Er det rigtigt at Suzuki er noget Lo..!
Fra : Per

Dato : 16-01-03 19:10

Hej NG!

Jeg har flere gange fået at vide, at Suzuki er metervare motorcykler i
forhold til de 3 andre mæker.

Sukierne skulle være særdeles uholdbare og meget dyre i reservedele. Det
skulle simpelthen være skodkvalitet?

Jeg har fulgt tråden "skift til gsx 750f....." og der fremgår det vist også,
men det gælder jo en specifik model.

Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

Mvh. Per!

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 16-01-03 19:15

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
også,
> men det gælder jo en specifik model.
>
> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

JA !! )

Lad os nu ikke få en religions-debat om hvilket mærke der er bedst, det er
sgu for latterligt, please...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-01-03 19:33

> [...]
vist også,
> men det gælder jo en specifik model.
>
> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

Er en Skoda dårligere end en VW ! ? , der er meget prestige fis i
valg af motorcykel model/mærke .
Men ellers, ved det sq ikke, den cykel jeg har haft ,hvor der har
været mindst 'småbøvl' har faktisk været en Suzuki, så jeg ville ikke
have det fjerneste imod
at købe en Suzuki.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 16-01-03 19:45

> [...]
også,
> men det gælder jo en specifik model.
>
> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

Nej - det tror jeg ikke.

Det handler utroligt meget om fordomme, og er lidt af et trosspørgsmål. Der
findes masser af meget tilfredse mc'ister der kører rundt på Suzuki, og når
de skifter bliver det Suzuki igen. Men det er da cykler i den billige ende,
og det betyder jo at der er folk der får råd til en spritny cykel istedet
for en brugt, hvad det så medfører af fordele. Der er jo selvfølgelig en
grund til at de er billigere end de andre, og det kan man så acceptere eller
ej. Stellet ruster måske hurtigere, der kommer tidligere fejl i elsystemet.
Man er så måske også færdig med at betale cyklen 2 år før end hvis det var
en Honda.
Det siges at reservedele generelt er dyrere end til de andre japanere, men
jeg synes nu at Honda følger godt med også på det punkt.
Jeg er rimelig overbevist Hondamand men kunne aldrig drømme om at kalde
Suzuki for skodkvalitet, eller hævde at jeg aldrig kunne drømme om at købe
en Suzuki (Det tør jeg ikke for Vibeke Du får hvad du betaler for.

Allan Bojesen
CBR1000F
GSXR250 - Vibekes

Fra : Niels Morell

Dato : 16-01-03 19:51

> Jeg har flere gange fået at vide, at Suzuki er metervare motorcykler i
> forhold til de 3 andre mæker.

Hej Per

Hvad er det lige for 3 andre du taler om er det Jawa, MZ og Ducati ?

Niels

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-01-03 21:04

"Niels Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige for 3 andre du taler om er det Jawa, MZ og Ducati ?
>
> Niels

Hvor er jeg da glad for at du ikke nævnte CZ

)

Kim Olsen
CZ180>

Fra : Moller

Dato : 17-01-03 09:44

> Hvor er jeg da glad for at du ikke nævnte CZ

Den er jo heller ikke værd at sammenligne med en Suzuki overhovede :)
*GGG*

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi

Fra : KubikH

Dato : 17-01-03 18:26

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Den er jo heller ikke værd at sammenligne med en Suzuki overhovede :)
> [...]

ØØØØHHHHH det er da "Suzyén" der ikke er værd at sammenligne med CZ, Jawa
og MZ.
Den er jo en køremaskine, de andre er en livsstil
Mvh
Niels

Fra : Frank holm

Dato : 16-01-03 20:18

Tja hva´ ska man sige.
selv det fineste mekanik kan ødelægges - kun et spørgsmål om hvor stort et
kvaj der benytter det!!
men knastproblemer, kan have sammenhæng med at man ikker ka vente på at
olien når en fornuftig temp. evt at olien er noget skidt.

i bilbranchen er der mange tilfælde af at modeller med notorisk knast
problemer pludselig kører 300k km med en ordenlig olie.

desuden er det jo sådan at et produkt der er solgt meget af, ja dem er der
jo automatisk mange historier om, mange enheder = mange historier.
Er der solgt mange sukier de sidste 15 år.????

den forige hed Katana - den nuværende er en gsx600f årg 91 - Den næste blir
en hayabusa.
jeg ska bare lige vinde lidt penge GGG

nå ja jeg er altså ikke fanatiker.
jeg ka da oss godt li en super blackbird.
er det ikk spørsmålet om det er moren eller datteren men finder mest
spændene......

--

Med Venlig Hilsen.
Frank Holm.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 21:20

Frank holm wrote:

> [...]
> jo automatisk mange historier om, mange enheder = mange historier.
> Er der solgt mange sukier de sidste 15 år.????

Du tror vel ikke selv på at det med gsxf-knasterne kan bortforklares på
denne måde, vel? Husk på at der jo også bliver solgt større antal af andre
modeller, og de klarer sig jo fint.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-01-03 22:14

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne måde, vel? Husk på at der jo også bliver solgt større antal af andre

_______________________________________

Suzuki har da helt sikkert haft et problem med netop GSX-F modellerne, men
jeg har altså også set / hørt om eksemplarer af disse modeller, der snilt
har kørt lige så langt som alle mulige andre motorcykler.
Jeg tror ikke, Frank prøver at "bortforklare" knastproblemerne med kold
olie, men derimod påpeger han, at det er ekstreme forhold som disse, der
nedsætter motorens levetid.
Hørte om en splinterny madkasse, der kørte som firmabil i knapt 2 år
(150.000 km) uden at få andet olie, end det der blev spædet op med i ny og
næ, og den stod sq helt af efter de 2 år, så olien ER helt klart alfaomega!
_______________________________________

"Frank holm" <Rudeteknik@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ...er det ikk spørsmålet om det er moren eller datteren men finder mest
> spændene......
_______________________________________

Tjoe, men i mange tilfælde giver datteren jo nok det bedste indtryk!

Psycho Cowboy
Babygixxer - Der trænger til at få strukket plejlstængerne!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 22:55

Psycho Cowboy wrote:

Hej vanvittige ko-dreng!

> at
> der

(psst, se hvor grim linjeombrydningen er, qoutetegnene er jo helt rodet
rundt - kig lige på oe-quotefix i min signatur).

> Suzuki har da helt sikkert haft et problem med netop GSX-F modellerne, men
> jeg har altså også set / hørt om eksemplarer af disse modeller, der snilt
> har kørt lige så langt som alle mulige andre motorcykler.

Det er meget muligt. Dog skal man lige huske på at den typiske ejer af en
60kkm+ mc ofte ikke aner hvad der er foretaget af reparetioner 40kkm
tidligere.

> Jeg tror ikke, Frank prøver at "bortforklare" knastproblemerne med kold
> olie,

Det regner jeg heller ikke med, men det lød altså sådan i mine ører.

> men derimod påpeger han, at det er ekstreme forhold som disse, der
> nedsætter motorens levetid.

Ekstreme vil jeg nu ikke kalde dem. Mange vandkølede mc'er kører da
konstant med for lave olietemperaturer i ydersæsonerne. Sagen om
gsxf-knasterne drejer sig udelukkende om et dårligt materiale svjv.

> [...]
> (150.000 km) uden at få andet olie, end det der blev spædet op med i ny og
> næ, og den stod sq helt af efter de 2 år, så olien ER helt klart

Til gengæld hører man også ofte om motorer der fint tåler at køre _alt_ for
langt mellem olieskiftene, men det er da klart at olie (-skift) er
afgørende for mekanikkens holdbarhed.

> Psycho Cowboy
> Babygixxer - Der trænger til at få strukket plejlstængerne!

Det tror jeg sgu den fortryder!

Fra : Asger Steffensen

Dato : 16-01-03 20:09

> [...]
også,
> men det gælder jo en specifik model.
>
> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

Det er noget vås. Man kan ikke generalisere på den måde.
Alle mærker (japanske, europæiske, etc.) har af og til fået sendt en cykel
med nogle skavanker på markedet.
Suzuki har en aggressiv prispolitik, hvilket medfører at nogle af deres
modeller er relativt billige. Godt for dem, skidt for konkurrenterne og godt
for afgiftplagede danskere. Der findes også dem der mener at nogle Suzuki
modeller har ringere finish end andre. 70'er og 80'er Suzuki'er havde ofte
et ringe ladesystem, men igen, andre mærker havde andre småproblemer.
Suzuki GS500 er et eksempel på en meget slidstærk MC, tilmed til en god
pris. GSX-R 1000 er en Suzuki der p.t sætter standarden for store sports
MC'er. Skod kvalitet? Måske, måske ikke... - døm selv.

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-01-03 21:29

Asger Steffensen wrote:

> [...]
Ohøj

Næsten alle cykler er metervarecykler Ellers ville vi jo ikke have råd
til dem. Mht. kvaliteten, så får man jo, som alle andre også siger, hvad
man betaler for. Alle mærker har haft smuttere, så uanset hvad skal man
altid lige forhøre sig inden man køber en given model.

Mekanikken er som sådan ikke specielt ringe. De er egentlig kendt for at
lave nogle ganske solide motorer... Hvilket dog ikke lige gør sig gældende
for gsxf modellernes knastakselproblem. Der hvor der typisk er sparet på
Suzi'erne er lakeringen (færre lag) og generelt alle komponenterne. Det
kommer dog fuldstændig an på modellen.

> 70'er og 80'er Suzuki'er havde ofte et ringe ladesystem

Det har de stadigvæk. De giver normalt bare først problemer, når cyklen
bliver ældre. Det gør sig iøvrigt gældende for samtlige modeller svjv.

Fra : Jon Larsen

Dato : 17-01-03 17:11

Man kan vist roligt sige at det man sparepå gyngerne, kommer man til at
betale ved karusellerne.. så har jeg ikke sagt for meget..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 16-01-03 20:18

> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro
>
> Mvh. Per!

Er du en trold?

Hver har sine tilbøjeligheder, jeg tænder lidt på Honda og Yamaha

Suzuki.. nah...selvom de er relativt billige i Danmark.

Kenneth
R1

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 16-01-03 20:24

Tjah, det er min opfattelse at man generelt får hvad man betaler for... Så
når nu en suzuki er lidt billigere end de fleste andre mærker, så er der jo
nok sparet et eller andet sted. Hvor det lige er de sparer, ved jeg ikke
helt, det varierer nok lidt fra model til model.
Men man kan jo også vende den om og spørge hvad man betaler for, og hvis du
f.eks. kigger på en Ducati, så betaler du også noget for mærket og præstigen
omkring det... så find den cykel du synes er fed, og lav lidt research, så
kommer du sikkert selv til en konklusion (Hvad enten det er det ene eller
andet mærke.)

/Kristoffer

Fra : Nels Wolf

Dato : 16-01-03 20:15

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e26f572$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> forhold til de 3 andre mæker.
>
> Sukierne skulle være særdeles uholdbare og meget dyre i reservedele. Det

pjat og vrøvl.
Som i andre forhold; du får hvad du betaler for
De billige Suzuki modeller er selvfølgeligt lavet af billigere stumper end f.eks. Suzuki's dyrere modeller såsom GSX-R modellerne- men dette gælder vist alle mærker. Honda har jo et tårnhøjt ry for finish (VFR800 o.l.)- meen - prøv at se nærmere på en Honda Hornet (som er lavet i Italien - eller er det Spanien ?) eller en Honda Deauville, ikke just imponerende.
Høje reservedelspriser? I sammenligning med Aprilia's er alle andre mærker rene foræringspriser!
Uholdbare ? Hmm- spørg ejere af (lidt ældre) Ducati mc hvorfor olien i deres maskiner har sådan en mærkelig metallisk sølvfarve når de skifter olien..[av- av nej Peter - jeg har skam ikke insinueret noget om Ducati's kvalitet eller mangel på samme]

Som en anden allerede har svaret; meget er fordomme og trosspørgsmål. Jeg vil du at du indenfor alle mærker vil kunne finde skodmodeller og andre modeller som bare kører og kører og som er i top kvalitet.

Nels Wolf
(som forhåbentligt inden så længe igen tøffer afsted på sin Suzuki med forårsluft i næsen)

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 17-01-03 22:18

Hej

I Gamle dag havde Suzuki nogle uheldig model der havde nogle problemer med
motor dårlig holdbar hed og svingende kvalitet. Men rygte holder dog
stadigvæk ved ca. 25 år efter. Suzuki er hverken bedre eller dårligere end
hvilken som helst anden !!! den eneste forskel er at importøren af Suzuki
har forstået at få prisen ned.

For lig at aflive spørgsmålet om Ducati kan jeg op lyse at det ikke kun er
Ducati der lave det nummer med at lave Olie "metallisk sølvfarve". Og det er
ikke på grund af slidt motor ,men fordi motoren ikke kan få luft.
Ifølge EU Skal ånde røret fra krumtap huset ikke være ført tilbage så det
bliver brændt af i motoren. (indsugningen) Man det har Ducati løst ved at
sætte en masse filter end at olie dampen når indsugningen og så stopper de
ret hurtig og der bliver dannet sennep i olien. Og det sætter dig på måle
glasset. Hvis man der imod føre røret ude og lader det have fri adgang du
forsvinder ret hurtig.

Mvh Søren

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-01-03 22:59

On Fri, 17 Jan 2003 22:18:05 +0100, "SØREN F. NIELSEN "
<sfnielsen@get2net.dk> wrote:

Hej Søren (og også Niels)

> [...]
>hvilken som helst anden !!! den eneste forskel er at importøren af Suzuki

Det kan godt være at Suzuki har fremstillet nogle MC hvor skiftende
dele ikke levede op til den kvalitet man kunne ønske sig.
Dårlig overfladebehandling, svage statorer i el anlæg, svage knaster
o.l., men hvilken MC fabrikant kan sige sig fri for en
katastrofekonstruktion?
Den med statoren kan til dels føres tilbage til at vi her til lands
kører med lys på hele tiden og dermed belaster EL anlæget hårdere end
der var tiltænkt - Den fejl er vist rettet.
Til gengæld har de også fremstillet motorer der ikke er til at slå
ihjel - Som f.eks. GS motorene.
Og lige i øjeblikket lammetæver GSX-R1000 vist resten af sine
konkurrenter
Man skal passe på at en uheldig konstruktion ikke kommer til at præge
hele billedet, selv om der sjældent er røg uden at der også er ild.

>For lig at aflive spørgsmålet om Ducati kan jeg op lyse at det ikke kun er
>Ducati der lave det nummer med at lave Olie "metallisk sølvfarve". Og det er
>ikke på grund af slidt motor ,men fordi motoren ikke kan få luft.

Den med at Ducati pisker olien til flødeskum har jeg selv oplevet.
I mit overmod købte jeg Kvickly's billige "delsyntetiske" olie til et
olieskift på min Paso - olie er vel olie
Første tur med belastning på motoren, og hvid skum væltede ud gennem
udluftningen, op i luftfilteret og ned i cylinderne med et meget
kedeligt røgslør til følge
Jeg listede forsigtigt hjem og rensede efterfølgende udluftningssystem
og luftfilter for stadset.
Fornyet filter- og olieskifte til en mere egnet type og siden har jeg
ikke set problemet.
Fejlen kan altså betragtes som anvendelse af for dårlig olie, og er
dermed selvforskyldt - blodet flyder stadig fra den fod jeg skød mig i

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-01-03 13:36

On Fri, 17 Jan 2003 22:59:25 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Og lige i øjeblikket lammetæver GSX-R1000 vist resten af sine
>konkurrenter

Bedømt på hvad ?

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-01-03 17:42

On Sat, 18 Jan 2003 13:36:15 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej Michael.

>Bedømt på hvad ?

Tjaeh, bl.a. 24 timers løb

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-01-03 20:28

On Sat, 18 Jan 2003 17:42:15 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Tjaeh, bl.a. 24 timers løb

Okay,troede du mente gadecykler i gadetrim og bedømt mod de øvrige
cykler i literklassen,hvor den har højst effekt,men ikke så meget mere
og sælger da ej heller overvældende godt....

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 18-01-03 22:49

Hej

I de fleste af de test jeg har se er de meget glade for Yamaha R1 og R7 men
synders at Suzuki GSXR model er er helt i top så noget må de have gjort
rigtig !!!! Der til kan der nævens at Ducati 748 og 998 i samme test havde
de bedste køre egenskaber men halte lidt med motor kraft.
Honda´s CBR modeller fik utrolig meget kritik hvor imod at Kavasaki næsten
ikke blive nævnt eller som en af dem sagde ikke noget nyt under solen.

Mvh.

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 03:42

On Sat, 18 Jan 2003 22:49:12 +0100, "SØREN F. NIELSEN "
<sfnielsen@get2net.dk> wrote:

>I de fleste af de test jeg har se er de meget glade for Yamaha R1 og R7 men
>synders at Suzuki GSXR model er er helt i top så noget må de have gjort
>rigtig !!!!

Hvilken GSXR taler du om ....alle over en kam eller GSXR-1000.750'eren
får fin kritik som velafbalanceret hele vejen rundt (og er IMO også
en fin cykel) og har yderligere den fordel eller ulempe om man vil,at
være ret alene i segmentet,de andre har hver deres problemer.Men
ellers må spørgsmålet være hvor mange tests har du læst og hvor mange
af cyklerne har du prøvet.

>Honda´s CBR modeller fik utrolig meget kritik

*LOL*,jamen så kan man da undre sig over at det er mest solgte
modeller på mange markeder og har været det de sidste 10-15 år,hvor er
folk dog dumme - eller måske læser de ikke de samme tests du
gør....Ikke at det har den store relevans for gadecykler,men når
nu folk øjensynlig nævner raceapplikationer ) så var det jo f.eks
en CBR der vandt VM SS600 sidste år.

Lige et lille spørgsmål til sidst - hvad kører du selv på ? At du
tidligere i tråden nævner at Suzuki's kvalitetsproblemer ligger 25 år
tilbage i tiden,og at de ingen har i dag forekommer mig dybt mystiskt
).Det _kan_ se'fø'li godt være din erfaring,men vi er nok nogle
stykker der har lidt andre oplevelser med Suzuki-ingeniørkunst.Selv
kører jeg på en lånt Suzuki lige i øjeblikket - noget værre skrammel
faktisk og min 2002 racebike var også med licens-Suzukimotor (Aprilia
RS250),det eneste der var galt med den cykel var faktisk motoren....

Gider du ikke kommentere _under_ det du citerer,og skære lidt i dine
citater,det er noget nemmere at læse på den måde.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-01-03 15:51

> Ikke at det har den store relevans for gadecykler,men når
> nu folk øjensynlig nævner raceapplikationer ) så var det jo f.eks
> en CBR der vandt VM SS600 sidste år.

Motorcykler vinder ikke racerløb. Kørere vinder racerløb. Sponsorer og
fabrikanter bestemmer hvad de gode kørere vinder på.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-01-03 19:12

On Sun, 19 Jan 2003 15:50:40 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig

>Motorcykler vinder ikke racerløb. Kørere vinder racerløb. Sponsorer og
>fabrikanter bestemmer hvad de gode kørere vinder på.

Det har du nok en del ret i.
Honda nægtede i mange år at tage Mike Hailwood ind som fabrikskører,
og det var først efter en del modgang og et massivt pres fra Jim
Reedmann at Hailwood kom med på holdet.
Det tror jeg ikke Honda har fortrudt
Noget andet er, at GP serien aldrig rigtigt har fanget mig, hvorimod
superbike og 24 timers løbene er spændene.
Jo mere standard cyklerne i løbene er, desto sjovere syntes jeg de er.
Derfor finder jeg netop GSX-R 1000's performance i de løb
bemærkelsesværdig.
"Næsten" standard, med blot Blue-Printing af motoren, vinder den og
dens piloter uden problemer af nogen art.
Det er slet ikke dårligt.
Selvfølgelig er der mange andre mærker der gør det godt, og man må
ikke glemme, at 24 timers race "kun" betyder under 5000 Km kørsel, men
med en maksimal belastning af materiellet.
Det burde enhver MC kunne holde til

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 20:39

Steen Gruby wrote:

> Selvfølgelig er der mange andre mærker der gør det godt, og man må
> ikke glemme, at 24 timers race "kun" betyder under 5000 Km kørsel, men
> med en maksimal belastning af materiellet.
> Det burde enhver MC kunne holde til

Er smileyen overhovedet på sin plads? MC'erne får vel netop al den
vedligehold de har brug for, holder en konstant arbejdstemperatur osv. I en
eller anden grad vil jeg da mene at det udligner den høje belastning.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 21:09

On Sun, 19 Jan 2003 20:38:39 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Er smileyen overhovedet på sin plads? MC'erne får vel netop al den
>vedligehold de har brug for, holder en konstant arbejdstemperatur osv. I en
>eller anden grad vil jeg da mene at det udligner den høje belastning.

Men det kan du jo ved selvsyn konstatere at det gør det ikke,prøv at
se hvor mange der udgår af langdistanceløb....Nogle se'fø'li p.g.a
crash,men langtfra alle....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 21:50

Michael K. S. wrote:

> Men det kan du jo ved selvsyn konstatere at det gør det ikke,prøv at
> se hvor mange der udgår af langdistanceløb....Nogle se'fø'li p.g.a
> crash,men langtfra alle....

Ok, jeg har ikke fulgt med i nogle af løbene, så min udtalelse var kun
baseret på et halvt minuts filosoferen
Hvor og hvornår køres løbene egentlig?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 22:32

On Sun, 19 Jan 2003 21:49:56 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Ok, jeg har ikke fulgt med i nogle af løbene, så min udtalelse var kun
>baseret på et halvt minuts filosoferen
>Hvor og hvornår køres løbene egentlig?

Kommer lidt an på hvilke du mener,Endurance-serien køres som regel som
6-12 timers løb,der er så enkelte løb som 24 timers,f.eks Le Mans
(indgår vist ikke altid i selve serien),Oschersleben og der køres også
nogle i USA og det stiller relativt store krav til cyklerne.

Eurosport viser tit fra de største,mest prestigefyldte som f.eks Le
Mans og Suzuka 8 timers og viste sidste år flere afd. af Endurance-VM.

I Suzuka 8 timers stillede Honda med 3 fabriksmaskiner (SPW'ere) - de
blev nr. 1-2-3 og så gad de forresten ikke køre flere løb i den serie.
Som iøvrigt næsten udelukkende består af GSX-R1000'ere og det var et
kinabaseret team der vandt sidste år .Personligt interesserer
lang-distanceløb mig meget lidt...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 22:30

Michael K. S. wrote:

> Kommer lidt an på hvilke du mener,

Ikke nogen bestemte, for jeg kender jo ingen

> Endurance-serien......Oschersleben....nogle i USA
> .....Le Mans og Suzuka 8 timers.....Endurance-VM.

Ok. Det jeg forestiller mig kunne være interessant er mest det rent
mekaniske, sportmæssigt er der nok bedre underholdning andetsteds

Jaja, Hondamand
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 22:52

On Sun, 19 Jan 2003 22:29:55 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Ok. Det jeg forestiller mig kunne være interessant er mest det rent
>mekaniske, sportmæssigt er der nok bedre underholdning andetsteds

Helt rigtigt set - Og teknik har aldrig rigtigt interesseret mig det
helt store....

>Jaja, Hondamand

) - nå ja det skulle da lige nævnes.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 22:53

Michael K. S. wrote:

> Helt rigtigt set - Og teknik har aldrig rigtigt interesseret mig det
> helt store....

Sådan har vi jo hver vores handicap ...for det er det vel, hvis man
interesserer sig for motorsport
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 23:22

On Sun, 19 Jan 2003 22:52:49 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Sådan har vi jo hver vores handicap ...for det er det vel, hvis man
>interesserer sig for motorsport

Måske mere et nødvendigt onde som man må tage med på samme måde som at
skrue i sin cykel,når man nu engang er en fattigrøv der ikke har penge
til en mekaniker - Men teknik alene keder mig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 23:31

Michael K. S. wrote:

> Måske mere et nødvendigt onde som man må tage med på samme måde som at
> skrue i sin cykel,når man nu engang er en fattigrøv der ikke har penge
> til en mekaniker - Men teknik alene keder mig

Jeg må nu også indrømme at jeg ikke får skruet mere end det allermest
nødvendige uden ordentlige værkstedsfaciliteter :-/
--
mvh Jes Vestervang (også fattigrøv, men det hører vel med til at have to
mc'er på en su (plus su-lån)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 09:02

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Som iøvrigt næsten udelukkende består af GSX-R1000'ere og det var et
> kinabaseret team der vandt sidste år .

Se selv. Gixxer 1000 er så god, at selv en kinamand har en chance

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 12:41

On 20 Jan 2003 09:01:42 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Se selv. Gixxer 1000 er så god, at selv en kinamand har en chance

*LOL* - jaeh det er bare sukker

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 20:19

On Sun, 19 Jan 2003 15:50:40 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Motorcykler vinder ikke racerløb. Kørere vinder racerløb. Sponsorer og
>fabrikanter bestemmer hvad de gode kørere vinder på.

Til dels rigtigt - i f.eks SS600 er det nok lidt tilfældigt hvem der
vinder,hvilket i og for sig netop gør klassen god,i andre klasser har
det nu en del betydning,f.eks var (fabriks) - NSR500 i en langt
årrække regnet som overlegen i GP500 og de fleste ville da helst køre
på sår'n een.Men en ringe pilot på en god cykel vinder ingen
racerløb,men det gør en god pilot på en ringe cykel nu heller ikke....
Så nok mere en syntese af cykel/pilot IMO.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 08:58

> [...]

> cykler i literklassen,hvor den har højst effekt,men ikke så meget mere
> og sælger da ej heller overvældende godt....

*suk*... Den vandt ihvertfald langt hovedparten af de gruppetests i
literklassen jeg læste sidste år. Når journalisterne da ikke lige havde
mere lyst til en Fireblade den dag.

Men den får nok tæv i år af både Bladen og R1eren.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-01-03 13:41

"SØREN F. NIELSEN " <sfnielsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
end
> hvilken som helst anden !!! den eneste forskel er at importøren af

Ah.. det er nu at forenkle sagerne en kende, jeg er sikker på at de
strategiske overvejelser mht. salgspris/brand/produktions-parametre, er
noget noget mere gennemtænkte. Med hensyn til Suzukis aktuelle kvalitet
her jeg set nylige eksempler på dårlig finish hos Suzuki.
Eksempelvis en Bandit med et stel der var så dårligt svejset, med
klatter og huller overalt, at selv en Fjern og Mental-elev kunne have
gjort det bedre.

> [...]
det er
> ikke på grund af slidt motor ,men fordi motoren ikke kan få luft.

Det kan meget vel være, men oftest er sølvfarvet olie nu tegn på
vandindblanding, som kondens eller fra kølevand.

mvh
Kenneth S

Fra : Armand

Dato : 18-01-03 01:03

Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> [...]
> Eksempelvis en Bandit med et stel der var så dårligt svejset, med
> klatter og huller overalt, at selv en Fjern og Mental-elev kunne have

For et par år siden var der en skribent herinde, der havde fået flået
sin RF'ers kronrør ud af stellet ved et sammenstød - Forgaflen derimod
havde ikke taget skade

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-01-03 16:00

> For et par år siden var der en skribent herinde, der havde fået flået
> sin RF'ers kronrør ud af stellet ved et sammenstød - Forgaflen derimod
> havde ikke taget skade

Tjah, og for 20 år siden var der en sæson hvor flere af Suzuki's motocross
racere mistede kronrøret fordi det brækkede af under fx. afsæt på hop.

Men uheldige modeller og årgange vil man kunne finde hos de fleste mærker
(pånær måske BMW), sagen er: Tegner der sig en tendens?

De 4 japanske mærker har tydeligvis nogle prestige modeller som der er gjort
ekstra meget ud af, og nogle "almindelige" modeller som der er gjort mindre
ud af. Min GS500E er tydeligvis en af de "almindelige" modeller, for den
model er helt klart ikke præget af god finish! Sjuskede svejsninger, meget
tynd lak uden grunder, tanken ikke lakeret på undersiden, elendig bagdæmper,
snotblød forgaffel der også flexer helt vildt...
Mange af de Italiensk byggede Yamaha'er har nogle typefejl der minder om
hvad man tidligere har set på andre italienske mærker, og Honda's Spanske,
Brasilianske og Italienske modeller er da heller ikke præget af den finish
der er på mange af de Japanske Honda'er.

At diskutere om et mærke generelt har lav kvalitet giver måske ikke ret
meget mening medmindre vi snakker om MZ eller Jawa... Og den bliver
diskussionen også svær, for Jawa's speedway-cykler er jo slet ikke af lav
kvalitet.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 20:58

On Sun, 19 Jan 2003 16:00:03 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>At diskutere om et mærke generelt har lav kvalitet giver måske ikke ret
>meget mening medmindre vi snakker om MZ eller Jawa

Og skal vi opsummere denne tråd så ligner det noget i retning af ca.
det man kunne ha' forudsagt på forhånd.Folk der selv kører
Suzuki,mener ikke overraskende at mærket ikke generelt er lav
kvalitet,mens folk der ikke kører Suzuki hælder til at der nok er lidt
eller meget om snakken ).Det kan man så vælge om man kan bruge til
noget eller ej,sandsynligheden taler nok mest for det sidste.....

Fra : Armand

Dato : 18-01-03 22:52

> [...]
> eller meget om snakken ).Det kan man så vælge om man kan bruge til
> noget eller ej,sandsynligheden taler nok mest for det sidste.....

Og sådan er det jo:
Selv den hårdeste kendsgerning vil ofte blive imodsagt af mindst ét
indlæg med sætningen: "ikke min", samt en masse ukvensord om hvorledes
man vover at påstå sådanne uhyrligheder !!

Jo, jo - Mærkefanatisme er en sjov form for selvmål :-|

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 00:10

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

Citat:
> [...]

> eller meget om snakken ).Det kan man så vælge om man kan bruge til
> noget eller ej,sandsynligheden taler nok mest for det sidste.....

?!?

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 00:24

On Mon, 20 Jan 2003 00:10:12 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>?!?

Læg godt mærke til ordet generelt,selv Suzukiejere indrømmer oftest at
Suzuki har lavet mindre heldige modeller eller lavkvalitets modeller
(men hvor prisen så også er tilsvarende) om man vil,men til gengæld at
dette ikke er _generelt_ og at de hverken er værre eller bedre end
andre på det område (kvalitetsmæssigt).

Ikke-Suzuki ejere har måske mere en tendens til at mene at det _er_ en
generel tendens i en eller anden grad - get the picture ?

Sandheden ?!? Well begge ting kan jo faktisk godt være rigtigt for
_forskellige_ mennesker - min _mening_ kan man i hvert fald ikke være
i tvivl om .

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-01-03 13:46

SØREN F. NIELSEN wrote:

> [...]
> motor dårlig holdbar hed og svingende kvalitet. Men rygte holder dog
> stadigvæk ved ca. 25 år efter. Suzuki er hverken bedre eller dårligere end

Men problemet med gsxf-knastakslerne eksisterer tilsyneladende stadigvæk :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : armand

Dato : 16-01-03 23:02

Per <mesked@hotmail.com> skrev i en

Eftersom at jeg er gruppens 'Zuki-revser #1 kan jeg ikke tillade mig at
lurepasse hér selvom stort set alt er sagt:

> Sukierne skulle være særdeles uholdbare

De oliekølede GSXR og GSXF bærer på et tung åg omkring dårlig
materialekvalitet i knasterne

> .......... og meget dyre i reservedele.

Suzuki-importøren var den der lancerede trick'et med at sælge billige
motorcykler for efterfølgende at tjene mere på reservedelene; men andre har
sidenhen fundet fidusen.
Jeg husker bl.a. at Yamaha efter sigende var tæt på at miste politiet som
kunde da det faldt nogen for brystet at et udstødningsanlæg til en FJ1100
kostede 18.000,- kr! Efter at politiet havde råbt at kejseren vat nøgen,
istemte forsikringsbranchen og truede med at en navngiven række af modeller
ikke ville være til at forsikre hvis reservedelsprisen ikke kom i et
realistisk leje!

Trick'et er at finde sig alternative reservedels-leverandører til de
service-stumper man bruger jævnligt, og derigennem holde sine egne udgifter
nede!

> Det skulle simpelthen være skodkvalitet?

Dét er vist at stille sagen på spidsen :-/
Men finish'en er mærkbar ringere end generelt for japanske motorcykler, og
det går især ud over dem der vover at bruge sin Suzuki udenfor sæson'en!
Og så er der lige den med ladesystemet som i og for sig blot er primitiv;
men derfor også er hårdt udsat for fejlfunktion hvis/når det kommer til ir i
elnettets mange stikforbindelser. Og generatoren ér altså en dyr stump når
en af viklingerne brænder af, ligesom at resten af elsystemet kan have svært
ved at kapere 80V ureguleret fordi den spinkle ensretter brænder af

> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

Døm selv!

Men læg i den forbindelse også lige mærke til:
- At Honda var ved at knække på at VF-serien havde stpre smøreproblemer med
topstykket (det siges i krogene at VFR er alt for holdbar (til prisen),
fordi at den med sikkerhed IKKE måtte have nogen fejl, og samtidig skulle
være sælgelig, eftersom at det var den der skulle redde Honda's rygte!
- Kawa' Har sandelig også haft deres problemer omkring topstykket på især
GPX750 og GPZ900R!
- De store femventilede Yamaha'er bruger masser af olie!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 17-01-03 08:08

Alt hvad der pt er skrevet er for så vidt rigtigt nok. Men skal man sætte en
streg i sandet, så vil det ikke være forkert at konkludere at suzuki'erne
kvalitetsmæssigt sigter lavere end Honda, Kawa og Yamaha. Dermed ikke sagt
at en suzuki ikke kan være en god mc, men de er bare konstrueret med lidt
større fokus på komponentpris. Og tager man salgstallene i mindre
afgiftsplagede lande end dk, så taler de da også sit tydelige sprog.

Mads Lund
3 suzuki
3 kawa
2 yamaha
1 aprilia
1 honda (fuck jeg har gjort det igen, er der nogle købere ?)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-01-03 09:44

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

<snip>
> større fokus på komponentpris. Og tager man salgstallene i mindre
> afgiftsplagede lande end dk, så taler de da også sit tydelige sprog.

At Suzuki har to cykler i top 5 i 126-700cc klassen i den engelske 2002
"top sællert" statistik? (GSXR600 og SV650)

Men det var måske ikke det du mente...?

Tjek selv analysen ud på http://www.mcia.co.uk - under press releases.
I mine øjne ligner Suzuki ikke dem der har størst problemer i
afgiftsvenlige lande.

Fra : Mads Lund

Dato : 17-01-03 10:58

> At Suzuki har to cykler i top 5 i 126-700cc klassen i den engelske 2002
> "top sællert" statistik? (GSXR600 og SV650)

ohh jeg ser vi tager et enkelt land og en enkelt måned og gør det til
sandheden.

Suzuki har jo den mest sælgende Custom cykel i UK med GZ125.

Men ok, de sælger meget godt i uk

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-01-03 11:15

> ohh jeg ser vi tager et enkelt land og en enkelt måned og gør det til
> sandheden.

Nænæ, et helt år. 2002 helt præcis.

Og nu var England lige det eneste sted jeg kunne finde salgslister fra.
Vis mig et afgiftslet land hvor Suzuki *ikke* sælger mange motorcykler.

> Suzuki har jo den mest sælgende Custom cykel i UK med GZ125.

Ja, og hvem ønsker sig måske ikke sådan en...?

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-01-03 17:26

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Nænæ, et helt år. 2002 helt præcis.
> Vis mig et afgiftslet land hvor Suzuki *ikke* sælger mange motorcykler.

Jeg tror Mikkel har fat i den lange ende her - det, at Suzuki generelt
sigter på lavere pris (og dermed kvalitet) end flere andre mærker, giver
faktisk gode salgstal. Man kunne sige at Suzuki leverer den vare kunderne
efterspøger.
Iøvrigt... Hvordan mon situationen bliver nu hvor Suzuki og Kawasaki har
fælles udviklingsafdeling?

Rittig
(Som synes denne diskussion er latterlig, KTM er jo alligevel klart bedst)

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-01-03 17:42

On Fri, 17 Jan 2003 17:26:06 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Jeg tror Mikkel har fat i den lange ende her

Det tror jeg til gengæld ikke han har...

> - det, at Suzuki generelt
>sigter på lavere pris (og dermed kvalitet) end flere andre mærker, giver
>faktisk gode salgstal.

Gode i forhold til hvad ?? De sælger mange i DK,men nu er
Lilleputistan jo heller ikke noget specielt stort marked....Og i det
store udland hvor de jo ikke er specielt billige sælger de så også
pludselig noget dårligere,relativt set.Men der er da klart
efterspørgsel efter det Suzuki kan levere - så fred med det....

> Man kunne sige at Suzuki leverer den vare kunderne
>efterspøger.

Ja akkurat - De har deres plads på markedet,sålænge der er nogen der
gider købe dem....

>Iøvrigt... Hvordan mon situationen bliver nu hvor Suzuki og Kawasaki har
>fælles udviklingsafdeling?

Man må bare håbe det ikke bliver lavest mulige fællesnævner....

>Rittig
>(Som synes denne diskussion er latterlig, KTM er jo alligevel klart bedst)

Sjovt - jeg opfatter det egentlig ikke som en diskussion i egentlig
forstand,måske snarere som en meningstilkendegivelse - give sit besyv
med,om man vil,svarene vil være stærkt forudsigelige,men da meget sjov
engang imellem alliwl....

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 08:55

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Det tror jeg til gengæld ikke han har...

Selvfølgelig har han det

> Ja akkurat - De har deres plads på markedet,sålænge der er nogen der
> gider købe dem....

> Man må bare håbe det ikke bliver lavest mulige fællesnævner....

Nej, jeg vil da håbe de smider Suzuki gearkasser i designene...

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-01-03 13:56

On 17 Jan 2003 09:44:05 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>At Suzuki har to cykler i top 5 i 126-700cc klassen i den engelske 2002
>"top sællert" statistik? (GSXR600 og SV650)

Eller at GSX-R1000 slet ikke figurerer i statistikken i sportsbike
crazed UK - hvorfor mon det - når nu "rygtet" blandt nogle vil ha' at
det er kongen i literklassen,well de englændere har nu heller aldrig
været for snu .

>Tjek selv analysen ud på http://www.mcia.co.uk - under press releases.
>I mine øjne ligner Suzuki ikke dem der har størst problemer i
>afgiftsvenlige lande.

_Størst_ problemer ?!? Næh,af de japanske producenter er det da Kawa
der er klart den mindste fabrik i solgte enheder Worldwide - Derefter
Suzuki,Yamaha og Honda (der er klart størst).Men set i lidt større
perspektiv kan de danske salgstal med 30-40% af markedet overhovedet
ikke genfindes nogen andre steder og de _har_ problemer med at klare
sig i konkurrencen WW og har netop _derfor_ indgået alliancen med
Kawa (i første omgang på teknisk udvikling) - Sjovt nok er det næsten
altid Kawa-folk der føler sig voldtaget i _den_ lykkelige forening

_Er_ Suzuki så noget L*rt ?!? Well nej,sådan noget kan man jo aldrig
nogensinde afgøre entydigt - Det kan vel udelukkende blive en
personlig vurdering (afhængig af de krav man har til en MC) - Min
klare opfattelse er at _indtil nu_ har livet været alt for kort til at
købe Suzuki,der findes (heldigvis da) så meget andet der er bedre,og
som et af ganske få mærker er Suzuki et bevidst fravalg - L*rt
nej,skrammel jah måske nok for nogle af os .

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 08:53

> [...]

> crazed UK - hvorfor mon det - når nu "rygtet" blandt nogle vil ha' at
> det er kongen i literklassen,well de englændere har nu heller aldrig

Næh, de vil jo hellere ha' Blades...

> [...]
> Kawa (i første omgang på teknisk udvikling) - Sjovt nok er det næsten
> altid Kawa-folk der føler sig voldtaget i _den_ lykkelige forening

Jeg kan da udemærket forstå kawa folk. Tænk sig at måtte indse at "dit"
mærke ikke kan klare sig uden at delvist fusionere med dem man har grint
af de sidste 20 år.

Anyway, så startede det her med at Mads påstår at Suzuki kun klarer sig
godt herhjemme på grund af deres forholdsvise lave priser.
Det mener jeg jo så ikke er korrekt.

Men hvis du har salgstal fra andre lande, så...?

> _Er_ Suzuki så noget L*rt ?!? Well nej,sådan noget kan man jo aldrig
> nogensinde afgøre entydigt - Det kan vel udelukkende blive en
> personlig vurdering (afhængig af de krav man har til en MC)

Ja, det kan vi jo nemt blive enige om. Men come on - så ringe
motorcykler laver Suzuki jo altså heller ikke?
De har en "title runner" i hver af de 3 sportsklasser, uopslidelige
"commuter" cykler og ikke mindst GSX1400 som jeg ikke helt ved hvordan
jeg skal klassificere, men som jeg er faldet for. A Man Bike

Om Suzuki er noget lort? Ikke i mine øjne.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 11:52

On 20 Jan 2003 08:52:40 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Næh, de vil jo hellere ha' Blades...

Læste du ikke din egen statistik - Næh faktisk så vil de i
øjeblikket hellere ha' R1'ere....året før var det dog Blades...,kan
det ikke undre lidt at Gixxer1000'eren ikke sælger bedre i det land
der måske går mest op i Sportsbikes ,når nu den er "testvinder" i
hvert fald på nogle punkter (specielt power) eller er det sådan at
folk måske hellere vil ha' noget andet end den rå power som ofte vil
imponere i starten af en cykels levetid,men i virkeligheden er en ret
lille (vægtet) parameter for de fleste,Jeg vil i hvert fald hellere
ha' lav vægt,høj kvalitet og gode køreegenskaber.

>Jeg kan da udemærket forstå kawa folk. Tænk sig at måtte indse at "dit"
>mærke ikke kan klare sig uden at delvist fusionere med dem man har grint
>af de sidste 20 år.

Akkurat - ufedt på den ret ufede måde )

>Anyway, så startede det her med at Mads påstår at Suzuki kun klarer sig
>godt herhjemme på grund af deres forholdsvise lave priser.
>Det mener jeg jo så ikke er korrekt.

Det mener jeg så klart det er - kan du finde andre markeder,hvor man
kan genfinde de danske markedsandele på ca. 30% ? Det afhænger så nok
lidt af hvad man definerer som godt,men det er et relativt "lille"
mærke worldwide (i forhold til Yamaha og Honda) og dominerende i DK -
det må da sige dig et og andet...

>Men hvis du har salgstal fra andre lande, så...?

Tjah - kig selv tilbage i dine gamle Bike UK's fra 2000,2001 osv.
(hvis du stadig har dem,smed mine ud for ca. ½ år siden) de plejer at
offentliggøre årlige salgstal og Suzuki plejer at ligge i bunden med
få cykler på top-20.Ellers kig i Motorrad der også offentliggør tyske
statistikker,for slet ikke at tale om "moderlandet" osv

>_ Suzuki så noget L*rt ?!? Well nej,sådan noget kan man jo aldrig
>
>Ja, det kan vi jo nemt blive enige om. Men come on - så ringe
>motorcykler laver Suzuki jo altså heller ikke?

Tjah - Nej _så_ ringe er de da heller ikke,men _jeg_ gider bare ikke
ha' en,når nu de andre mærker i alle de segmenter der interesserer mig
laver bedre cykler,udfra den betragtning ligger Suzuki i bunden,og
bliver derfor stort set aldrig rigtig interessant.Dog er der enkelte
som f.eks Gixxer750'eren som jeg finder vellykkede,men det er
undtagelsen.

>De har en "title runner" i hver af de 3 sportsklasser

Hmmm - hvilke 3 klasser og hvilke cykler tænker du på (måske jeg mere
ville sige at de har cykler i alle klasser - period ).I den store
salgsklasse 600 cc,får de nok ret svært i år (på verdensplan),med en
ny R6,ZX6R og ikke mindst CBR600RR (selvom ingen af dem vil sælge ret
mange herhjemme)

>, uopslidelige
>"commuter" cykler

Men igen tænker man på f.eks GS500 som sælger i rå mængder herhjemme
så læs f.eks Bike UK's vurdering (jeg ved jo du får det) af den -
håbløst outdated i klassen i forhold til konkurrenterne...nu er Bike
UK se'fø'li ikke noget orakel,men det afspejles jo igen i salgstal.

> og ikke mindst GSX1400 som jeg ikke helt ved hvordan
>jeg skal klassificere, men som jeg er faldet for. A Man Bike

Compensatio Humanis ? ),ingen legoklodser til mig tak....

>Om Suzuki er noget lort? Ikke i mine øjne.

Fint-fint,hvis nu ikke der var et Suzuki-mærke så vidste vi jo ikke
_hvor_ gode de andre er )

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 12:52

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> Læste du ikke din egen statistik

Nøh, det var faktisk den som Bike kårede som årets cykel. Men R1ere
sælger da fint.

> [...]
> få cykler på top-20.Ellers kig i Motorrad der også offentliggør tyske
> statistikker,for slet ikke at tale om "moderlandet" osv

Jeg må vist hellere på ekspedition ned i kælderrummet. Hører I ikke fra
mig i morgen, så kom lige og kig til mig
Jeg lover at offentliggøre mine opdagelser, uanset hvilken vej vinden
blæser for Suzuki.

> [...]
> laver bedre cykler,udfra den betragtning ligger Suzuki i bunden,og
> bliver derfor stort set aldrig rigtig interessant.

Nej, men bare fordi du ikke vil ha' en Suzuki betyder det jo ikke det
er noget lort.

Og nu er det egentlig lidt irriterende jeg er endt på denne side af
diskussionen, for jeg vil egenligt heller ikke have en Suzuki. Ikke
når der er så meget andet at vælge imellem

> Hmmm - hvilke 3 klasser og hvilke cykler tænker du på

Gixxerne, 600, 750 og 1K. Hvor godt de kommer til at klare sig i år
vil tiden vise, men i 2002 var de da ikke håbløst bagud.

> [...]
> håbløst outdated i klassen i forhold til konkurrenterne...nu er Bike
> UK se'fø'li ikke noget orakel,men det afspejles jo igen i salgstal.

Eller Banditter. De sælger da svjh udmærket i GB. Men det er nok mest 1200
der lever på sine glory days, da den var den barske knægt i kvarteret.

> Compensatio Humanis ? ),ingen legoklodser til mig tak....

Absolut ikke. Må jeg være fri... Jeg er mere end almindelig "human"

> Fint-fint,hvis nu ikke der var et Suzuki-mærke så vidste vi jo ikke
> _hvor_ gode de andre er )

Mjae... Man kan vel altid svine MZ til...

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 13:16

On 20 Jan 2003 12:52:24 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Nøh, det var faktisk den som Bike kårede som årets cykel. Men R1ere
>sælger da fint.

Bedst sælgende i 2002 øjensynligt...GSXR-1000 solgte vistnok 2-3 gange
mindre med omkring 900 enheder.

>Jeg lover at offentliggøre mine opdagelser, uanset hvilken vej vinden
>blæser for Suzuki.

god fornøjelse i kælderen,men solgte de godt så havde de jo nok
intet stort behov for at gå sammen med Kawa...

>Nej, men bare fordi du ikke vil ha' en Suzuki betyder det jo ikke det
>er noget lort.

Lort nej,men det har jeg så netop heller ikke sagt (skrevet),men
_grunden_ til at jeg ikke vil ha' Suzuki er at min samlede erfaring
(kørt en masse på mange forskellige,men heldigvis aldrig ejet en )
med mærket er at det kvalitetsmæssigt _vitterlig_ ligger væsentlig
under de andre - det er nok for mig til at det bliver fravalgt.Men som
allerede skrevet nu indtil flere gange så er det jo kun _en_ mening -
ikke den endegyldige sandhed.

Om ikke andet så er det i hvert fald også en særdeles udbredt
opfattelse (og sejlivet)

>Og nu er det egentlig lidt irriterende jeg er endt på denne side af
>diskussionen, for jeg vil egenligt heller ikke have en Suzuki. Ikke
>når der er så meget andet at vælge imellem

Jamen - jamen _er_ det en diskussion,eller er det ikke bare "hot air"
,som dog sagtens være rigtigt for den enkelte,men dog ikke
entydigt.

>Gixxerne, 600, 750 og 1K. Hvor godt de kommer til at klare sig i år
>vil tiden vise, men i 2002 var de da ikke håbløst bagud.

750 er nok lovlig ambitiøst at kalde en egentlig klasse er det
ikke,jeg er helt enig at Gixxer750'eren er bedst i klassen,men det er
måske ikke så underligt igen

>Eller Banditter. De sælger da svjh udmærket i GB. Men det er nok mest 1200
>der lever på sine glory days, da den var den barske knægt i kvarteret.

De gjorde en tid,men er på vej tilbage - dated er vist opfattelsen
nu...

>Absolut ikke. Må jeg være fri... Jeg er mere end almindelig "human"

Godt så - den er da også genstand for en del interesse,dog ikke fra
mig

Det gør du bare

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-01-03 13:40

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> god fornøjelse i kælderen,men solgte de godt så havde de jo nok
> intet stort behov for at gå sammen med Kawa...

Tjah, det kunne jo være de ville konsolidiere inden det gik/går galt.

> Jamen - jamen _er_ det en diskussion,eller er det ikke bare "hot air"
> ,som dog sagtens være rigtigt for den enkelte,men dog ikke
> entydigt.

Tjooooh. Jeg er slet ikke uenig i at det vel i høj grad er personlige
værdier der lægger grænsen for hvornår noget er lort eller ej.
F.eks. synes jeg ikke min MZ er noget lort. Til gengæld synes jeg at
min hundedyre DVD afspiller er noget lort.

Så lad os bare stoppe ved at det er en subjektiv vurdering. Men ville
den oprindelige spørger have en objektiv vurdering skulle han da bare
ha spurgt mig

Men jeg offentliggør lige de årlige salgstal når jeg får gravet bladene
frem. Så er det lissom på plads.

> 750 er nok lovlig ambitiøst at kalde en egentlig klasse er det
> ikke,jeg er helt enig at Gixxer750'eren er bedst i klassen,men det er
> måske ikke så underligt igen

Jah, OK så. 750'er klassen bliver jo nok snart spist fuldstændigt. Og det
bliver vel ikke bedre af at de nu tillader 4 cylindrede litercykler i BSB.

> De gjorde en tid,men er på vej tilbage - dated er vist opfattelsen
> nu...

Thought so.

> Det gør du bare

Aldrig. Men skulle man endelig få en Honda til at ligne en vinder ville
MZ nok være det mest oplagte at sammenligne med...

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 13:54

On 20 Jan 2003 13:39:40 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Tjah, det kunne jo være de ville konsolidiere inden det gik/går galt.

Det der gik galt var den høje Yen-kurs for et par år tilbage,det ramte
alle japanske mærker hårdt men specielt de 2 små Kawa og Suzuki.Til
gengæld nød f.eks Aprilia godt af samme.

>Jah, OK så. 750'er klassen bliver jo nok snart spist fuldstændigt. Og det
>bliver vel ikke bedre af at de nu tillader 4 cylindrede litercykler i BSB.

Det er jo ret længe siden det var en egentlig klasse,tilbage er kun
Gixxeren som Suzuki som den eneste har opdateret og holdt ved,ellers
er der vel kun den tudsegamle Kawa tilbage.Lidt synd for
Gixxer750'eren faktisk for som sagt det er egentlig en fin cykel,men
placeret lidt mellem 2 stole....med også ret lave salgstal.

>Aldrig. Men skulle man endelig få en Honda til at ligne en vinder ville
>MZ nok være det mest oplagte at sammenligne med...

F.eks i MotoGP,SS600 og WSB ik' ? )

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-01-03 16:23

wrote:

> [...]

Jeg kan da hjælpe lidt med tallene for 2001 !!

1 Honda CBR600F, 3877
2 Kawasaki ZX-6R 2458
3 Suzuki GSXR600 2423
4 Honda CBR900 FireBlade 2376
5 Yamaha Fazer 600 2267
6 Yamaha R1 2164
7 Yamaha R6 2148
8 Honda CG125 2108
9 Aprilia RS125R 1843
10 Suzuki GSX-R1000 1638
11 Honda VFR800 1552
12 Suzuki SV650, 1387
13 Honda Super Blackbird 1330
14 Suzuki Bandit 600, 1197
15 Suzuki Bandit 600S 1186
16 Triumph Bonneville 1072
17 Aprilia RSV Mille 1067
18 Honda Hornet 600 1034
19 Yamaha DT 125R 1018
20 Kawasaki ZX-9R 969

Her kan man så bemærke at GSXR-1000 salget er gået tilbage med ca. 50
% i 2002,og ligger allerede i introduktionsåret markant lavere end
såvel Blades som R1 !

At suzuki ikke i noget sportssegment sælger bedst,selvom det er et
sportscykelmarked

At baseret på Top-20 sælger

Honda 12227 enheder
Suzuki 7831 enheder
Yamaha 7597 enheder
Kawa 3497 enheder

Dette er natuligvis kun for et enkelt år og heller ikke en fuldstændig
statistik men kun top 20,så man kan naturligvis ikke konkludere
voldsomt meget på basis heraf.Men de danske salgtal hvor Suzuki sælger
langt flest cykler kan således ingenlunde genfindes selv på det lidt
aggressive sportscykelmarked UK.I andre lande hvor de forskellige
markedssegmenter er mere jævnt fordelt er tallene endnu dårligere for
Suzuki.Om de er dårlige eller ej - tjah de er i hvert fald væsentlig
anderledes ( relativt dårligere) end i DK - så ud fra den betragtning
har Mads ret IMO,det kommer naturligvis an på hvad han præcis mente
,men at de gode danske salgstal primært skyldes Reinhardt-tricket
kan der vel næppe herske tvivl om ?!?

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 02:16

> ............solgte vistnok 2-3 gange mindre med omkring 900 enheder.'

"2 gange mindre"?
Er det det samme som "dobbelt så lidt"?

>..............men solgte de godt så havde de jo nok intet stort
> behov for at gå sammen med Kawa...

Nu er jeg absolut iblandt gruppen af ambivalente kawa-ejere, og jeg kan
ikke bestemme mig til om samarbejdet sker på baggrund af en nedtoning af
ingeniør-aktiviteterne på japans mindste mc-fabrik (Kawasaki-koncernen
har givetvis væsentligt vigtigere gøremål set fra topplan :-/ ), eller
om det er 'Zuki der koncentrerer focus på bilproduktionen, og derfor
"klistrer" på Kawa's mc-udvikling! :-/

Der var vist en af motortosserne der i vinter havde spottet første
fælles barsel á en crosser (?); men med tiden vil man vel på de
individuelle fabrikkers hidtidige mærkesager og design-løsninger kunne
gennemskue hvem der klistrer på hvem i dét samarbejde :-/

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-01-03 10:04

On Tue, 21 Jan 2003 02:15:48 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>"2 gange mindre"?
>Er det det samme som "dobbelt så lidt"?

Jah,afhængig af udgangspunktet

> [...]
>individuelle fabrikkers hidtidige mærkesager og design-løsninger kunne
>gennemskue hvem der klistrer på hvem i dét samarbejde :-/

He-he,jah hvad med Suzuki står for kvalitetskontrollen og Kawa for
chassis'er - det skal nok blive godt .

Fra : bo-gsx-R

Dato : 21-01-03 22:24

> 750 er nok lovlig ambitiøst at kalde en egentlig klasse er det
> ikke,jeg er helt enig at Gixxer750'eren er bedst i klassen,men det er
> måske ikke så underligt igen

ja, den vinder jo tit på omgangs tider i div. test mod bl.a.
R1, gsxR1000 og cbr900rr.

bo-gsxR

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-01-03 18:23

<KÆMPE SNIP om lort og Suzuki>
> [...]
> laver bedre cykler,udfra den betragtning ligger Suzuki i bunden,og
> bliver derfor stort set aldrig rigtig interessant.
<SNIP salgs-statistik og noget!>

Mit indtryk er ellers at Suzuki, trods alt laver endog MEGET glimragende
gearkasser. Min nuværende GSX250 fra 1982 skifter bedre en min tidligere
Kawa GPZ500 fra 1993, altså en cykel der er 11 yngre!!. Men sådan er der jo
så meget

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 00:15

> .......................og ikke mindst GSX1400 som jeg ikke helt ved
hvordan
> jeg skal klassificere,

1400'eren har ganske enkelt en klasse for sig:
Største seriproducerede firecylinder

--
Armand.
(der flere gange er blevet mindet om at "der er en liter til forskel",

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-01-03 09:47

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> 1400'eren har ganske enkelt en klasse for sig:
> Største seriproducerede firecylinder

Hehe. Har du prøvet den?
Jeg kunne nemlig godt være lidt interesseret i om den er tung - eller
i det mindste føles tung?

> (der flere gange er blevet mindet om at "der er en liter til forskel",
> af Jan der har én af dem)

Ain't no substitute for cubes

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-01-03 10:09

On 21 Jan 2003 09:47:17 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Ain't no substitute for cubes

Terningemanden ? )

Fra : Armand

Dato : 21-01-03 01:34

> Hehe. Har du prøvet den?
> Jeg kunne nemlig godt være lidt interesseret i om den er tung - eller
> i det mindste føles tung?

Nej, desværre!
Mon ikke at der bliver mulighed under forårets roadshows :-/

> Ain't no substitute for cubes

"gegen wolum, gehts nichts anderes" - Citat: Fritz Egli!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 17-01-03 09:54

> kvalitetsmæssigt sigter lavere end Honda, Kawa og Yamaha. Dermed ikke sagt
> at en suzuki ikke kan være en god mc, men de er bare konstrueret med lidt
> større fokus på komponentpris.

Og det mærker man tydeligt på at afjedrings komponenter osv... er nogen
af de ting som mange hurtigt for skiftet på Suzuki'erne, ala SV'en som er
stinkende billig, og kanon fed, ligepånær at dens affjedring stinker, men
med en lille 6-7kilo investering eller deromkring, har man en kanon kværn
til at lave sjov på... osv.. men de andre spare jo også lidt og her osv..

DUC'en er pisse dyr, men har nu ik et for godt ryg omkring holdbarhed,
pga. pengende er gået til design, i stedet for boltende :)

> [...]
> 2 yamaha
> 1 aprilia
> 1 honda (fuck jeg har gjort det igen, er der nogle købere ?)

*GGG* Fyha, en Honda, den for du aldrig solgt igen, men du ku hænge
sedler op på Pan, der er der nok flest købere :)

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-01-03 10:16

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> *GGG* Fyha, en Honda, den for du aldrig solgt igen, men du ku hænge
> sedler op på Pan, der er der nok flest købere :)

*LOL*

Du må ikke foreslå sådan noget - jeg ved nemlig godt hvem der så
bliver sendt ind med sedlerne

Fra : Mads Lund

Dato : 17-01-03 10:36

> Du må ikke foreslå sådan noget - jeg ved nemlig godt hvem der så
> bliver sendt ind med sedlerne

Specialist in nudity and gay attraction.

Mads Lund
Motortosser er lidt.........tossede

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-01-03 17:28

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Specialist in nudity and gay attraction.

Hmmmm... Er vi ved at bevæge os ind på noget homoerotisk?

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-01-03 21:17

Claus Rittig wrote:

> Hmmmm... Er vi ved at bevæge os ind på noget homoerotisk?

Bøssefælden?

Anyway, så har jeg jo fået mtx'er Med masser af løse skruer, men dem er
der vist efterhånden ved at være styr på. Den skal nok blive sjov at mudre
til, så hold mig lige informeret om mudderræs i fremtiden
--
mvh Jes Vestervang - der lige har været ude at lufte mtx'eren en times tid

FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-01-03 21:51

> Anyway, så har jeg jo fået mtx'er

Teløk!

> så hold mig lige informeret om mudderræs i fremtiden

Jeg tror der dukker noget op på www.pein.dk i løbet af kort tid, for vi
havde sæson-planlægningsmøde igår.

Rittig

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 18-01-03 01:11

> Jeg tror der dukker noget op på www.pein.dk i løbet af kort tid,

Eller mere præcist: http://www.pein.dk/enduro/kal2003.htm

Poul

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-01-03 13:32

Poul Bundgaard wrote:

> Eller mere præcist: http://www.pein.dk/enduro/kal2003.htm

Ok, tak for det Så mangler jeg bare noget anstændigt offroad-udstyr.
Svjh. er der en fin liste over det nødvendige på Peins side. Nåja, og nogle
ordentlige knopdæk

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-01-03 13:11

> - De store femventilede Yamaha'er bruger masser af olie!
>
> --
> Armand.

Næh, det gør de ikke, jeg har endnu ikke haft fornøjelsen at efterfylde,
før det var tid til et olieskift.

Kenneth
R1

Fra : Armand

Dato : 18-01-03 01:10

Kenneth Sørensen <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> Næh, det gør de ikke, jeg har endnu ikke haft fornøjelsen at
> efterfylde, før det var tid til et olieskift.

Mnjaaarh :-/
Personligt venter jeg blot på at der er nogle R1-ejere der viser sig at
have røv i bukserne til at indrømme at deres 200.000,-kr's model har så
simpel en skavank!

--
Armand.

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 19-01-03 01:25

> [...]
at
> have røv i bukserne til at indrømme at deres 200.000,-kr's model har

Hæh, røv i buksen, det har jeg sq nok af

Jeg ønsker jeg kunne give dig en skavank, men den cykel har vist sig
ingen problemer at have, det er næsten lidt kedeligt

Ok, tophastighed..

Kenneth
R1
Kenneth
R1

Fra : Andrew

Dato : 18-01-03 19:03

> [...]
også,
> men det gælder jo en specifik model.
>
> Er der noget om ovenævnte eller er det gammel overtro

HALLO!!!

Et angreb på min Suki er et angreb på mig!!!

Mvh Anders

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 18-01-03 20:14

> HALLO!!!
>
> Et angreb på min Suki er et angreb på mig!!!
>

> Mvh Anders

Stakkels mand, du må jo være døden nær

Kenneth S

Fra : Andrew

Dato : 19-01-03 16:33

> Stakkels mand, du må jo være døden nær
>
> Kenneth S

Hvor er i strenge! Min Suki er i fineste form (bortset fra karbunaderne der
skal stilles).
Ingen rust eller slør her! og nyvasket og poleret!

Ka' jeres kværn måske klare 17000 rpm ? nej, det kan den ikke !

Mvh Anders

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 20:39

On Sun, 19 Jan 2003 16:32:46 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Ka' jeres kværn måske klare 17000 rpm ? nej, det kan den ikke !

Med mindre det altså er en Honda CBR250R (Redline ved 18.000).Faktisk
er den lille Gixxers RPM-tal ikke specielt usædvanligt,det er bare den
eneste der nogensinde kom til landet i større antal....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-01-03 20:35

Michael K. S. wrote:

> Med mindre det altså er en Honda CBR250R (Redline ved 18.000).

I min egenskab af Yamaha-ejer vil jeg da lige nævne FZR250, hvis redline
ligger ved 19k rpm
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R_______________________________________________________

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 21:02

On Sun, 19 Jan 2003 20:35:04 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>I min egenskab af Yamaha-ejer vil jeg da lige nævne FZR250, hvis redline
>ligger ved 19k rpm

Jeg ville da egentlig også ha' nævnt den,men kunne altså ikke lige
finde et specs-sheet for den så nøjedes med det mere generelle udsagn
at der ikke er noget specielt udsædvanligt ved det.Jeg mener at ha'
set at Honda lavede en 250'er på et tidspunkt der trak ud med
begrænser ved 22.000 men den kunne jeg heller ikke lige finde...

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-01-03 21:16

On Sun, 19 Jan 2003 21:02:22 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

Hej Michael.

> [...]
>set at Honda lavede en 250'er på et tidspunkt der trak ud med
>begrænser ved 22.000 men den kunne jeg heller ikke lige finde...

Jeg tror det var deres berømte 6 cyl. 250 cc racer med Jim Reedmann i
sædet.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-01-03 21:21

On Sun, 19 Jan 2003 21:16:12 +0100, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote:

>Jeg tror det var deres berømte 6 cyl. 250 cc racer med Jim Reedmann i
>sædet.

Gik den ikke endnu højere,men nej den jeg tænkte på var en
produktionscykel R4,en eller anden sportsmodel jeg så på en australsk
HP engang,muligvis en CBR250R,der så måske bare har haft rødt område
fra 18-22 krpm.Det var ret typisk for de hjemmemarkeds 250'ere de
lavede omkring sidst i 80'erne.

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-01-03 00:12

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news1m2vke29qvl6lvq87jshdaiclrk6hluj@4ax.com...

> [...]
> HP engang,muligvis en CBR250R,der så måske bare har haft rødt område
> fra 18-22 krpm.Det var ret typisk for de hjemmemarkeds 250'ere de

Det kan også have været deres 5-cylindrede 125'er med Taveri i sadlen.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 18-01-03 00:28

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en

> Et angreb på min Suki er et angreb på mig!!!

Mnjaaaaarh :-/
SÅ rusten er du da vist alligevel ikke inde i krogene!

--
Armand.