E-Mail
webnoob 5265
Hvilken newsserver kan jeg bruge?
Fra : Thomas Krath

Dato : 18-01-03 20:49

Hej NG!

Jeg er netop skiftet fra TDC Boomtown til CC, hvilket jeg har fortrudt flere
gang!

Efter mit skift kan jeg ikke længere poste til "sunsite" (kun læse med), og
derved kun bruge "news.cybercity.dk" - så vidt jeg ved? Da omtalte CC
newsserver er meeeget langsom til at opdatere, søger jeg et alternativ.

Hvilke nwesservere kan jeg som CC-kunde benytte gratis?

Jeg skal ikke hente/se binaere grupper, men udelukkende kunne læse danske
nyhedsgrupper.

Jeg ser frem til at modtage jeres svar! På forhånd tak for hjælpen.

--
Mvh/Thomas Krath

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-01-03 21:05

"Thomas Krath" <tkrath@REMOVESTHIS.hotmail.com> writes:

> Jeg er netop skiftet fra TDC Boomtown til CC, hvilket jeg har fortrudt flere
> gang!

Surt show - jeg er ellers meget glad for min ADSL-forbindelse fra
Cybercity.

> Efter mit skift kan jeg ikke længere poste til "sunsite" (kun læse med), og
> derved kun bruge "news.cybercity.dk" - så vidt jeg ved? Da omtalte CC
> newsserver er meeeget langsom til at opdatere, søger jeg et alternativ.

Det lader til at der ikke er reverse DNS for din IP-adresse. Det
bevirker at du er nødt til at registrere dig hos SunSITE.dk, hvis du
vil poste i grupperne der.

Ellers kan du prøve at kontakte Cybercitys support og få dem til at få
opsat reverse DNS for din IP-adresse.

Der er også <http://news.cis.dfn.de/>, hvor du også skal registreres.

--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I lose weight, it finds me again!

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-01-03 00:52

> Surt show - jeg er ellers meget glad for min ADSL-forbindelse fra
> Cybercity.

Det tog ca. 1-2 uger før forbindelsen kørte ordentlig pga. den(/de)
zyxel-route(-re) jeg modtog ikke fungerede ordentlig. Flere gange blev jeg
guidet igennem hvordan den skulle konfigureres mv.. Da de så sendte en Cisco
677 så virkede det pludseligt. Den 1 uge det var galt, var der _ingen_
service _overhovedet_, så een var ret skuffet! I dag fungerer det ok... til
tider ryger forbindelsen og nyhedsgrupper kører langsomt...

> Ellers kan du prøve at kontakte Cybercitys support og få dem til at få
> opsat reverse DNS for din IP-adresse.

Det prøver jeg... tak for hjælpen...