Udfordring til Mads Lund og andre motortos~
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 17-01-03 22:00

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-01-03 23:33

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm

'Na Und? Der Bierdosenhalter funktioniert perfekt'

Jeg undrer mig lidt over hvad han bruger den toiletrulle til.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-01-03 00:17

D@n Dethlefsen wrote:
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm

Ideen er prima, vores mand Steffen Hansen i Odense har jo planer om at lave
en med 5 jawa 500 speedway motorer, koblet med et tændingsanlæg fra en
5cylindret audimotor!! 5 x anslået 65 heste, den skal nok kunne komme
fremad, og så er der heller ikke problemer med gearskiftet som på
trabi-killeren

Men jeg mener der er 2-3 KX500 motorer liggende irund omkring, og Mads har
et gocartstel, hmm, så meget sjov, så lidt tid...

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-01-03 00:58

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm

Aalborg Off-Road Klub's overløber Anders i Esbjerg har konverteret sin 8hk
havetraktor til en 1.1L 55 hestes havetraktor, det må da tælle lidt? Han kan
klippe græs med 80 km/t nu!

Han er iøvrigt også den eneste jeg nogensinde har hørt om, brækket 20cm af
MIDTEN af stellet på sin motorcykel, uden at ødelægge andet på den. Ak ja,
man skal huske at kigge efter jernbanespor når man kører på baghjulet om
natten...

http://www.big-toys.subnet.dk/index.htm

(Men havetraktoren er ikke kommet på siden endnu).

Rittig

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 18-01-03 01:21

> [...]
> havetraktor til en 1.1L 55 hestes havetraktor, det må da tælle lidt? Han

Teoretisk, måske, men den er nu begrænset til 20 km/t. Vist noget med at
køreegenskaberne ikke var for fede på sådan en havefætter ved høj hastighed.

Apropos trabi killer, så er den nyinstallerede motor faktisk fra et 2-takst
tøffer fra en Trabant, så jeg er ikke sikker på, at traktoren nu overholder
gældende miljøregler for udstødningsgasser fra denne type køretøjer.

Poul Bundgaard

Fra : Pein

Dato : 20-01-03 18:36

"Poul Bundgaard" skrev ...

> [...]
at
> køreegenskaberne ikke var for fede på sådan en havefætter ved høj

Det kan jeg bekræfte. Jeg pillede lidt ved mine forældres havetraktor
engang. Jeg gearede den 3,5 gange normalen, og fjernede en begrænser. Så
kunne den køre lidt over 40, og så var kraftige udslag med rattet en
skidt ting. Den kom jævnt tit op på 2 hjul.

Da jeg kørte den hjem fra fætters værksted, 4 km. ad cykelstien langs
ringvejen i Silkeborg, så var det med fuldt blæs, og et par
knallertkørere fik en lang næse.

Jeg kom aldrig op på topfart hjemme på plænen (kom ikke over 2. gear),
men det der før tog 5 kvarter kunne pludselig klares på 20 minutter.
Kvaliteten af klipningen var fin nok, hvis jeg undgik bremse-/skridspor,
og det var svært.
Det sjov holdt nogle måneder, så knækkede udgangsakslen fra gearkassen.

Niels Pein

Fra : Armand

Dato : 17-01-03 22:02

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> ........................Han er iøvrigt også den eneste jeg nogensinde
> har hørt om, brækket 20cm af MIDTEN af stellet på sin motorcykel, uden
at
> ødelægge andet på den.

Det hændte også for min MZ engang:
Det enkelt underløbende stelrør var gennemråddent på begge sider af hvor
det rør, der udgjorde fodhvilerne, gik igennem, og brækkede på et
tidspunkt helt af.
Støttebenet brugte forøvrigt fodhviler-røret som aksel, og begivenheden
skete lige idet at MZ'en blev stillet på støtteben. Resultat:
Fodhviler/støtteben på fortov - MZ i rendestenen

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-01-03 14:26

> [...]
> skete lige idet at MZ'en blev stillet på støtteben. Resultat:
> Fodhviler/støtteben på fortov - MZ i rendestenen

Jah... Joh... Men det stelrør der brækkede af Anders' cykel, var nu ikke
sådan et inferiørt rør under motoren (sådan nogle er der ikke på den model),
det var et stykke af bagstellet under sædet. Ikke det sædet hviler på, men
det lidt længere nede. Og okay, sideskjold og luftfilterkasse blev også ret
smadret. Og sikke en masse flotte gnister han ku lave, mens han kurede hen
ad jernbanesporene

Rittig

Fra : Henning

Dato : 18-01-03 22:21

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse news:3e2954c5$0$75295$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> ... Og sikke en masse flotte gnister han ku lave, mens han kurede hen ad jernbanesporene

Hmmm. Og hvad siger ens kasko forsikring til en skade, som er sket uden for 'normalt befærdede veje'? Nogen erfaringer?

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-01-03 15:46

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> Hmmm. Og hvad siger ens kasko forsikring til en skade, som er sket uden
for 'normalt befærdede veje'? Nogen erfaringer?

Den slags får kaskoforsikringen normalt ikke at vide, det reparerer man
selv. Derfor ved jeg ikke lige hvad forsikringsselskabet ville sige til
sådan en skade.
Jeg tror ikke jeg kender nogen der har kasko på en off-road cykel. Selv har
jeg brand- og tyveri-forsikring på et par af mine.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-01-03 18:52

> http://www.big-toys.subnet.dk/index.htm

4-wheels...

Sådan en 12tons gravemaskine er sikkert praktisk til mange storeopgaver
i køkkenhaven eller til lige at strikke et par hop sammen der så kan
finjusteres med den lille bobcat ...

Er "Mads har virkelig forstået hvad der menes med BIG-TOYS !!" Mads Lund
?

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 23:37

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finjusteres med den lille bobcat ...
>
> Er "Mads har virkelig forstået hvad der menes med BIG-TOYS !!" Mads Lund

Nej, det er en anden Mads, men han er cirka lige så underholdende! Ham her
er fra Silkeborg.

Rittig
(Som kender to sjove Mads'er)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-01-03 10:36

> Nej, det er en anden Mads, men han er cirka lige så underholdende! Ham
her
> er fra Silkeborg.
>
> Rittig
> (Som kender to sjove Mads'er)

Sådan en 12tons "monster" kunne nu ellers være sjov at få fat i - så
skulle haven lige lægges om i en fart

Men er det den gravemaskine "i" har anvendt til at lave sjove spor med ?

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-01-03 22:49

> Sådan en 12tons "monster" kunne nu ellers være sjov at få fat i - så
> skulle haven lige lægges om i en fart
>
> Men er det den gravemaskine "i" har anvendt til at lave sjove spor med ?

Mindre kan nu sagtens gøre det!
Det eneste "spor" jeg kender, som er lavet med gummiged, er en vis
supercross bane ved Lindenborg.

Rittig

Fra : Claus Kenberg

Dato : 18-01-03 10:27

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm

Hæhæ jeg synes at det er super flippet at han kun har en tromlebremse. Man
må sandelig da ikke håbe at der kommer noget i vejen på hans vej.
Tror nok at jeg havde valgt liiiige at smide de to ekstra kilo på og så få
mig en ordenligt skive...også selvom det kun er ligeud banekørsel.

Cz derude
Claus Kenberg

Fra : mc-stup

Dato : 18-01-03 17:41

D@n Dethlefsen skrev:

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/red_trabi_killer.htm
>
> --
> mvh
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "FJERN" fra adr. ved svar

Hah! Det er ligegodt noget! Og tænke sig, at Motorrad tør skrive ordet "Red
Porsche Killer". Forlaget bag Werner fik nemlig Porsche-fabrikkens advokater
på nakken, så de var nødt til at slette bilnavnet inden "ræset" i '88.
Og hvilken folkefest! Vi var vel sådan cirka en halv snes danskere ned på
Hartenholm, men det er svært at vide, når der kom næsten 200.000 tilskuere.
(Arrangørerne regnede med max 75.000, så det var en hektisk weekend).
Jeg synes det her MZ-projekt er fedt, så nu må motortosserne (TM) i gang med
fire styks Nimbus-motorer på tværs i stellet......)))))

Mvh

Stup
XS1100S (Der klarede en grøft på en meters dybde ind til campingområdet
dengang i 1988, men kun med hjælp af seks venlige tyskere)

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 21-01-03 22:49

Men vi er allerede i gang med et hidtil uset ombygningsprojekt af Mikkel´s
MZ Saxon Tour 251. Den har du da vist også set engang.

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-03 23:38

Per Milborg Pedersen wrote:

> Men vi er allerede i gang med et hidtil uset ombygningsprojekt af Mikkel´s
> MZ Saxon Tour 251.

Det har i da vist været lang tid efterhånden Sker der noget nyt med den?

PS. Per, du ved da godt at det her ikke er jeopardy, ikke?!?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 23-01-03 11:44

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> FZS600 og MTX125R_______________________________________________________
> // Få Outlook Expresss til at quote ordentligt før din nabo! \\

Jo, det ved jeg da vist godt....men jeg kom lige i tvivl....kan jeg bruge en
af mine livlinier

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-03 16:31

Per Milborg Pedersen wrote:

> Jo, det ved jeg da vist godt....men jeg kom lige i tvivl....kan jeg bruge
> en af mine livlinier

Så lad gå
Hondaen skal forresten til syn på mandag. Mht. til den bagbremselyskontakt,
så låner jeg bare den fra Fazeren, så du må godt beholde din
Så må jeg hellere lige toppe forgaflen op med noget billigt olie, så den
også har lidt dæmpervirkning. Special kan desværre først få pakdåserne hjem
til tirsdag eller onsdag.

Fra : Mads Lund

Dato : 23-01-03 16:44

> [...]
> Så må jeg hellere lige toppe forgaflen op med noget billigt olie, så den
> også har lidt dæmpervirkning. Special kan desværre først få pakdåserne

Lad være med at hælde olie på. Dæmpervirkningen bliver garanteret ikke
tjecket, tiol gængæld vil et utæt forgaffelben blive spottet på hundrede
meters afstand.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-03 18:04

Mads Lund wrote:

> Lad være med at hælde olie på. Dæmpervirkningen bliver garanteret ikke
> tjecket, tiol gængæld vil et utæt forgaffelben blive spottet på hundrede
> meters afstand.

Ok, tak for tipppet Du er jo også erfaren ud i at få 'sjove' ting
gennem synshallen