Vinduer
Fra : Peter

Dato : 18-01-03 11:08

Hej

Vi er igang med en større om- og tilbygning og har tidligere modtaget gode
råd fra gruppen, så nu prøver vi igen.

Vi skal have skiftet 5 vinduer i boligen. Det skal være dannebrogsvinduer i
målene 140*90 cm.
Vi har fået tilbud fra Kipa Vinduer A/S og fra Jydsk Vindueskompani A/S.
Prismæssigt ligger de nogenlunde ens på ca. 4.500 kr. pr vindue incl.
maling.

Vores problem er at vi ikke ved ret meget om vinduer i det hele taget og
derfor er lidt på "Herrens mark".

Derfor vil vi gerne spørge, om der er nogen der kender noget til kvaliteten
af vinduer fra de pågældende firmaer, om priserne er rimelige, om andre
producenter kan anbefales istedet eller om der er nogle gode råd sådan helt
generelt.

Hilsen Peter.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-01-03 14:37

Peter wrote:

> [...]
> producenter kan anbefales istedet eller om der er nogle gode råd sådan helt

Jeg kender ikke ovennævnte, men kan give flg. informationer.
Jeg har købt 5 vinduer fra Vika vinduer, 118 x 118 cm for 3350 kr/stk. incl.
montage.
Delt i 2 - på tværs - hvor den nederste del kan åbnes. Incl. maling. 2
forskellige farver.

Trævinduer. Lavenergiglas.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 19-01-03 00:01

> Vi har fået tilbud fra Kipa Vinduer A/S

Dem har jeg ingen erfaringer med

> og fra Jydsk Vindueskompani A/S.

Dem har jeg prøvet mange gange og er glimrende vinduer, ja man ved det
vel egentligt først om 50 år!.

> Prismæssigt ligger de nogenlunde ens på ca. 4.500 kr. pr vindue incl.
> maling.

Lyder meget rimligt. Men er det med lavenergi glas? (det står i
tilbuddet, hvis det er det er lavenergi, u-værdi ca.1,2)

> Vores problem er at vi ikke ved ret meget om vinduer i det hele taget og
> derfor er lidt på "Herrens mark".

Ta et kig her, så kan du se på det ultimative vindue:
http://www.raadvad.dk/pdf/RaadvadVinduet.pdf

> [...]
> producenter kan anbefales istedet eller om der er nogle gode råd sådan helt

Der findes en mærkning der hedder DVC (tidligere DVK) Dansk Vindues
Certificering, der er en uvildig kontrol ordning, der sikre et minimum
af kvalitet.

Så har jeg erfaret at nogle såkalte "vindues fabrikanter" rent faktisk
er grossister der får vinduerne produceret i baltikum, prøv at gå dem
på klingen, det var sådan jeg fandt ud af det.

Desuden har Nordsjælland Miljø og Energikontor udgivet en glimrende
brochure der hedder "Bliv varm på dit vindue" tlf. 70121288
se mere her: http://www.energioplysningen.dk/Pubsoeg/soegres.asp

Det bedste jeg har fået, er fra Havnsø vinduer.

--
Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Torben

Dato : 20-01-03 09:53

Har du nogen ide om pris niveauer på raadvad vinduerne ??

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 20-01-03 17:33

> Har du nogen ide om pris niveauer på raadvad vinduerne ??

Husk at klippe det væk du ikke spørge eller svare til.

Du er nok nødt til at ringe til en af de producenter de henviser til.
Der er dog andre end dem, der kan producere samme kvalitet, Havnsø
vinduer f.eks. Husk at gøre dig lidt tanker om målene, glas type,
beslag, slagretning, maling/farve, levering, sprosser o.lign, inden du
ringer, om ikke andet så ved du, hvad du skal spørge om.

Fra : HSC

Dato : 21-01-03 15:10

Jeg tør godt anbefale Thermolux vinduer - vi har selv købt et enkelt og er
fuldt ud tilfreds, OGSÅ med service bagefter, da vi havde lidt problemer med
at finde ud af hvordan vi instillede det.
Og så er de 10-20% billigere end de fleste andre.