Sexy Beast
Fra : MP Jakobsen

Dato : 17-01-03 20:33

Har lige set subj.
Synes egentlig ikke den var nær så god som jeg havde forventet. Den har jo
fået relativt pæne anmeldelser, men jeg fandt den næsten ikke underholdende.
Jeg synes den var langsom, tung og til dels uinteressant. Jo jo, den er
garanteret fantastisk at se hvis man freudiansk psykolog, der elsker at
sidde og klasificere karakterende some anale og orale personligheder; eller
hvis man går mere op i symbolikken og en eller anden form for hermeneutisk
tematik. Men jeg synes den manglede nerve og spænding. Kort sagt var jeg ved
at falde i søvn et par gange.
De eneste to scener jeg syntes var rigtig interessante var startscenen
hvor den tykke, gamle gulddreng, Gal, ligger og solbader i sit eget sved og
scenen hvor Ben Kingsley vælger at forlade flyveren (for at ryge sin
cigaret)...

Filmen er blevet meget rost. Er der nogen der kan fortælle mig på hvilket
grundlag?

MP