Svensk telefon i danmark?
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 17-01-03 03:19

Hejsa,

jeg har fundet ud af, at tyske telefoner ikke kan bruges i DK. Se tråden om
små trådløse.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan det forholder sig med svenske
telefoner - kan de uden problemer bruges i DK?
Tænker på at købe én i Malmö.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

---

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-01-03 14:33

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk>
skrev i en meddelelse
> Hejsa,

> jeg har fundet ud af, at tyske telefoner ikke kan bruges i DK. Se tråden om
> små trådløse.

Jeg anvender, uden problemer en Siemens Gigaset A100 (pris EUR 59,95)
købt i Tyskland, her i Danmark. Jeg skulle selvfølgelig sætte et dansk stik på
i stedet for det tyske der sad på den i forvejen. Ingen problemer her.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-01-03 15:02

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
stik på
> i stedet for det tyske der sad på den i forvejen. Ingen problemer her.

Men man har da hørt om at nummervisnings funktionere ikke virker i
Danmark... Men gør den det?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-01-03 16:45

> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Men man har da hørt om at nummervisnings funktionere ikke virker i
> Danmark... Men gør den det?

Jeg tror slet ikke at Siemens Gigaset A100 har nummervisning.

Claus

Fra : bj

Dato : 29-01-03 18:57

Nej nummervisning skulle ikke virke.
Kender ikke den tekniske forklaring men sådan er det.

Når man køber i tyskerland skal man bare flytte de to ledninger til ben 2 og
3 i det firkantet stik.

Har selv en del tyske tlf.

Brian

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-01-03 23:47

Hej

"bj" <nej@tak.dk> wrote:

>Nej nummervisning skulle ikke virke.
>Kender ikke den tekniske forklaring men sådan er det.

>Når man køber i tyskerland skal man bare flytte de to ledninger til ben 2 og
>3 i det firkantet stik.

Men funktionen "vis nummer" virker stadig ikke i Danmark!

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 30-01-03 08:06

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message

> Hej

> Men funktionen "vis nummer" virker stadig ikke i Danmark!
>
> --
> M.v.h. Ole®

Hej

I Danmark, Sverige, Finland og Holland bruges DTMF til "Vis Nr.". DTMF er de
toner, man hører, når man trykker på knapperne. I alle andre lande
(deriblandt Tyskland) bruges FSK, som er en data signalering der ikke er
hørbar (man hører en susen). Med FSK kan man sende "Vis Nr." i en samtale,
og det bruges ved "Banke På". I DTMF landene (herunder DK) skal man parkere
en samtale for at få "Vis Nr." på en "Banke På".

Forskellen mellem Danmark og Sverige er kodningen af "Vis Nr.". Jeg kan ikke
huske, hvordan det er i Sverige, men i Danmark sendes 'A' + nummeret + '#'.
De der kan huske de gamle E76 telefoner kan huske knapperne 'A', 'B', 'C' og
'D' som også er DTMF toner. I Danmark starter "Vis Nr." signalet med dette
'A'

Alt dette gør, at "Vis Nr." funktionen kun virker i Danmark med danske
telefoner.

Mvh. Bjarne