Inkassosag
Fra : 5750 giller

Dato : 17-01-03 15:16

jeg ved god det er småpenge men alligevel i princippet...

jeg har modtaget et brev fra et inkassofirma og vil engeligt godt betale men
der er ting jeg ikke forstår.

det jeg har glemt at betale er 100,76
kr
men inkassofirmaet opkræver 101,00 kr
hvorfor skal de have ekstra 24 øre må man det
yderligere har de er post der hedder
øvrige omkostninger ( adresseændringer m.v ) 100,00 kr
det studseds jeg lidt over for jeg har ikke skiftet adresse eller andet det
er 1. gang jeg er i forbindelse med pgl. firma
efter at have ringet til firmaet blev jeg oplyst at det var noget i
forbindelse med en ny lov fra august 2002, men der er jo en post der hedder
inkassoomkostninger til ........( firmaets navn ) kr 300,00

og så fattede jeg ikke det der med øvrige omkostninger så fortalte
vedkommende mig at det var noget medd rykker og sådan men da det var 1. brev
er det jo ikke en rykker.
da jeg gik dem lidt på klingen fik jeg af vide at sådan var tingene bare og
at jeg skulle betale, men jeg vil da ikke betale bare sådan lige når de ikke
præsis kan oplyse hvad posten øvrige omkostninger dækker da siger bare at
M.v kan dække over meget, så bad jeg om at komme til at tale med en
overordnet, men det kunne jeg ikke for hun havde da virkelig ikke tid til at
tale med folk der ikke fattede noget, det bad jeg om at få på skrift alså at
jeg ikke kunne komme til at tale med Hende, de ville de ikke give mig.
så bad jeg om journal insigt det vil de heller ikke give mig.

så er det jeg spørger hvad må de og hvad må de ikke ???
på forhånd tak
Gilbert

--
^