netforbindelsen ryger konstant
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-01-03 22:31

Hej alle

2 stk. ibm servere kørte perfekt. Så sætter vi et nyt gigabit netkort i hver
server, og nu står den ene og mister forbindelsen konstant. Hvis man pinger
den f.eks. ping xxx.xxx.xxx.xxx -t så smider den IKKE forbindelsen, da man
åbenbart bibeholder forbindelsen. Men lader vi maskinen stå for sig selv i
ca. 5 minutter så har den smidt hele netværksforbindelsen.

Vi har prøvet at skifte kortet mellem de 2 servere, det er stadig den samme
server der lavet kage i den.

Nogen forslav.

Bo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-03 22:38

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen forslav.

Har I prøvet at sætte det gamle kort i, for at pinpointe fejlen til den
nye type?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-01-03 22:59

> Har I prøvet at sætte det gamle kort i, for at pinpointe fejlen til den
> nye type?

Ja, det er i overvejelse, hehe.

Vi snakker i øjeblikket om, om problemet er at det er en 32 mbits pci bus og
kortet er 64 mbit.

Kan det have noget med det at gøre?

Bo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-03 23:13

> Vi snakker i øjeblikket om, om problemet er at det er en 32 mbits pci
bus og
> kortet er 64 mbit.

Er serverne hardwaremæssigt ens?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 19-01-03 11:47

Nej overhovedet ikke. Den ene er en Xeon 500 Mhz og den anden en PIII 1 Ghz,
og opbygningen er helt forskelligt.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 19-01-03 11:47

Det der er meget mærkeligt er at bare ved at vi ændre IP adressen på den
server der driller, så virker det som det skal. hmmmm. Mon det er
julenisserne der er startet tidligt i år?

Fra : Morten L.

Dato : 19-01-03 15:50

Fra : Morten L.

Dato : 19-01-03 15:52

> [...]
> server der driller, så virker det som det skal. hmmmm. Mon det er
> julenisserne der er startet tidligt i år?

UPS.. fik sendt uden teksning..

Prøv at boote den switch serverne er tilkoblet - noget kunne lyde som en
switch, der ikke bryder sig om samme IP, men ny MAC adresse.

(Ved godt, det lyder "langt ude" - men weird things happends all the time)

/morten

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-01-03 09:11

Morten L. wrote:
> Prøv at boote den switch serverne er tilkoblet - noget kunne lyde som en
> switch, der ikke bryder sig om samme IP, men ny MAC adresse.

Eller evt. bare clear arp hvis det er en god switch

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Morten L.

Dato : 21-01-03 07:16

> Eller evt. bare clear arp hvis det er en god switch
>
> // Hans

Jammen så skal man jo både have telnet/RS232 kablet i brug - og huske login
osv. osv.

Nettet er vel alligevel nede, pga serverfejlen, så et rask lille switch
reboot anskueliggør for brugerne, at der arbejdes .-) hihi

Men da har da ret.

/Morten

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-03 04:15

Morten L. wrote:
> Nettet er vel alligevel nede, pga serverfejlen, så et rask lille switch
> reboot anskueliggør for brugerne, at der arbejdes .-) hihi

Øhm, er du tekniker hos Cliche? (det nok så omtalte webhosting-firma)

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Morten L.

Dato : 22-01-03 08:17

Nej for s... da.. jeg er privat ansat - med krav om at tingene skal fungere

Blot har ejg en veludviklet ironisk form for humor

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 08:55

"Morten L." <morten.nospam.lyckegaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej for s... da.. jeg er privat ansat

I modsætning til de ansatte hos Cliche?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-01-03 11:21

Martin Højriis Kristensen wrote:
> I modsætning til de ansatte hos Cliche?

Så kunne de lære det, kunne de

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Henning

Dato : 19-01-03 11:59

On Sat, 18 Jan 2003 22:30:59 +0100, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>åbenbart bibeholder forbindelsen. Men lader vi maskinen stå for sig selv i
>ca. 5 minutter så har den smidt hele netværksforbindelsen.

OS?
Har du opdateret med nyeste UpdateXpress (2.02)?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 20-01-03 07:42

Tak for hjælpen alle, jeg har nu sendt jeres svar videre til teknikken, så
ser vi om ikke vi kan få styr på det.

Bo