Tiscali / TDC Bredbånd fejl ved udbakke
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-01-03 16:22

Hej

Min kollega har ADSL hos TDC og email konto hos Tiscali. Han kan sagtens
modtage, men han kan ikke sende mails. Og fejlen opstod efter han igår
opgraderede til outlook express 6....et eller andet.

Han får at vide at navnet ikke er fundet, og at han ikke kan sende mailen.

Han har prøvet med smtp.tiscali.dk - pasmtp.tele.dk smtp.tele.dk men ingen
af dem virker. Og det ser umiddelbart ikke ud til at det er smtp serveren
der er noget galt med, eftersom det er email modtageren den melder fejl på.

Han har forsøgt at sende til ny email, besvare indgående emails, og sendt
fra adressekartoteket.

Hjælp venligst

Rabbit

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-01-03 16:32

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> ikke ud til at det er smtp serveren der er noget galt med,
> eftersom det er email modtageren den melder fejl på.

Jeg har ikke noget endeligt svar - men I kan udelukke
Tascali-serveren - man kan ikke sende via Tiscali, når man
er koblet op til TDC.

Du kan godt modtage fra andre servere - men de skal sende
gennem TDC's server, når du er koblet op til TDC.

Den hedder så smtp.mail.dk

Du bruger så dit kontonr som brugernavn og dit password !

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-03 16:41

Hej Rabbit_HGC, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> eller andet.
>
> Han får at vide at navnet ikke er fundet, og at han ikke kan sende

Se svarene i OE-gruppen, hvor en med et andet navn med samme
mailadresse stillede samme spørgsmål:

Jeg tog forkert mht., hvor Knud havde filerne liggende. Han har selv
oplyst det her (som opfølgning på mit svar i OE-gruppen):

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-01-03 16:52

Kanon, takker jeg kigger på sagen.

Go weekend.

Bo

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 18-01-03 17:14

Hej igen.

I hvilket bibliotek skal de lægges i. Nu har jeg selv Windows XP, og jeg kan
ikke finde de angivne filer.

Hvor ligger de på en windows 98?

Tak

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-03 19:51

Hej Rabbit_HGC, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvor ligger de på en windows 98?

Hos mig ligger de i C:\Programmer\Fælles filer\System\

Men lad ham søge på de skadede, de skal samme sted hen.

--
Hygge fra Århus - Rudi