Undervandshøjtaler
Fra : Nicolai

Dato : 17-01-03 09:22

Hej

Er der nogen der ved noget om "Undervands"højtalere? Helst noget man kan
lave selv ellers hvor det kan købes - hvis det kan.

Nicolai

Fra : Flemming Trap

Dato : 17-01-03 15:52

Hej Nicolai,

Man kan få et horn, der monteres på slangen lige før BCD'en. Den afgiver en
tydelig hørbar lyd. Prisen er kr. 100 - 300 afhængigt af, hvor den købes.

Vær varsom med at bruge den for meget, for mange dykkere (inkl.
undertegnede) nyder roen under vandet...

/Flemming

newsri4xjqj42x1ocf@news.tele.com...

Fra : Nicolai Galamba

Dato : 17-01-03 16:07

Hej Flemming

Det var nu ikke lige det jeg tænkte på. Mere noget i retning af beskeder fra båden i overfladen via en højtaler som
hænger ned i vandet - eller måske et stykke musik til dyknkingen.

Nic

Nicolai Ramskov Galamba
Storegade 98
4780 Stege
Tlf: (+45) 55 81 28 48
Mob: (+45) 29 44 02 10
Nicolai@Galamba.dk

Fra : Peter F. Stenkilde

Dato : 17-01-03 16:58

Så kunne det jo også blive til lidt synkonsvømning/dykning.
Sjov idé.

Peter

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-01-03 17:21

Nicolai wrote:
> Er der nogen der ved noget om "Undervands"højtalere? Helst noget man
> kan lave selv ellers hvor det kan købes - hvis det kan.

Jeg så nogen på nettet et elller andet sted som tog en walkman og en
højtaler, satte det ind i en vandtæt kasse og så havde de en undervands
walkman dog kun ned til 3m men det var noget mest pga. kassen prøv google og
så om du kan finde noget.

Fra : Poul B-H

Dato : 18-01-03 01:37

prøv fabrikanter af swimmingpools. I US er der mange der har højttalere i
pool'en

Poul B-H

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-01-03 02:50

> prøv fabrikanter af swimmingpools. I US er der mange der har højttalere i
> pool'en

Eller forhør dig i DGI-byen, de kører musik under vandet.

Fra : Carsten Andreasen

Dato : 18-01-03 12:35
Fra : Peter Laustsen

Dato : 18-01-03 17:03

Jeg har engang set at Bose lavede nogle vandtætte modéller, men om de var
"dykker venlige" eller bare vandafvisende kan jeg ikke huske!
Mvh.
Kasper Hansen

¨

Fra : Morten Dall

Dato : 18-01-03 09:59

"Nicolai" <galamba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
newsri4xjqj42x1ocf@news.tele.com...

> Er der nogen der ved noget om "Undervands"højtalere? Helst noget man kan
> lave selv ellers hvor det kan købes - hvis det kan.

Hej Nicolai

du kan sagtens købe vandtætte højtaler, men du kan jo også sagtens lave
noget selv, tag feks en tom male bøtte, lim en god stor højtaler i bunden
fyld med glasuld på oversiden af højtaleren, så er den hjemme så skal der
bare lidt bly på.

problemet med en undervands højtaler, er at højtaleren membranen skal kampe
mod vnad trykket, og der ved bliver volumen laver på dybden, så en så simpel
bandit som jeg har beskrevet her, er til at have lgende i over fladen, men
den kan snildt laves om til brug på flere 100 meter, man skal bare udline
trykket i den, det gøres med at lave et nul i siden af bøtten og montere en
gammel regulator, og en lille flaske feks en gammel 0.4 flaske, når
vandtrykke stiger udenfor efter hånden som højtaleren bliver sænket ned,
trykker vandet på membranen i regulatoren og den lukker luft ind i båtten,
så let kan det faktisk gøres

|---------------------------------------------------------------------------
------|
| |