FTP og router?
Fra : N I E L S

Dato : 18-01-03 20:28

Er der nogen der gider skære ud hvad jeg skal gøre når jeg skal opsætte en
FTP-srver med G6 FTP via min.dyndns.dk, Norton Firewall 2003 og, flydende IP
fra TDC, under winXP?

Jeg mener jeg har fod på opsætningen af G6, bortset fra at jeg ikke ved om
jeg skal køre passiv mode. (Har prøvet begge dele og programmet har før
virket med dns2go.com). Har naturligvis oprettet brugerkonti.

Har sat firewall'en op til at tillade G6- og CuteFTP-trafik ud og ind via
port 21.

Har oprettet en konto hos dyndns.dk, logget på osv. (Går ud fra der ikke
skal installeres noget dyndns-software lokalt. Og at det bare er nok at
logge sig ind på deres hjemmeside).

Jeg tror det er min router: Linksys BEFSR 41, der er det store spøgelse.
Hvordan skal den være konfigureret?

--
N I E L S

Fra : alexandre

Dato : 19-01-03 01:17

"N I E L S" <underlig@msn.com> wrote:
> [...]
> FTP-srver med G6 FTP via min.dyndns.dk, Norton Firewall 2003 og, flydende

(1) åbne port 20 _og_ 21 tcp i router
norton firewall ved ikke , men mon ikke du skal lave et rule set til disse
to ports.

> Jeg mener jeg har fod på opsætningen af G6, bortset fra at jeg ikke ved om
> jeg skal køre passiv mode. (Har prøvet begge dele og programmet har før
> virket med dns2go.com). Har naturligvis oprettet brugerkonti.

(2) ja passive mode, så er den sat korrect op.

> Har sat firewall'en op til at tillade G6- og CuteFTP-trafik ud og ind via
> port 21.

(3) huske nu port 20 også .

> Har oprettet en konto hos dyndns.dk, logget på osv. (Går ud fra der ikke
> skal installeres noget dyndns-software lokalt. Og at det bare er nok at
> logge sig ind på deres hjemmeside).

(4) du skal ikke installere noget , du har nok bare "fortalt" dyndns at
min.domain.com skal pege på min.ip
så er den iorden.

> Jeg tror det er min router: Linksys BEFSR 41, der er det store spøgelse.
> Hvordan skal den være konfigureret?

se (1)

-----
hilsen
Alexandre

Fra : N I E L S

Dato : 19-01-03 20:02

"alexandre" <ikaro@imaginere.dk> skrev

> (1) åbne port 20 _og_ 21 tcp i router

Jeg har prøvet at disable firewallen for at begrænse antallet af
forstyrrende parametre og forsøgt at gøre som du siger (bl.a vha. Linksys's
on-line manual). Kan ikke få det til at virke.

Måske du eller nogle at de der har en Linksys BEFSR 41 vil fortælle hvordan
det gøres?

N I E L S

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-01-03 23:09

On Sun, 19 Jan 2003 01:17:10 +0100, "alexandre"
<ikaro@imaginere.dk> wrote:

> (1) åbne port 20 _og_ 21 tcp i router

Nej.

Det er rigtigt, at FTP bruger port 20, men den bruges som source-
port fra serveren til klienten.

Ved almindelig (også kaldet "aktiv") FTP, åbner klienten først en
TCP-forbindelse til serveren, logger på etc, og så åbner klienten
selv en high-port, og fortæller serveren, at den skal lave en
TCP-forbindelse fra port 20 til den af klienten valgte high-port.

Det er derfor ikke nødvendigt at åbne (eller mappe) port 20/TCP
ind mod en FTP-server.

-A
--
http://www.hojmark.org/