Blendet yngel....
Fra : Silverflame

Dato : 09-03-01 23:12

Lige lidt info til dem (om nogen) der måtte være interesserede i hvordan
det står til med mit Dværggurami-yngel.
Igår brændte min ene luftpumpe af. Den anden sidder i en 40l. lavvandet
tank, som jeg er i færd med at flytte ynglen over i, efterhånden som de kan
fanges. Jeg fangede så mange som muligt, og satte derefter
cirkulationspumpen igang igen. Denne har ellers stået stille siden ynglen
klækkedes for ikke at suge de små børn ind. Dog havde jeg ikke noget andet
valg igår, så jeg håbede at de var store nok til at passe på den farlige
strøm. Det var de tilsyneladende ikke...... DAMN!!!!
Da jeg kom hjem idag ville jeg lige fange lidt mere yngel, men kunne ikke
finde dem. Jeg slukkede for pumpen og tog den op: deri sad ca. 50-75 yngel,
nogen i live, andre trukket godt og grundigt ind i filtersvampen. Nu håber
jeg så bare at de der er kommet sig over turen, fortsat holder sig i live.
(Ca. 20 stks.)
Ærgeligt, men ikke så meget man kan gøre andet end at lære af sine fejl....
MVH SF.

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-01 00:07

Hej.

Kender dit problem....havde samme med mit Lille Mundruger -yngel....også en
indvendig pumpe/filter...i starten var der flere unger INDENI filteret end
uden på...og tak Guderne for at denne art er hårdfør som f.....
Jeg tog en beslutning, og fjernede filteret, og kører nu med bundfilter
istedet...og har (stadig) 35 stks....er dog bare irreteret over deres
forskellige størrelse...nogen er over 1 cm nu...andre stadig 4 mm....

/Brian

Fra : Silverflame

Dato : 10-03-01 10:11

.....er dog bare irreteret over deres
> forskellige størrelse...nogen er over 1 cm nu...andre stadig 4 mm....

Det er det samme med mine gurami! Men det var jeg nu også forberedt på, da
jeg havde læst at de voksede meget forskelligt. Der stod også at man kun bør
lade de store overleve, men at det iøvrigt som oftest udjævnede sig selv ved
at de største åd de mindste...

SF

Fra : Aardvark

Dato : 10-03-01 13:01

Mja, du har ret. Men overvejer selv at fange de aller mindste fra...de ser
overhovedet ikke ud til at vokse...