En simple beskrivelse al alle HTML-tag'sen~
Fra : erik

Dato : 17-01-03 00:52

Hej
Jeg er lige begyndt på HTML, mest at ændre svenske sider genereret af et
svensk program, til dansk.
Det kunne være rart at få en simpel "oversættelse" af alle tag'sene.
Erik R.N.

PS: Hvor får man et program der kan kontrolere "kildekoden"
så jeg kan teste om jeg laver noget "ged"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-03 01:01

erik skrev:
> Jeg er lige begyndt på HTML, mest at ændre svenske sider
> genereret af et svensk program, til dansk.
> Det kunne være rart at få en simpel "oversættelse" af alle
> tag'sene.

Bare Bones Guide to HTML er hvad du søger.

Engelsk: http://werbach.com/barebones/barebones.html

Dansk: http://werbach.com/barebones/dk_barebone.html

Kan også downloades eller ses som txt-fil.

http://validator.w3.org/ kan gøre det på filer, du har uploadet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-01-03 01:07

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> writes:

> Det kunne være rart at få en simpel "oversættelse" af alle tag'sene.

Prøv at læse HTML-tutorialen på html.dk
<URL:http://www.html.dk/tutorials/html/>

> PS: Hvor får man et program der kan kontrolere "kildekoden"
> så jeg kan teste om jeg laver noget "ged"

W3C's validator er online <URL:http://validator.w3.org/>

/L

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-01-03 10:26

erik wrote:

> PS: Hvor får man et program der kan kontrolere "kildekoden"
> så jeg kan teste om jeg laver noget "ged"

Brug Opera browseren.
Højreklik -> Frame -> Validate Source (Ctrl+Alt+V)
Den benytter http://validator.w3.org/ men gør det uden at du behøver at
uploade siderne (Du skal selvfølgelig have adgang til internettet når du
gør det).

--
/kenne
Jo tidligere du kommer bagud, jo mere tid har du til at indhente det

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 17-01-03 13:21

In <3E27CC43.49AA6A24@control.auc.dk> Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> writes:

> [...]

>--
>/kenne
>Jo tidligere du kommer bagud, jo mere tid har du til at indhente det

Jeg har nogle hundrede websider, som jeg bruger weblint og tidy og
et hjemmestrikket skript til at holde fri for lus offline.
Pt er det typiske
weblint *.html | grep -v exten
fordi weblint brokker sig over at access keys er en extension og
jeg ikke har fundet en bedre måde at fortælle den at det er ok.
Af og til smider jeg en side til w3.orgs validator for at checke
at weblint og lignende ikke har overset noget, men der har ikke
været noget endnu.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-03 14:15

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev
> [...]
> Den benytter http://validator.w3.org/ men gør det uden at du behøver at
> uploade siderne (Du skal selvfølgelig have adgang til internettet når du

Tak for den Kenneth. Den var nyttig

Erik Ginnerskov - erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin