Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Micro drive
Fra : A.I.

Dato : 18-01-03 13:52

Et dumt spørgsmål, hvor godt holder denne type drev, tør man ligge kameraet
på et hårdt bord uden at være bange for at ødelægge en sektor?
....nogen der har været uheldige? gentagende reps. eller andet dårligt at
fortælle *S*? ...eller måske ligefrem noget godt?

Er det kun IBM der laver interne MD?

HILSEN ANDERS

PS. Beklager at dette indlæg minder lidt om mit forrige for noget tid siden
*S*

Fra : Lars S. K.

Dato : 18-01-03 18:58

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det kun IBM der laver interne MD?
>

> HILSEN ANDERS
>
> PS. Beklager at dette indlæg minder lidt om mit forrige for noget tid

Jeg ved de fleste pressefotograer ikke bruger dem - netop pga. usikkerheden
omkring holdbarheden.
Der skal vist ikke mere end et "tab" fra hoften og på hårdt gulv, før de kan
gå i stykker.

Jeg selv bruger også KUN ram-drevene af samme årsag.
(tænk at miste "billedet" pga. af et ødelagt drev)

(ps. er villige til at høre fra andre der reelt bruger IBM drevene)

/ Lars

Fra : A.I.

Dato : 18-01-03 19:07

> Jeg selv bruger også KUN ram-drevene af samme årsag.

....problemet er bare prisen, det er næsten 3 gange så dyrt at skulle køre
med et 1GB ramkort, men det kan vist desværre blive min sidste løsning

ANDERS

Fra : Axel Søgaard

Dato : 18-01-03 18:06

Om andre end IBM laver sådan noget ved jeg ikke,men jeg har nu i lang tid
brugt både 340 mb og 1 gb Microdrive og taget over 30000 optagelser,uden at
miste så meget som een opt.-bedre kan det vist ikke siges-jeg har sågalt
tabt kamera med Microdrive uden nogen som helst påvirkning.
mvh
Axel Søgaard

Fra : A.I.

Dato : 18-01-03 19:15

> [...]
> miste så meget som een opt.-bedre kan det vist ikke siges-jeg har sågalt
> tabt kamera med Microdrive uden nogen som helst påvirkning.

Hej Axel, det glæder mig at høre, må jeg spørge om hvilken type fotograf du
er og om det er på fritidsbasis eller prof.

Fra : Axel Søgaard

Dato : 18-01-03 19:50

Ja det må du gerne-jeg er pressefotograf og har som følge af det,mange
forskellige opgaver,under mange forskellige forhold-og desværre kan jeg ikke
sige noget dårligt om Microdrive,derimod kan jeg fortælle om en kollega,der
fornylig var på kursus med 12 deltagere,der brugte kort af forskellig
herkomst og Alle havde prøvet fejl på deres kort.
mvh
Axel Søgaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-01-03 11:58

"Axel Søgaard" wrote:

> ..cut.. og Alle havde prøvet fejl på deres kort.

Det lyder lidt underligt, jeg har snart fotograferet digitalt
i 8 år, og jeg har aldrig mistet et eneste billede p.g.a. tek-
niske fejl på hukommelseskort.

Jeg har to gange oplevet at et billede ikke er blevet overført
korrekt fra kort til computer, det har i begge tilfælde løst
problemet, at jeg foretog en ny overførsel.

Jeg har den vane, at jeg altid formaterer mine hukommelseskort
med kameraet, så de er klar til brug, jeg har 12 kort med en
samlet kapasitet på over 600 Megabyte, jeg har bevidst valgt
at fordele risikoen på flere kort, så hvis et kort skulle gå i
udu, så mister jeg ikke alle billeder i et hug.

Og når man har fulgt fast med i denne gruppe, så er det helt
klart, at næsten alle de tilfælde, hvor der er problemer med
hukommelseskort og mistede billeder, der er årsagen betjenings-
fejl.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tom

Dato : 18-01-03 20:37

> Et dumt spørgsmål, hvor godt holder denne type drev, tør man ligge
kameraet
> på et hårdt bord uden at være bange for at ødelægge en sektor?

Dette spørgsmål dukker op nu og da, og jeg plejer at henvise til et link hos
IBM, som fortæller at NASA har godkendt IBM's MicroDrive til brug på flere
missioner ud i rummet.
Det er muligt at et MD ikke kan tåle at blive tabt, men dette er nok heller
ikke det største problem når man færdes i et vætløs miljø
Men hvis NASA kan bruge et MD så er det sku' nok ikke så ringe enda. Mit
kører udemærket i Nikon D100.

http://www-916.ibm.com/press/prnews.nsf/jan/60629FDAAF336D6B85256A3E004ED6BB

-Tom-

Fra : A.I.

Dato : 18-01-03 21:22

Mit
> kører udemærket i Nikon D100.

Hej Tom, og tak for dit svar. Hvor meget bruger du dit kamera (med MD) ? Ved
du om kortet virker som et almindeligt, så det kan puttes i en hvilken som
helst kortlæser uden navnet IBM.

HILSEN ANDERS

Fra : Jørgen Lorentsen

Dato : 18-01-03 22:55

> helst kortlæser uden navnet IBM.
>
> HILSEN ANDERS

Hej Anders.
Du kan roligt købe et IBM Micro drive, jeg bruger et daglig og ingen
problemer, har brugt det i flere forskellige kort læsere.

Derimod et godt råd, med alt til digitalt lagring, - prøv at der kan være
det lovede antal mb på kortet, før du går igang med vigtige optagelser..
Jeg har prøvet at skyde og skyde, indtil et ram kort var fyldt, da det
skulle ind i pc'en var det kun halv fyldt, flere forsøg viste det samme,
altså defekt medie.

Hilsen Jørgen
----
www.fotostrip.dk

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 00:44

> Derimod et godt råd, med alt til digitalt lagring, - prøv at der kan være
> det lovede antal mb på kortet, før du går igang med vigtige optagelser..

Hej Jørgen. Tak for det din gode hjælp, det er nemlig den praktiske erfaring
jeg vægter højst.
www.fotostrip.dk
jeg har også lige været forbi din side...godt job at være omgivet at søde
letpåklædte tøser, heldig dig ....jeg kender forresten Sanne fra Odense,
dejlig dejlig tøs, det kommer lidt som et chock at se hende uden tøj, men
det bliver hun bestemt heller ikke mindre sød af.

Ha' det godt - ANDERS

Fra : Tom

Dato : 19-01-03 00:12

> Ved
> du om kortet virker som et almindeligt, så det kan puttes i en hvilken som
> helst kortlæser uden navnet IBM.

Husk at kameraet/kortlæser skal understøtte MicroDrive, det er nemlig ikke
alle der kan kører med det. Så husk lige at tjekke det inden køb.

Jeg kan anbefale dig e-magic's CR-6020 6-i-1 kortlæser til indbygning i et
3,5" drev-slot. Det koster 459,- på edbpriser.dk og kræver et internt USB
stik på dit bundkort.

http://www.emagictech.com.tw/products.htm

-Tom-

Fra : allan

Dato : 19-01-03 14:27

>Jeg kan anbefale dig e-magic's CR-6020 6-i-1 kortlæser til indbygning i et
>3,5" drev-slot. Det koster 459,- på edbpriser.dk og kræver et internt USB
>stik på dit bundkort.

Hej Tom

Det ser ud til, at dette kunne være noget for mig.

Kan du fortælle nærmere om hvor i EDB-Priser jeg kan finde drevet.

Hilsen
Allan

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 19-01-03 19:48

Hej
"allan" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det ser ud til, at dette kunne være noget for mig.
>
> Kan du fortælle nærmere om hvor i EDB-Priser jeg kan finde drevet.

Det kan findes under harddiske og ikke flash ram og 340mb udgaven er faktisk
lige faldet til det halve.

Morten

Fra : allan

Dato : 19-01-03 23:32

Hej igen

Det er faktisk kortlæseren jeg leder efter.

Hilsen
Allan

Fra : Tom

Dato : 20-01-03 19:03

> Det ser ud til, at dette kunne være noget for mig.
>
> Kan du fortælle nærmere om hvor i EDB-Priser jeg kan finde drevet.

Hardware -> Flash Ram -> Emagic -> "6in1 CardReader 3.5" PC"

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 00:45

> Jeg kan anbefale dig e-magic's CR-6020 6-i-1 kortlæser til indbygning i et
> 3,5" drev-slot. Det koster 459,- på edbpriser.dk og kræver et internt USB
> stik på dit bundkort.

...tak for tippet, det lyder rigtigt godt !!!

Fra : 4b-areus

Dato : 19-01-03 13:24

Hi AI
Jeg er godt nok amatørfotograf, har brugt Microdrive i mit G2 i snart 1
år - har aldrig midstet så meget som eet billede - ud over de der er dårligt
taget, jeg er nemlig tilbøjelig til "bare at knalde af", da plads problemer
jo siger sig selv, ikke er noget problem.
Min kortlæser er en PQI til USB der også virker helt uden promer med
Microdrive.

4b-areus

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 00:48

> [...]
> jo siger sig selv, ikke er noget problem.
> Min kortlæser er en PQI til USB der også virker helt uden promer med

hejsa 4b (sjovt navn)...og mange tak for dit bidrag, det kan jeg bestemt
bruge til noget.

Hilsen Anders

Fra : René

Dato : 19-01-03 18:43

Hej Anders.

Hvis vi slog os sammen kunne vi måske presse prisen udeligere. Skriv til
mig,

René

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 19-01-03 00:00

"A.I." <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er det kun IBM der laver interne MD?
>

> HILSEN ANDERS
>
> PS. Beklager at dette indlæg minder lidt om mit forrige for noget tid

Jeg har et 1GB som jeg brugte først i mit S20, siden i et G1 og nu i et D30.
Jeg har aldrig haft problemer med det og aldrig mistet nogle data.
Og især S20 fik en hård medfart engang imellem på ferieture og i bunden af
bilen og lign.

Til sammenligning gik min kammerats 256MB ram kort i stykker fornylig, uden
at blive tabt.

Henrik

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 00:54

> [...]
> bilen og lign.
>
> Til sammenligning gik min kammerats 256MB ram kort i stykker fornylig,

Hej Henrik, og mange tak fordi du gad skrive et par ord for at hjælpe mig,
det var pænt af dig !!!

Hilsen Anders

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 19-01-03 13:03

> Er det kun IBM der laver interne MD?

Nej, da jeg i sin tid ledte efter anmeldelser af Microdrive (Som godt nok er
patenteret af IBM), fandt jeg faktisk en tilsvarende lille harddisk. Kan
ikke huske navnet, men den var faktisk på 1,3 GB.

Jeg er i øvrigt meget glad for mit MD, har haft det i 1 år nu og har aldrig
oplevet noget kritisabelt. Det kører bare, summer lidt da det jo er
mekanisk. Og har man en bærbar comp. kan man jo også bruge sit MD til at
udveksle div. filer med andre bærbare. MD har altså mange gode egenskaber
set i mine øjne - om MD er mindre driftssikker fordi det fungerer mekanisk,
skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke pålevet forskel på CF-kort og MD.

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 01:35

> om MD er mindre driftssikker fordi det fungerer mekanisk,
> skal jeg ikke kunne sige.

....nej, men det er faktisk et rigtigt godt bud på at det kunne være mere
driftssikkert.

Tak for dit indlæg
ANDERS

Fra : Søren Højberg

Dato : 19-01-03 21:13

> [...]
> ...nogen der har været uheldige? gentagende reps. eller andet dårligt at
> fortælle *S*? ...eller måske ligefrem noget godt?

Hej Anders
jeg har brugt 340MB udgaven i 1½ år uden nogle problemer overhovedet.
I teorien er MicroDrive mere udsat for fejl en fx CompactFlash kort, fordi
MicroDrive er en harddisk med bevægelige dele, men jeg må indrømme, at jeg
ikke kender nogle der har haft problemer med det, og dem jeg har hørt om ved
jeg ikke hvordan har behandlet udstyret...
Så jeg tror ikke du skal være bange for at bruge MicroDrive..
Sandlynligheden for at der sker noget er ikke større end at du vil få fejl
på harddisken i din computer efter du har lagt billedet ind og slettet det
fra MicroDrive

Venligst
Søren

Fra : A.I.

Dato : 20-01-03 01:05

> [...]
> på harddisken i din computer efter du har lagt billedet ind og slettet det

Hej Søren, mange tak for din hjælp til mit køb, det var prisværdigt !!!

Hilsen Anders

Fra : Jakob Bekker-Hansen

Dato : 10-03-03 10:53

Hej Anders

Jeg har brugt MD i omkring 2 år og har både et 340MB, 1GB samt 512 MB Flash
Ram kort. Alle har fungeret virkelig godt, jeg har aldrig mistet et eneste
billede på nogle af dem. Jeg har brugt mine i et G3, EOS D30 og EOS D60.
Mht. kortlæser havde de, for et par uger siden, en virkelig god en i Bingo
Foto, til omkring 280,- kr. Jeg har selv en magen til og den har fungeret
uden problemer.

Mvh. Jakob