Spore en IP?
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 09:34

Hej.

På dk-hostmaster er en masse links til internationale databaser, hvor
man kan slå ejeren af en IP op.
Det er rimelig rart, når man vil forsøge at stoppe spammere f.eks.

Men det er sgu sjældent at det kan lade sig gøre. For det meste ender
jeg på www.iana.org og så ser det ikke rigtig ud til at der er mere at
komme efter - eller også kigger jeg de forkerte steder.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg sporer udbyderen til f.eks denne IP
191.159.185.38 ?

/Henrik

Fra : Kasper

Dato : 17-01-03 10:35

www.ripe.net/whois

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 11:50

>www.ripe.net/whois
[...]

Mmm... Har du prøvet? For så vil jeg gerne have skåret ud i pap, hvor
jeg skal kigge henne... :)

/Henrik

Fra : TCMathiesen

Dato : 17-01-03 17:15

Prøv om det her kan hjælpe dig

Gå her ind
http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=
20&pkj=FVEMLHFEPGEVVSDUXLX

Vælge
Trace a Potential Attack

Skriv ip adressen og husk kryds i details, jeg ved godt det ikke er
meget man får ud af det men lidt.
Jeg tror ikke man kan få navn og adresse på en ip adresse hvis det er
til private. Men er ikke 100

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-03 11:18

Henrik Koksby Hansen wrote:

> Er der nogen, der ved, hvordan jeg sporer udbyderen til f.eks denne IP
> 191.159.185.38 ?

Hverken ripe, arin eller apnic vil kendes ved den addresse. Men
er der ikke noget om, at en af dem for nyligt blev splittet i
to? Hvad hedder den nye whois server? Og er der i øvrigt nogen
nem måde at finde ud af, hvilken man skal spørge i stedet for
at spørge alle tre (fire).

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-03 12:24

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> to? Hvad hedder den nye whois server? Og er der i øvrigt nogen
> nem måde at finde ud af, hvilken man skal spørge i stedet for

Geektools (http://www.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi) plejer at være
skrap til at søge hos de rette whois-servere. Den angiver, at den
pågældende adresse hører til hos whois.arin.net, og at adressen ikke
findes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-01-03 13:17

http://www.samspade.org/t/lookat?a=191.159.185.38

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-01-03 14:47

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVE_THISfischer.as> wrote:

>http://www.samspade.org/t/lookat?a=191.159.185.38

Huh?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-01-03 15:03

On Fri, 17 Jan 2003 09:33:32 +0100, Henrik Koksby Hansen wrote:

> Hej.
>
> På dk-hostmaster er en masse links til internationale databaser, hvor
> man kan slå ejeren af en IP op.
> Det er rimelig rart, når man vil forsøge at stoppe spammere f.eks.

Det lyder somom du bruger alt for meget energi på noget, du alligevelle
ikke man komme til livs, med den fremgangsmåde.

Den eneste måde at komme spaming til livs, er at alle bruger et
fornuftigt spamfilter.

Bo Simonsen

Fra : rea721

Dato : 17-01-03 16:45

Bo Simonsen wrote:

> Den eneste måde at komme spaming til livs, er at alle bruger et
> fornuftigt spamfilter.

Det er en sekundær måde at "stoppe" spamming på [1], den primære er at få
lukket for kilden.

[1]
Spam stoppes ikke ved filtre, det gør bare at man ikke ser det...(hvilket på
en måde også er ok)

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse