Hvad gør "display: block"
Fra : hoaX

Dato : 16-01-03 22:40

Hey

Jeg har opdaget, at jeg ikke aner, hvad "display: block" gør - kun at det
findes... Såååå, hvad gør det - og hvorfor / hvornår skal man bruge det?

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-03 22:53

"hoaX" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Jeg har opdaget, at jeg ikke aner, hvad "display: block" gør - kun at det
>findes... Såååå, hvad gør det - og hvorfor / hvornår skal man bruge det?

Det bruges når man vil lave et inlineelement om til et
blockelement, meget hyppig brug er hvis man vil sætte width og
height på et a-tag.

Det kan også bruges, hvis man vil skjule/vise et blockelement med
henholdsvis display: none og display: block.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-01-03 23:37

Præcis hvad der står. Får browseren til at opfatte det kommende som
block level.
Bruges når du har noget inline som du vil have vist som block.
display: inline gør det modsatte.

Block level tags er f.eks.: