Start OpenOffice
Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 17:58

Så er der kommet en startapplikation til OpenOffice som kører på Apples
X11:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16621

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Tue Dissing

Dato : 18-01-03 21:02

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16621

Lækkert

Tue

Fra : Glenn Moeller-Holst

Dato : 19-01-03 18:55

Her er lidt supplerende OpenOffice information:

OpenOffice og X11 - direkte adresse:

2003-01-08, OpenOffice.org 1.0 for Mac OS X: X11 Final Beta:
http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html
Citat: "...In order to use OpenOffice.org with Apple's X11, however, you
need first, before downloading OpenOffice.org, to download X11 from
Apple. You need also to have already installed the Developer Tools that
came with 10.2...."
http://porting.openoffice.org/mac/ooo-osx_downloads.html#aboutx11
Citat: "...Because of Mac OS X's BSD roots, it is possible to use X11 on
Darwin and Mac OS X. This makes it possible to port U*nix applications
that use X11, such as OpenOffice.org, to run on Mac OS X...."

15. okt. 2002, OpenOffice.org til Mac
I går kom den gratis open source kontorpakke til Macintosh-brugerne.
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3791

Fra:
http://www.sslug.dk/hele_historien.html
Citat: "...1. maj 2002: Når man har hentet den nye udgave af Openoffice (se
nedenfor), så kan man passende fortsætte med en tur forbi
sv.speling.org og da.speling.org, hvor man kan finde svenske og
danske ordlister til Openoffice. (sparre)...":
http://da.speling.org/installation/myspell
http://sv.speling.org/installation/myspell

Du kan selv bidrage med korrekturlæsning, rettelser og flere ord her:
http://da.speling.org/

--

Adresse på siden herunder:
Citat: "...X11 for Mac OS X Public Beta SDK Download the X11 for Mac OS

MacOS X Apple X11:
http://www.apple.com/macosx/x11/

http://fink.sourceforge.net/doc/x11/inst-xfree86.php#apple-binary
Citat: "...On January 7, 2003, Apple released a custom X11
implementation based on XFree86 which includes Quartz rendering and
accelerated OpenGL. ..."

mvh/Glenn

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-03 19:11

Glenn Moeller-Holst <glenn@c.dk> wrote:

> Her er lidt supplerende OpenOffice information:

> 15. okt. 2002, OpenOffice.org til Mac
> I går kom den gratis open source kontorpakke til Macintosh-brugerne.
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3791

Man kan jo slet ikke læse artiklen ...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-01-03 20:20

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Man kan jo slet ikke læse artiklen ...
"Den gratis open source kontorpakke OpenOffice.org, som bygger på Suns
StarOffice, findes nu i en Macintosh-udgave.

Der er tale om den første offentlige beta, og programmet bygger på
vindue-systemet XFree86, i stedet for Mac'ens fødte grafiksystem.
Derfor ser programmet ganske anderledes ud end de almindelige
Macintosh-programmer, og spørgsmålet er, om de kræsne Mac-brugere vil
tage programmet til sig.
Ifølge nyhedstjenesten CNet vil en kommende version af OpenOffice.org
benytte det gængse Macintosh-look, men det har endnu lange udsigter"

vh Flemming Rubini

Kilde:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3791

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-03 20:41

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> [...]

> Ifølge nyhedstjenesten CNet vil en kommende version af OpenOffice.org
> benytte det gængse Macintosh-look, men det har endnu lange udsigter"

Det virker nu mere som en synopsis for mig ...