g-snap
Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 18-01-03 15:47

jeg tror det hedder g-snap til montering af lygte er der nogen der ligger
inde med en de ikke bruger eller noget tilsvarende eller bare en ide til
formålet???

hilsen Henrik Olsen

Fra : S.Arnvig

Dato : 18-01-03 19:41

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tror det hedder g-snap til montering af lygte er der nogen der ligger
> inde med en de ikke bruger eller noget tilsvarende eller bare en ide til
> formålet???

Hej Henrik

Det er nemmere hvis du skriver hvad det er du vil opnå

Søren Arnvig

Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 19-01-03 12:03

hej søren jeg vil opnå det at det bliver nemt at montere et batteri pak på
en 2x10L har du en løsning?? hilsen Henrik Olsen

Fra : S.Arnvig

Dato : 19-01-03 12:07

> hej søren jeg vil opnå det at det bliver nemt at montere et batteri pak på
> en 2x10L har du en løsning?? hilsen Henrik Olsen

er den rund eller firkantet ?

Søren Arnvig

Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 19-01-03 15:31

den er firkantet hilsen Henrik Olsen

Fra : Christian Sloth

Dato : 19-01-03 05:17

Hej Henrik,

G-Snap er opfundet og produceres og forhandles af Allan Greisen.
www.greisen.dk

Den anvendes til at montere pony flasker, argonflasker , store lygter osv
paa andre flasker, eller kan i almindelighed anvendes til at saette ting
sammen der skal kunne taale noget og kunne tages af i en fart.

MVH

Christian
www.nolimitsdiving.dk

Fra : Søren Lund

Dato : 19-01-03 12:56

En tilsvarende kan også fås hos www.scansub.dk
Husk at være opmærksom på at spændebåndene skal være af en god kraftig
kvalitet (rustfri selvfølgelig), da der ellers sker det som skete for mig at
jeg på et dyk kommer i overfladen med en ponyflaske der hang kun i
regulatorslangen
Ellers en god opfindelse.

Søren

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 27-01-03 09:23

Christian Sloth:

> [...]
> lygter osv paa andre flasker, eller kan i almindelighed anvendes
> til at saette ting sammen der skal kunne taale noget og kunne

"i en fart" er vist noget af en tilsnigelse hvis du mener under vand.

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>

Fra : HENRIK OLSEN

Dato : 28-01-03 18:05

hej siger i at den ikke virker hvis den gør hvor forhandles sen så i kbh.
hilsen Henrik Olsen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-01-03 19:14

> hej siger i at den ikke virker hvis den gør hvor forhandles sen så i kbh.

De har den i Aquasport, så kan du jo selv se hvordan og hvor hurtigt den
fungere.

Mvh
Jonas

Fra : S.Arnvig

Dato : 28-01-03 21:33

"HENRIK OLSEN" <raho@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej siger i at den ikke virker hvis den gør hvor forhandles sen så i kbh.

Den virker skam glimrende til formålet.

Du kan sætte en pony eller andet grej fast til din flaske
hurtigt og nemt. De fleste normale mennesker vil ikke
være istand til at tage den af, når den sidder på ryggen
da du skal have hånden ned mellem de to flasker
og vippe en lille pal, som åbner låsen.

Hvis man f.eks. har 2 flasker med til et par dyk, men
kun en pony, er det hurtigt at skifte ponyen over når man
står med flaskerne foran sig.

Søren Arnvig

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 03:34

S.Arnvig <Venator@get2net.dk> wrote:
> Hvis man f.eks. har 2 flasker med til et par dyk, men
> kun en pony, er det hurtigt at skifte ponyen over når man
> står med flaskerne foran sig.
Jeg vil supplere:
Skal man bruge to g-snaps er det måske rart at vide at man kan få
uoriginale til den halve pris der virker lige så godt, men som betjenes
fra siden, hvor den originale "g-snap" betjenes fra toppen.

vh Flemming Rubini

Fra : Andersen

Dato : 29-01-03 15:08

Davs.....

> Skal man bruge to g-snaps er det måske rart at vide at man kan få
> uoriginale til den halve pris der virker lige så godt, men som betjenes
> fra siden, hvor den originale "g-snap" betjenes fra toppen.

Hvor kan de købes?
Ikke fordi jeg skal have en, blot for at se, hvordan de er lavet....

Leif Andersen

Fra : Michael Hansen

Dato : 29-01-03 16:33

Hej

Er det mig der er fumlefingret eller er der også andre der får
fingrene i klemme i g-snappen når de skal have ponyen af? Hvor får man
lige fat i de uoriginale?

Mvh.
Michael

Fra : Jens Didriksen

Dato : 29-01-03 17:02

> [...]
> uoriginale til den halve pris der virker lige så godt, men som
> betjenes fra siden, hvor den originale "g-snap" betjenes fra toppen.

Når du skriver "original" mener du så Allans version (G-snap)? Den originale
version er vist Posidons, er det ikke...?

Didrik

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 20:02

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> wrote:

> Når du skriver "original" mener du så Allans version (G-snap)? Den originale
> version er vist Posidons, er det ikke...?
>
> Didrik

Jo. Quick-snap.

Allan Greisen har sin patenteret g-snap, men de produceres også af
Portland Oceaneering.

Lækre sager med indhak til webing, hvis man ikke lige kan finde nogle
rustfri spændbånd. Udsøgt kvalitetsarbejde.

De uoriginale har som sagt udløsermekanismen på siden.
Forhandles af Carlsens Dykkercenter som leverer til, på Amager kender
jeg bl.a. www.scubagear.dk

vh Flemming Rubini

Fra : Jens Didriksen

Dato : 29-01-03 22:13

> [...]
>
> De uoriginale har som sagt udløsermekanismen på siden.
> Forhandles af Carlsens Dykkercenter som leverer til, på Amager kender

Ok - takker.

Didrik

Fra : Søren Lund

Dato : 30-01-03 09:18

Jeg har købt de uoriginale hos www.scansub.dk

Søren

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-01-03 13:14

Hej
Det man liige skal huske at nævne er at de "uoriginale" IKKE har slidsen til
flaskeremmen. Derfor er de ikke så fede på en enkeltflaske.

Tommy
www.scubagear.dk

"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-01-03 14:19

"Tommy Larsen [Scubagear ApS]" <info@<nospam> wrote:
> Det man liige skal huske at nævne er at de "uoriginale" IKKE har slidsen til
> flaskeremmen. Derfor er de ikke så fede på en enkeltflaske.

Er det ikke bare dejligt med en velfungerende nyhedsgruppe!

Jeg nævnte netop webing i forbindelse med g-snap, for at ville påpege
denne væsentlige forskel...

Har du dem på lager?
Hvad kostern?

Jeg brugte i øvrigt afsindigt megen tid på at finde umagnetiske
syrefaste spændbånd der passede til en 15 liter's flaske, så fik vi vist
det hele med

vh Flemming Rubini

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-01-03 20:03

265,- komplet
Spændeånd fås hos Brdr. AO Johansen (blikkenslagergrossist)

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 30-01-03 20:16

Og den kaldes en Pony-Snap. (- just for the record - )

Tommy

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-01-03 22:21

"Tommy Larsen [Scubagear ApS]" <info@<nospam> wrote:

> Og den kaldes en Pony-Snap. (- just for the record - )

Og man skal huske om man vil have en højre eller en venstre, så er det
vist udtømt.

vh Flemming Rubini