problem med tabel farven
Fra : Henryk K.

Dato : 16-01-03 20:01

Er der nogen der kan hjælpe mig med CSS farve koden for tabeller.

Jeg driver en ret stor webside (over 400 sider) og har derfor
også mange tabeller på den.
Derfor er jeg også anvist at bruge en hurtig og nem måde at
redigere de mange sider på, og det gøre jeg ved hjælp af CSS.
Jeg har en CSS kode til at farvelægge væggene på tabellerne.
td {
   border-top: double 2px rgb(210,110,20);
   border-right: double 1px rgb(230,180,30);
   border-bottom: double 1px rgb(240,190,40);
   border-left: double 2px rgb(210,110,20);
}
men dette kode er kun for de INDRE vægge i tabellen, og hvis man
har en tabel med mange små tabeller i en stor tabel, som man ikke
vil have at de skal kunne blive set, men kun den YDRE rundt om
tabel.

Så er der nogen der ved hvordan man kan ændre de YDRE vægge i en
tabel, til en anden farver??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : CWS-webservice.dk

Dato : 16-01-03 22:06

"Henryk K." <henryk.k@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tabel.
>
> Så er der nogen der ved hvordan man kan ændre de YDRE vægge i en

Lav en class på denne måde
.td-class-navn {
border-top: double 2px rgb(210,110,20);
border-right: double 1px rgb(230,180,30);
border-bottom: double 1px rgb(240,190,40);
border-left: double 2px rgb(210,110,20);
}

og kald classen der hvor du har brug for f.eks

Så virker classen kun på de table tags hvor classen er kaldt.
--
MVH

CWS-webservice / Ved Claus Pryds
http://www.cws-webservice.dk
cws@cws-webservice.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-01-03 23:12

"CWS-webservice.dk" <clarke1@tdcadsl.dk> writes:

> Lav en class på denne måde
> .td-class-navn {

> Så virker classen kun på de table tags hvor classen er kaldt.

Alternativt, hvis man *aldrig* vil have border på tabeller inden
i andre tabeller:

table table td {border:none;}

/L

Fra : Henryk K.

Dato : 18-01-03 13:11

CWS-webservice.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> }
>
> og kald classen der hvor du har brug for f.eks

> Så virker classen kun på de table tags hvor classen er kaldt.

Hej jeg takker for hjælpen (selv om den du lige kom med, ikke var lige
det jeg søgte)
Men jeg fandt svare på min problem på din hjemmeside.

(her er CSS koden til YDRE border væg)

TABLE {
   border : solid 2px rgb(220,145,25);
}