03 00:29

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik K Hansen wrote:

> Du kan jo se hvordan Xnews ødelægger Subjectlinien.

Nåh, jeg troede at du gjorde udtryk for at Xnews var uskyldig. Men
når nu jeg læser det igen, kan jeg godt se at jeg forstod forkert.

> Den her gang har du slet ikke kodet Subjectlinien, men har
> indsat et mellemrum i Underli g

Herfra ser det ud som om at du i dit indlæg fra før indsatte ét
mellemrum i "underlig" og i dette indlæg et til mellemrum. Xnews
indkoder altså mine indlæg rigtigt nok (i emnet i hvert fald), men
den afkoder dine indlæg forkert - hvis man kan sige det sådan :)

--
Lars Stokholm

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 15:49

Dino skrev:

> Fordi storage er slået til! Og som en bi-effekt, Xnews scorer ikke
> på "stored" artikler.

Er det ikke det ScoreStoredHeaders=1 i [Misc]-sektionen i Xnews.ini
gør? Den har jeg sat her, men den hjælper dog ikke på omtalte problem.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 16:09

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

>> Fordi storage er slået til!

Hvad sker der hvis man slår den fra?

>> Og som en bi-effekt, Xnews scorer ikke på "stored" artikler.

Det kan den gøre.

> Er det ikke det ScoreStoredHeaders=1 i [Misc]-sektionen i
> Xnews.ini gør?

Det mener jeg også.

> Den har jeg sat her

Ditto.

> men den hjælper dog ikke på omtalte problem.

Ditto.

--
Lars Stokholm

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 15:55

Madsen skrev:

> Subject: Re: [Xnews] Underlig håndtering af Xpostede
> =?Iso-8859-1?Q?indl=E6g?=

Gad vide hvorfor der er begyndt at gå koks i subject-linien når jeg
svarer på et indlæg hvor der er brugt æ, ø eller å i den. Jeg fatter
det ikke. Hvorfor sker det ikke når jeg svarer på Lars' indlæg her i
tråden, men kun når jeg svarer på dit?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 20:34

Madsen skrev:

> Gad vide hvorfor der er begyndt at gå koks i subject-linien når jeg
> svarer på et indlæg hvor der er brugt æ, ø eller å i den. Jeg fatter
> det ikke.

Det ser ud til at MorVers 8BitInHeader under Input Filters løser
problemet. Hvad det så giver af bivirkninger vil tiden vise. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper Harder (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 19-01-03 20:38

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Madsen skrev:
>
>> Subject: Re: [Xnews] Underlig håndtering af Xpostede
>> =?Iso-8859-1?Q?indl=E6g?=
>
> Gad vide hvorfor der er begyndt at gå koks i subject-linien når jeg
> svarer på et indlæg hvor der er brugt æ, ø eller å i den.

Jeg kan ikke se at der er noget galt. Hvad mener du fejlen er?

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 21:51

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper Harder wrote:

>> Gad vide hvorfor der er begyndt at gå koks i subject-linien når
>> jeg svarer på et indlæg hvor der er brugt æ, ø eller å i den.
>
> Jeg kan ikke se at der er noget galt. Hvad mener du fejlen er?

Nu ser jeg dit indlæg som:

Subject: Re: Afkodning af subject (Var: Re: [Xnews] Underlig håndtering af Xpostede =?iso-8859-1?q?indl=E6g)?=

I Madsens svar, er der imidlertid orden på det igen. Jeg har vist
spurgt om en forklaring før, hvor jeg er blevet fortalt, at det er
noget Xnews "bare" gør engang imellem. Kan det passe?

Det skal lige siges at jeg manuelt har rettet i emnet i dette svar.

--
Lars Stokholm

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 21:52

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Det skal lige siges at jeg manuelt har rettet i emnet i dette
> svar.

Og jeg glemte en parantes :)

--
Lars Stokholm

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 21:08

Jesper Harder skrev:

> Jeg kan ikke se at der er noget galt. Hvad mener du fejlen er?

Sådan så Dinos <news:un.19.Jan.2003.152734.0E39100BBE@StarCruiser.dk>
ud hos mig i Xnews:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_aevl/dino_subject.png>

Jeg svarede med: <news:Xns9308A0D083EC4.thomas@madsen.tdcadsl.dk> som
så sådan her ud hos mig:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_aevl/mit_subject.png>

Det er lidt træls at se på. (Det sker ikke i OE da den åbenbart kan
finde ud af at afkode det ordentligt).

Problemet er så tilsyneladende løst ved at sætte MorVer til at kode
headeren i 8 bit.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 22:04

Lars Stokholm skrev:

> I Madsens svar, er der imidlertid orden på det igen.

Hvordan ser du så dette indlæg:
<news:Xns9308CB6C02937.thomas@madsen.tdcadsl.dk> ?

Før jeg fik det her 8bit-headerhalløj slået til i MorVer, gik det
subject også helt i kage i Xnews.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 22:22

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

> <news:Xns9308CB6C02937.thomas@madsen.tdcadsl.dk>
>
> Før jeg fik det her 8bit-headerhalløj slået til i MorVer, gik det
> subject også helt i kage i Xnews.

Ikke de store problemer her:

Subject: Re: Slukke computeren, uden at trykke på kna ppen på computeren!

Der er et ekstra mellemrum i "knappen" (i øvrigt en fejl jeg støder
på ca. ligeså ofte som det der iso-halløj).

--
Lars Stokholm

Madsen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 19-01-03 22:35

Lars Stokholm skrev:

> Ikke de store problemer her:

Ja, så er jeg da først forvirret.

> Subject: Re: Slukke computeren, uden at trykke på kna ppen på
> computeren!

Uden flueben i MorVers 8BitInHeader ser det sådan ud hos mig:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_aevl/uden_morver.png>

Med flueben i feltet:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/subject_aevl/med_morver.png>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 22:56

In dk.edb.internet.software.mail+news, Madsen wrote:

> Ja, så er jeg da først forvirret.

Ditto.

> Uden flueben i MorVers 8BitInHeader ser det sådan ud hos mig:

Hmm, sort.

> Med flueben i feltet:

Hmm, sort.

--
Lars Stokholm

Jesper Harder (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 19-01-03 21:56

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Jesper Harder skrev:
>
>> Jeg kan ikke se at der er noget galt. Hvad mener du fejlen er?
>
> Det er lidt træls at se på. (Det sker ikke i OE da den åbenbart kan
> finde ud af at afkode det ordentligt).

Det er en fejl i Xnews.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 22:58

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper Harder wrote:

>> Det er lidt træls at se på. (Det sker ikke i OE da den åbenbart
>> kan finde ud af at afkode det ordentligt).
>
> Det er en fejl i Xnews.

Sandsynligvis. Men det er underligt... Hos mig er det kun emnerne i
dine indlæg der er problemer med.

--
Lars Stokholm

Henrik K Hansen (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-01-03 23:05

Lars Stokholm, du skrev:

> In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper Harder wrote:

>> Det er en fejl i Xnews.
>
> Sandsynligvis. Men det er underligt... Hos mig er det kun emnerne i
> dine indlæg der er problemer med.

Ikke sandsynligvis, det er det f.eks her har du kodet æ'et i
emnelinien, men ikke ø'et, meget forvirende.

--
Henrik
No script, no fun.

Lars Stokholm (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 19-01-03 23:39

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik K Hansen wrote:

>>> Det er en fejl i Xnews.
>>
>> Sandsynligvis. Men det er underligt... Hos mig er det kun
>> emnerne i dine indlæg der er problemer med.
>
> Ikke sandsynligvis

Hvorfor ikke?

> det er det f.eks her har du kodet æ'et i emnelinien, men ikke
> ø'et, meget forvirende.

Qué?

--
Lars Stokholm

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408851
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste