holdning om kamsport
Fra : Congtubot

Dato : 16-01-03 17:37

Hej alle friske dansker !!!

Jeg en en dreng som går på HTX.

Jeg er i gang med at lave en image kampagne for kampsport (generelt om alt
kampsport)

Jeg vil vide om Jeres gode og dårlige side ved kampsport ??

Hvad din holdning med kampport...
hvis I vil svare på mit spørgsmål vil jeg være tak nemlig

MVH

adam

Fra : Jimmy

Dato : 16-01-03 18:46

"Congtubot" <vcfcongtubot@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad din holdning med kampport...
> hvis I vil svare på mit spørgsmål vil jeg være tak nemlig

Du kan sandsynligvis få bedre hjælp i dk.edb.kampsport medmindre du
specifikt søger meninger fra folk, der ikke nødvendigvis selv har en
interesse i emnet.

Gode sider:
- man får styrket motorikken
- man får styrket musklerne
- man får mere selvtillid
- man opnår en tilfredsstillelse ved at have præsteret noget andre ikke har
(gennembrudt brædder eller f.eks. gradueringer)
- man lærer folk at kende på en helt anden måde når man har kæmpet med dem
- man lærer disciplin (afhænger af grenen)
- man lærer at modgang kan være godt
- man møder folk der på det område er uovertrufne og brænder for denne sport

Dårlige sider
- mulighed for voldsomme skader (f.eks. døde en dansker under en Taekwondo
turnering)
- voldsmænd bliver farligere
- enkelte skal vise evner i byen på sagesløse

Jeg er naturligvis farvet i mine holdninger, da jeg har dyrket fuld kontakt
karate (Kyokushin) i fem år.

Mvh
Jimmy

Fra : Congtubot

Dato : 19-01-03 19:08

Tak for svaret og et godt råd til min kampagne :))
MVH
adam