1u cpu
Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-01-03 10:43

Hvilket CPU'er + køler er små nok til at kunne sidde i et 1U kabinet, hvis
man selv skulle strikke noget sammen :)

Mvh
Michael

Fra : Rune Frandsen

Dato : 18-01-03 16:29

Michael Andreasen wrote:
> Hvilket CPU'er + køler er små nok til at kunne sidde i et 1U kabinet, hvis
> man selv skulle strikke noget sammen :)
>
> Mvh
> Michael

Tyan laver nogle Dual Athlon boards der kan bruges. Det er ikke så meget
processoren der er problemet, det er motherboardet og køleren. Hivs
det er noget du selv skal lave kunne du jo starte med en VIA Eden, den
tror jeg er tynd nok.

Rune Frandsen
www.hardinfo.com

Fra : Michael Andreasen

Dato : 18-01-03 17:01

"Rune Frandsen" <runef@mdb.ku.dk> wrote in message
> Tyan laver nogle Dual Athlon boards der kan bruges. Det er ikke så meget
> processoren der er problemet, det er motherboardet og køleren. Hivs

Hvorfor er det motherboardet der er problemet?

> det er noget du selv skal lave kunne du jo starte med en VIA Eden, den
> tror jeg er tynd nok.

Hehe.. den er smart.. kendte den ikke.. Men jeg tror nu nok jeg holder mig
til noget Intel til serverbrug

mange tak for feedback

Mvh
Michael

Fra : Morten L.

Dato : 19-01-03 11:46

Hvorfor ikke købe en færdig 1U server ???
De er ikke voldsomt dyre - og de virker!

IMHO
Morten

Fra : Michael Andreasen

Dato : 19-01-03 15:52

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke købe en færdig 1U server ???
> De er ikke voldsomt dyre - og de virker!
> IMHO
> Morten

Virker de ikke hvis man selv samler dem da?

1: For at lære noget
2: For at lege lidt
3: For at få den konfiguration som jeg ønsker
4: For at spare en smule moenter.. kan køebe en del komponenter engros

punt 4. er ikke det vigtigste med aligevel taget med da mit budget ikke er
ubegrænset.

Mvh
Michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-01-03 17:39

Michael Andreasen wrote:

> Virker de ikke hvis man selv samler dem da?

Måske, men ikke så længe. Køling er (kan være) et stort problem i 1U
servere.

> 4: For at spare en smule moenter.. kan køebe en del komponenter engros

Så kan du vel også købe hele serveren engros?

Hvis du samler selv, så start med kabinettet og se hvilke motherboards og
CPU'er, der anbefales og evt. er testet med dette kabinet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Andreasen

Dato : 19-01-03 19:28

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message
> Måske, men ikke så længe. Køling er (kan være) et stort problem i 1U
> servere.

ok.. men jeg havde kigget på et chieftek kabinet og så bare smide så mange
80mm som muligt :)

Og en P3 bliver vel ikke så varm?

> Hvis du samler selv, så start med kabinettet og se hvilke motherboards
og
> CPU'er, der anbefales og evt. er testet med dette kabinet.

ok

Mvh
Michael

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-01-03 01:41

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:
> "Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message
>
> ok.. men jeg havde kigget på et chieftek kabinet og så bare smide så mange
> 80mm som muligt :)

80mm blæsere i et 1u kabinet?
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 20-01-03 02:50

Du bør helt klart overveje Via Eden igen, så slipper du for varmeproblemer,
den lille model fåes med 533 Mhz, og kan køre uden blæser. Den bruger
omkring 5W, og så er der jo ingen blæser der kan gå i stykker!

Med hensyn til mønten, så må det da være et plus at du for ca. 1.100 - 1.500
kan købe CPU med køler samt motherboard med onboard VGA og netkort, du skal
jo tænke på at du i et 1U kabinet har begrænsede muligheder for
udviddelseskort.

Hvis du virkelig har brug for hestekræfter, så køb en PIII Tualatin, de
bruger ca. 30 Watt strøm og er rigtig hurtige.
Derudover er det en sokkel 370 cpu, så der er flere gode og billige bundkort
at vælge imellem, men CPU'en er dyr!

Rune

P.S. Jeg tror ikke du kan få plads til 80 mm blæsere i et 1U-kabinet...

Fra : Jakob Bak \(2200\)

Dato : 24-01-03 09:42

Har lige købt to hjemmesamlede 1U - XP1900 i USA :
http://shop.auctionwatch.com/wmkt007/category/5694/

det blev inkl. porto 4500,- pr. stk, dog er CPU kølerne underdim. og skal
skiftes, men en ok pris alligevel.

Mht til 1U kan man bruge stort set alle boards der passer til ens kabinet,
de skal bare helst have onboard grafik+net. CPU + 1U køler kan købes hos
ComPart.dk, de har desuden ret billige 1U kabinetter der ser fornuftige ud
mht. køling.

/J

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-01-03 15:04

"Jakob Bak (2200)" <Jakob@Bak.comFJERN> wrote in message
> Har lige købt to hjemmesamlede 1U - XP1900 i USA :
> http://shop.auctionwatch.com/wmkt007/category/5694/
>
> det blev inkl. porto 4500,- pr. stk, dog er CPU kølerne underdim. og skal
> skiftes, men en ok pris alligevel.

Netkort indkluderet? Reiser? Hvad med ekstra told/moms?

Mange tak for hjælpen
Mvh
Michael

Fra : Johnny Larsen

Dato : 23-01-03 08:52

Intel har lavet et board der hedder S845wd1e i en 1 unit udgave. Der får du
en 1u kobberkøler til en normal P4 sokkel 478 med i købet.

http://www.intel.com/design/servers/buildingblocks/s845wdi-e/ProdBriefS845wd
1e.pdf

Jeg lever af at sælge intel hardware, men ønsker du boards af andre mærker,
kan jeg anbefale denne link:

http://appzone.intel.com/boards/index.asp

Held og lykke - det er ikke så svært.

1U rackkabinet kan fåes fra bl.a. Compucase

Fra : Mark

Dato : 23-01-03 21:44

www.proconsult.dk sælger intel kølere til 1U

Fra : Johnny Larsen

Dato : 30-01-03 10:39

Jeg sælger dem også: www.compare.dk

Prisen er 195 + moms.

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 26-01-03 11:02

Hep

> Hvilket CPU'er + køler er små nok til at kunne sidde i et 1U kabinet, hvis
> man selv skulle strikke noget sammen :)

Jeg har med fordel brugt intel celeron og thermaltake 1u køler dertil. i et
cheiftec 1u kabinet.

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk