Morvers delete [full]quotes...
Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 04:38

Hej,

Er der nogle Morver-brugere som ved hvorfor den nogle gange
ikke fjerner bundcitater?

Eksempler på indlæg som Morver ikke rører ved her er:

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor den ikke fanger det. Er det mon
signaturadskilleren, eller vel rettere de to streger som minder
om en signaturadskiller. :)

Madsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-03 10:38

Madsen skrev:

> Er der nogle Morver-brugere som ved hvorfor den nogle gange
> ikke fjerner bundcitater?

Jeg kender godt problemet, men ved ikke rigtig hvorfor det opstår.

> Eksempler på indlæg som Morver ikke rører ved her er:

Et gæt - det kunne være slutlinjen "--Nicolai" der forvirrer.

Her klipper morver nu hos mig. Den klipper godt nok ikke ved det
første bundcitat, men først efter

| "Jacob W. Jensen" <mail@SLETjacobwaage.dk> skrev i en meddelelse

Her opfattes de første linjer af bundciteringen formentlig som en
del af indlægget (der er ikke nogen citatmarkeringer, kun en
fejlagtigt signaturadskiller).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-01-03 16:59

Madsen, du skrev:

> Hos mig ser det sådan her ud:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/bundcitering_gaa_vaek.png>

Mine indstillinger
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/quotefjolser.png

Jeg gætter på at du ikke har sat den til at reparere og rewrappe,
så for Morver ser det indlæg korrekt ud.

> tekst linie der
er brudt
> så det ligner
citering.

--
Henrik
Verdens næststørste samling af danske scripts til Hamsteren

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 17:27

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg gætter på at du ikke har sat den til at reparere og rewrappe,
> så for Morver ser det indlæg korrekt ud.

Ja og det var årsagen. Hvorfor hulen...
Jeg har før oplevet at MorVer glemmer sine indstillinger. Nogle
gange stiller den f.eks. ombrydningen ned til 72 tegn inde i Output
filters og det kan snyde mig gevaldigt. Jeg vil ikke have at MorVer
skal blande sig i linielængden på de indlæg jeg sender, for det skal
Xnews og evt. Quotefixet nok tage sig af. Derfor har jeg sat den til
999, hvilket den som regel også husker, men det sker altså at den
glemmer det.

Som en sidebemærkning kan jeg nævne at MorVer ikke just er nem at
indstille på her hos mig, men det er jo så ulempen ved at køre med
store skrifttyper. Det er irriterende når programmørene af et
program ikke kan få lavet det så der er plads til store skrifttyper.
Heldigvis er det ret sjældent at jeg støder på den slags programmer
efterhånden, men MorVer er en af dem.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/stor_skrift.png>

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-01-03 18:10

Madsen, du skrev:

> [...]
> Xnews og evt. Quotefixet nok tage sig af. Derfor har jeg sat den til
> 999, hvilket den som regel også husker, men det sker altså at den

Som der står i dokumentationen, 0 deaktiverer linieombrydningen, og
det glemmer den ikke.

> Det er irriterende når programmørene af et
> program ikke kan få lavet det så der er plads til store skrifttyper.
> Heldigvis er det ret sjældent at jeg støder på den slags programmer
> efterhånden, men MorVer er en af dem.

Med den pris han tager for programmet, ville jeg klage med det
samme

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 18:32

Henrik K Hansen skrev:

> Som der står i dokumentationen, 0 deaktiverer linieombrydningen, og
> det glemmer den ikke.

Hmm, jeg stiller den til 0 i stedet så.

> Med den pris han tager for programmet, ville jeg klage med det
> samme

Point taken. :)

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-01-03 21:57

Den 17 jan 2003 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> skal blande sig i linielængden på de indlæg jeg sender, for det skal
> Xnews og evt. Quotefixet nok tage sig af.

Jeg troede vi snakkede inputfiltre, filtrene for det du sender må vel
være outputfiltre, eller hur?

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 22:42

Lars Klintholm skrev:

> Jeg troede vi snakkede inputfiltre,

Det gjorde vi også i tilfældet med de indlæg som MorVer ikke
fjernede bundciteringen fra.

> filtrene for det du sender må vel være outputfiltre, eller hur?

Jo og det er linieombrydningen i output-filtret som MorVer har det
med at glemme hos mig, men nu har jeg så prøvet at stille den til 0
for at se om det hjælper.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 17:40

Henrik K Hansen skrev:

> Med den pris han tager for programmet, ville jeg klage med det
> samme

Jeg har vist fundet en bug mere, medmindre at det kun er hos mig
det sker.

Hvis jeg svarer på dette indlæg:
<news:3e29696c$0$140$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> eller på dette:
<news:3e2974c0$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> og citerer det
sådan her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/morver/citerings_bug.png>
- så låser MorVer. Xnews skriver bare: 'Waiting for confirmation...'
når jeg klikker på send og MorVer kan derefter ikke åbnes nede fra
Systray. Den går simpelthen kold og mit indlæg bliver ikke sendt.
Det eneste jeg kan gøre er at kvæle MorVer i joblisten og starte
den påny.

Det må være de to streger med en firkant som er grunden til det, for
hvis jeg ikke tager dem med i citatet, så sker det ikke.

Det samme sker hvis jeg svarer med OE og foretager den samme citering,
så det må være en MorVer-bug og ikke en Xnews-bug.

Sker det samme for jer?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 17:59

Carl Drud skrev:

> Ingen problemer her.

Mystisk.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-01-03 18:06

Madsen, du skrev:

> Det samme sker hvis jeg svarer med OE og foretager den samme citering,
> så det må være en MorVer-bug og ikke en Xnews-bug.
>
> Sker det samme for jer?

Agenten spørger om jeg vil bruge et andet tegnsæt da den ikke
kender den underlige krussedule, hvis jeg svarer nej sender den det
og viser et ? der hvor krussedullen var, OE spørger ikke om noget
men sender bare, og Morveren går ikke ned ved nogen af forsøgene.

--
Henrik
Verdens næststørste samling af danske scripts til Hamsteren
og den største samling af newsfiltre liggende på en dansk server
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 18:10

Henrik K Hansen skrev:

> OE spørger ikke om noget men sender bare, og Morveren går ikke ned
> ved nogen af forsøgene.

Okay. Så er det ikke en MorVer-bug, men en lokal bug her i systemet.
Nå, men skidt med det. Jeg lader da bare være med at citere på den
måde så.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 22:58

Henrik K Hansen skrev:

> Agenten spørger om jeg vil bruge et andet tegnsæt da den ikke
> kender den underlige krussedule, hvis jeg svarer nej sender den det
> og viser et ? der hvor krussedullen var

Jeg har lige opdaget at hvis jeg placerer et fluben i 'Out_KeepEncoding'
under Output Filters i MorVer, så fryser den ikke og så kommer der også
et spørgsmåltegn, for indlægget bliver kodet med ISO8859-1. Ulempen ved
at have det flueben er jo så bare at mine indlæg ikke bliver kodet med
f.eks. ISO-8859-15 hvis jeg sender et ¤-tegn afsted, så det er der jo
ikke meget ved. Så er det vist bedre at undgå at citere den underlige
firkant, eller hvad det nu end skal forestille. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-01-03 10:41

Madsen, du skrev:

> Eksempler på indlæg som Morver ikke rører ved her er:

Der er jo ingen citeringstegn, så det skulle den helst ikke.

Morver fanger den her hos mig.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-01-03 17:02

Den 17 jan 2003 skrev Henrik K Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Morver fanger den her hos mig.

Bliver også fanget her. Men hvis jeg i Morver fjerner hakket i
InRepairQuoteLines, så bliver den ikke fanget. Hvilken indstilling
kører du med, Madsen?

LarsK

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 17:27

Lars Klintholm skrev:

> Hvilken indstilling kører du med, Madsen?

Nu køre jeg med denne her:
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/quotefjolser.png>
- og det ser ud til at virke.

Nu fanger den <news:3e25b439$0$75291$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
men ikke <news:3e25acb3$0$75297$bc7fd3c@news.sonofon.dk> hvilket
så måske er pga. de manglende citeringstegn, "--Nicolai", eller
hvad ved jeg.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 16:36

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Et gæt - det kunne være slutlinjen "--Nicolai" der forvirrer.

Eller også er det de manglende citeringstegn som Henrik nævner.
Det havde jeg slet ikke opdaget i første omgang, men det er muligt
at det er årsagen. Man kan jo selvfølgelig heller ikke forvente at
MorVer kan rette op på så håbløse tilfælde, for stort set alt er jo
gjort stik modsat.

> [...]

> Her opfattes de første linjer af bundciteringen formentlig som en
> del af indlægget (der er ikke nogen citatmarkeringer, kun en

I det indlæg ser jeg ingen bundcitering, for det er ikke et Re:.

Madsen.

Fra : Carl Drud

Dato : 18-01-03 17:51

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Det samme sker hvis jeg svarer med OE og foretager den samme citering,
> så det må være en MorVer-bug og ikke en Xnews-bug.

Ingen problemer her. Har lige testet på et indlæg i dk.test med den
famøse firkant.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?