Problemer med <iframe>
Fra : Lars Axberg

Dato : 18-01-03 03:46

Hej ng!

Jeg har en side bygget op i tabel (Kan godt mærke det ikke er populært
herinde :) ). I denne tabel er der en <iframe> som er target for alle de
sider brugeren vil se! Problemet er nu, at jeg gerne vil have iframens
højde til, at blive sat automatisk efter hvor stor siden der vises deri er!
Er det muligt? Jeg har prøvet med 100% og * ingen af dem gør det ønskede.

Grunden til jeg vil gøre ovenstående er, at tabellen skal udvides sammen med
iframen! Så når man skal scrolle bliver det hele siden man scroller og ikke
barei iframen. Håber nogen forstår eller har en lys ide til et evt.
alternativ!

--
-----------
Lars Axberg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-01-03 14:53

Lars Axberg wrote:
> [...]
> iframen! Så når man skal scrolle bliver det hele siden man scroller og ikke
> barei iframen. Håber nogen forstår eller har en lys ide til et evt.

Du _kan_ måle vinduets højde med javascript og sætte det fundne ind i
højdeangivelsen på din iframe, ligesom jeg har gjort på
http://phonixfolk.dk (dog på en div i stedet for på en iframe).

MEN jeg synes ikke at iframe er en god løsning i forhold til en div med
css: "overflow:auto". Den korte forklaring på dette er at iframes har en
række ulæmper, ikke mindst i forhold til url-angivelser og søgemaskiner.
Den lange må du søge lidt tilbage i gruppen (skriv "frame brunholm" i
groups.google.com , så finder du det hurtigt .

Hvis du bruger iframe for at kunne have samme menu, top og bund på alle
sider, så læg menu, top og bund i hvert sit dokument, og inkluder dem
med SSI eller læg _dem_ i iframes. Det er nemlig mindre vigtigt at
søgemaskinerne ser på de elementers indhold. Her forsvinder problemerne
med iframens størrelse sikkert også, da de elementer som regel ikke har
variabel størrelse.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 18-01-03 19:29

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> Du _kan_ måle vinduets højde med javascript og sætte det fundne ind i
> højdeangivelsen på din iframe, ligesom jeg har gjort på
> http://phonixfolk.dk (dog på en div i stedet for på en iframe).

Virkelig flot lavet -imho!