vedrørende Hydroxycut NO MAHUANG
Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 18-01-03 07:48

Jeg har lige købt nogle piller der skulle øge fedtforbrændingen. De hedder
Hydroxycut No Mahuang. Nu har jeg fået at vide at jeg skal passe på med at
spise dem da jeg lider af forhøjt blodtryk. Er der nogen der ved noget om
det er rigtigt? Har I evt. selv prøvet dem?

M.v.h.
Grethe

Fra : Kim Grandjean

Dato : 18-01-03 09:42

"Grethe Alsing Pedersen" <grethe.alsing@pedersen.tdcadsl.dk> wrote

> [...]
> spise dem da jeg lider af forhøjt blodtryk. Er der nogen der ved noget om
> det er rigtigt? Har I evt. selv prøvet dem?

Hvis de er uden MaHuang (Effedrin), så er det sikkert en af de europæiske
udgaver, som indeholder Synephrine fra Citrus Aurantium. Synephrine er, såvidt
jeg ved, et alkaloid på linie med effedrin, og vil derfor ganske givet medvirke
til at øge blodtrykket, hvor du med allerede forhøjet blodtryk bør holde dig
langt fra dem indtil du har forhørt dig hos en læge.

I øvrigt er den slankende effekt af Synephrine meget dårligt dokumenteret,
sammenlignet med Effedrin (som findes i rigtig Hydroxycut og i Letigen). Du
risikerer altså bivirkningerne fra et alkaloid, uden den store fedtforbrændende
effekt.

Venligst
Kim

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 21-01-03 09:35

Hydroxycut har ingen termogen effekt. Den eneste dokumneterede effekt jeg
kan komme i tanke om er dets effekt på "de novo lipogenesis" - dannelse af
fedt, men effekten har intet at sige og er praktisk talt virkningsløs. Især
hvis man i forvejen spiser for at tabe sig. Efter min mening er Hydroxycut
spild af penge. Nogen har dog rapporteret om nedsat appetit, hvilket jo kan
være godt nok hvis man vil tabe sig.

Mvh Lau

Fra : Kim Grandjean

Dato : 21-01-03 14:44

"Lau Saugman Hansen" <laush@mail.dk> wrote

> [...]
> kan komme i tanke om er dets effekt på "de novo lipogenesis" - dannelse af
> fedt, men effekten har intet at sige og er praktisk talt virkningsløs.

Da jeg i sin tid (en del år tilbage) undersøgte hvad der var af trykte
undersøgelser om kombinationen af effedrin og koffein, synes jeg godt nok at jeg
fandt et væld af dokumentation på kombinationens virkning ved vægttab. Som
bekendt var en del af dem fra Astrup et al.

Kan ikke lige besværes med at hoppe på medline nu, men hvis ikke der er sket en
alvorlig tilbagevisning af den på daværende tidspunkt eksisterende publicerede
undersøgelser, så er jeg tilbøjelig til at tro, at du tager fejl, hvis du mener,
at Hydroxycut i den amerikanske ECA udgave, ikke har gavnlig virkning ved
vægttab.

Bivirkninger er naturligvis en helt anden snak.

Venligst
Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-01-03 23:12

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> fandt et væld af dokumentation på kombinationens virkning ved vægttab. Som
> bekendt var en del af dem fra Astrup et al.

Det er jeg helt enig med dig i, så hvis hydroxycut er en ECA stack i
traditionel forstand, så burde den helt klart virke...

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 22-01-03 17:22

Ephedrin + koffein har en synergistisk og veldokumenteret effekt, men jeg
taler om det betegnelse hydroxycut dækker over nemlig stoffet "Garcinia
cambonia" eller lign. Garcinia cambonia har ingen særlig effekt. Men hvis
det er en almindelig EC stack er den god nok. Du skriver bare den hedder "no
ma huang" - og det er jo netop i "ma huang" at efedrin alkaloiderne findes.

Mvh Lau

Fra : Kim Grandjean

Dato : 22-01-03 20:29

> [...]

> ma huang" - og det er jo netop i "ma huang" at efedrin alkaloiderne findes.

Fair nok. Vi kan hurtigt blive enige om at der næppe er nogen dækning for de
postulerede resultater af Garcinia
cambonia. Der er dog mange europæiske (efterhånden også amerikanske) udbydere af
kosttilskud, som grundet effedrins negative image bruger synephrine i stedet.
Det er stadig en (mildere) alkaloid med sammenlignelige egenskaber, men uden det
negative image. Virkningen ved vægttab er dog ikke dokumenteret særligt godt
sammenlignet med effedrin. Det var det, jeg forsøgte at sige.

Under alle omstændigheder bør man være påpasselig ved forhøjet blodtryk.

Venligst
Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-01-03 21:37

"Lau Saugman Hansen" <laush@mail.dk> wrote in message

> det er en almindelig EC stack er den god nok. Du skriver bare den hedder
"no
> ma huang" - og det er jo netop i "ma huang" at efedrin alkaloiderne
findes.

Nej jeg gør ikke... jeg skriver intet om ma huang.

- Mikkel

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 23-01-03 08:49

">
> Nej jeg gør ikke... jeg skriver intet om ma huang.

Nej, men det gjorde Kim.

Mvh Lau