Skærme
Fijala 3554
Hvilken 19" til omkring 4.000,-?
Fra : GoBo

Dato : 09-03-01 22:41

Hej Gruppe,

Jeg står og skal have skriftet 15"'eren ud med en 19". Men jeg er meget i
tvivl om hvilken. Budgettet ligger på omkring 4.000,- dvs. et par hundrede
fra eller til kan accepteres.

De eneste krav jeg har er at den kan klare 1600x1200@85Hz og så skal den
helt ikke være alt for dyb... (jeg har ret begrænset plads)

Den eneste skærm jeg selv har fundet der lever op til dette er Samsung
SyncMaster 900sl+, men den har da vist et par geometri-fejl. Er der slet
ikke nogen der har et par solstråle-historier om denne skærm? :)

Med venlig hilsen,

Bo Kristensen

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 10-03-01 10:28

"GoBo" <gobo@it.dk> skrev i en meddelelse

> Den eneste skærm jeg selv har fundet der lever op til dette er Samsung
> SyncMaster 900sl+, men den har da vist et par geometri-fejl. Er der slet
> ikke nogen der har et par solstråle-historier om denne skærm? :)

Selvfølgelig er der det. Jeg har én og har haft den i næsten et år og den er
bare perfekt. To af mine bekendte har også sådan en og de er lige så
tilfreds med den som jeg er.

Du bør ikke være nervøs ved at købe 900SL+, det er en kanon skærm med bl.a.
3 års garanti (onsite så vidt jeg husker). Selvfølgelig findes der bedre
skærme, men ikke til prisen.

Mvh.
Edm...

Fra : Madsen

Dato : 10-03-01 20:48

"--* Edmundo *--" <edmundo@"nospam"sol.dk> skrev:

> Du bør ikke være nervøs ved at købe 900SL+, det er en kanon skærm med bl.a.
> 3 års garanti (onsite så vidt jeg husker). Selvfølgelig findes der bedre
> skærme, men ikke til prisen.

Synes dog alligevel lige man skulle bemærke den anden tråd her i
gruppen der netop hedder »Samsung SyncMaster 900SL+«

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 12-03-01 11:31

> [...]

> SyncMaster 900sl+, men den har da vist et par geometri-fejl. Er der slet
> ikke nogen der har et par solstråle-historier om denne skærm? :)

Den er billig og service er god. Jeg har haft 900sl+ og jeg er lidt
kritisk mht fejl på monitor. Jeg har haft 4 udgaver af dem og ingen af
dem var fejlfri nok til at jeg ville beholde en af dem. Disse fejl var
hvad jeg fandt:

piver i powersave: Når lysdioden er slukket så piver skærmen. Samsung
kender til problemet og jeg fik en skærm hvor de skulle have lavet det
men det kunne de åbenbart ikke finde ud af. Jeg kunne høre piveriet op
til 4 meter væk. Meget irriterende.

billedet ryster: i 1600x1200 i 85Hz ryster billedet ved områder med
høj kontrast. Meget irriterende.

De tre farvekanoner rammer ikke helt det samme område i nogle områder
af skærmen hvilket giver farvede skygger.

Døde pixels. Anovo fortalte at de ikke bytter skærme hvis kun to døde
pixel ligger tæt på hinanden eller hvis der er under 5-6 stykker
ialt. Det er trælst da samsung 900sl+ efter min erfaring ofte har døde
pixels (2 ud af 4 skærme have døde pixels).

Geometrien var generelt set ok til min smag.

Jeg er i øjeblikket ved at teste en Hitachi CM772 som også kan klare
1600x1200 i 85Hz. Den har ikke nogen af de ovenstående fejl og den kan
også bedre klare 1600x1200 en sl900+. Sort tekst på hvis baggrund er
mere sort på Hitachi's monitor end på Samsungs. Den er dog også
væsentlig dyrere.

Min konklusion er at det er enormt svært at finde en god nok shadow
mask monitor.

Bernhard