/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
LYD i Flash!
Fra : Jane Mark


Dato : 17-01-03 09:17

Jeg har bygget min side op i nogle scener - og der starter lyd på første
scene - ny lyd på 2. scene - og den fra både 1. og 2. scene går videre til
3. scene.
MEN - når så jeg evt. går tilbage fra scene 3 til scene 2 - så begynder den
at spille lyden forfra - så der er "ekko" - og hvis man gør det
tilstrækkelig mange gange - altså går fra side 3 tilbage til side 2, så
lyder det ret TRÆLST...

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse det problem..


MVH

Jane Mark

----------------------------------------
www.janemark.dk - under udarbejdelse...!
----------------------------------------


 
 
Søren Bjerrum (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren Bjerrum


Dato : 17-01-03 14:35

> MEN - når så jeg evt. går tilbage fra scene 3 til scene 2 - så begynder
den
> at spille lyden forfra - så der er "ekko" - og hvis man gør det

Nu ved jeg ikke hvordan dit lyd univers er bygget op, men du kan bruge.
stopAllSounds();
og så derefter starte den nye lyd.

Men hvis det er noget med flere lyde som køre over hinanden kunne du jo lave
nogle if sætninger
Hvis lyd nr. 1 ikke er startet - så start og fortæl at lyd nr. 1 er startet

if(play1 =! true){
lyd1.start();
play1=true;
}


Håber det giver mening

Søren Bjerrum
www.mijau.dk



N/A (19-01-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-01-03 14:45



N/A (19-01-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-01-03 14:45



Jane Mark (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Jane Mark


Dato : 19-01-03 14:45

Jeg vil prøve og se om jeg kan finde ud af det...

Tak for hjælpen


"The FEAR makes us good"

MVH

Jane Mark

----------------------------------------
www.janemark.dk - under udarbejdelse...!
----------------------------------------

>
> Jeg kan ikke rigtig se hvordan du skal lave det hvis du ikke vil bruge lidt
> "indviklet" kode.
> For du skal på en eller anden måde undgår at ramme det frame, hvor du
> starter lyden, flere gange.
> Du har sikkert frame 1 som det sted hvor lyden starter. Når du linker
> tilbage til scene 2 fra scene 3 - kan du så linke til frame 2 i stedet.
> gotoAndPlay(2, 2);
> Så har du stadig det problem at hvis du linker fra 3 til 1 for du problemer
> hvis man løber igennem 1 til 2.
> Ja så tror jeg kunne der er koden tilbage
>
> Hvis lyd nr. 1 ikke er startet - så start og fortæl at lyd nr. 1 er startet
> Før lyden starter skriver du.
>
> if(play1 =! true){
> //gå til den frame hvor lyden starter
> gotoAndPlay(???);
> play1=true;
> }else{
> gotoAndPlay(???);
> }
>
> ?? er den frame hvor lyden starter
> ??? er den frame hvor lyden er startet
>
> Søren Bjerrum
> www.mijau.dk
>
> PS. Det er ikke så svært at indsætte en lyd med kode i strædet for direkte
> og det giver dig en meget bedre kontrol
> s1=new Sound( myEmtyClip1);
> s1.attachSound( "idName " );
> s1.start(999);
> idName sættes i symbol linkage properties i Library
>
>
>


aFXNIN (20-01-2003)
Kommentar
Fra : aFXNIN


Dato : 20-01-03 10:01

Hvad med en ekstern swf med lyd? som du fortæller via tell target om den
skal spille eller ej i den påglændende scene..


simpel kode?


"Jane Mark" <post@janemark.dk> skrev i en meddelelse
news:BA506A5E.2C30%post@janemark.dk...
> Jeg vil prøve og se om jeg kan finde ud af det...
>
> Tak for hjælpen
>
>
> "The FEAR makes us good"
>
> MVH
>
> Jane Mark
>
> ----------------------------------------
> www.janemark.dk - under udarbejdelse...!
> ----------------------------------------
>
> >
> > Jeg kan ikke rigtig se hvordan du skal lave det hvis du ikke vil bruge
lidt
> > "indviklet" kode.
> > For du skal på en eller anden måde undgår at ramme det frame, hvor du
> > starter lyden, flere gange.
> > Du har sikkert frame 1 som det sted hvor lyden starter. Når du linker
> > tilbage til scene 2 fra scene 3 - kan du så linke til frame 2 i stedet.
> > gotoAndPlay(2, 2);
> > Så har du stadig det problem at hvis du linker fra 3 til 1 for du
problemer
> > hvis man løber igennem 1 til 2.
> > Ja så tror jeg kunne der er koden tilbage
> >
> > Hvis lyd nr. 1 ikke er startet - så start og fortæl at lyd nr. 1 er
startet
> > Før lyden starter skriver du.
> >
> > if(play1 =! true){
> > //gå til den frame hvor lyden starter
> > gotoAndPlay(???);
> > play1=true;
> > }else{
> > gotoAndPlay(???);
> > }
> >
> > ?? er den frame hvor lyden starter
> > ??? er den frame hvor lyden er startet
> >
> > Søren Bjerrum
> > www.mijau.dk
> >
> > PS. Det er ikke så svært at indsætte en lyd med kode i strædet for
direkte
> > og det giver dig en meget bedre kontrol
> > s1=new Sound( myEmtyClip1);
> > s1.attachSound( "idName " );
> > s1.start(999);
> > idName sættes i symbol linkage properties i Library
> >
> >
> >
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste