Box til Citrix el TS/Superoffice
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-01-03 10:26

Hejsa

Hvad findes der af muligheder hvis man har 10 brugere der skal køre
Superoffice remote på en Terminal Server?

Er det nødvendigt med dual CPU til at understøtte et forholdsvis få antal
samtidige brugere?
Jeg forestiller mig at jeg skal have to diske i et spejl + en god sjat RAM

Den skal køre i ca 6-9 mdr max

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-01-03 23:32

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote:

> [...]
>Superoffice remote på en Terminal Server?
>
>Er det nødvendigt med dual CPU til at understøtte et forholdsvis få antal

Kender ikke superoffice - men umiddelbart vil jeg sige nej. En
fornuftig server med 1 CPU, tilstrækkelig RAM så den aldrig kommer til
at page og et par hurtige SCSI diske i spejl.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-01-03 08:33

Som svar på skriblerier nedfældet af Lars Kim Lund :

> Kender ikke superoffice - men umiddelbart vil jeg sige nej.

Den er ikke så slem som msoffice - der iøvrigt også skal køre på maskinen
word - excel - access - outlook (pga superoffice)
Dokumenter/data ligger på en anden (bedre/større) box
Såvidt jeg kan se så er det når man starter superoffice at den tilter cpu'en

> En fornuftig server med 1 CPU, tilstrækkelig RAM så den aldrig
> kommer til at page og et par hurtige SCSI diske i spejl.

Ok, den jeg har kik på har godt nok "kun" IDE diske (80 Gb), men med
hardwareraid
Jeg har overvejet at få fat i nogle mindre, men hurtige ide diske

Men bossen må jo vælge mellem pest og kolera ud fra de oplæg jeg kommer med
:-]

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Morten Isaksen

Dato : 17-01-03 00:41

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message

> Hvad findes der af muligheder hvis man har 10 brugere der skal køre
> Superoffice remote på en Terminal Server?

Har du checket at SuperOffice kan køre på en TS ?

Jeg har ikke de bedste erfaringer med det program, og kunne fint forestille
mig at det ikke kunne køre på en TS med flere samtidige brugere.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-01-03 08:49

"Morten Isaksen" <misak@aub.dk> crashed Echelon writing

> Har du checket at SuperOffice kan køre på en TS ?

Skulle den kunne, får også installeret SuperOffice ud på 3 TS servere i
næste måned.

> Jeg har ikke de bedste erfaringer med det program, og kunne fint
> forestille mig at det ikke kunne køre på en TS med flere samtidige
> brugere.

Database mæsssigt så kan der opstå et problem, hvis man anvender C-tree
database systemet fremfor SQL ved flere samtidige brugere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-01-03 12:49

Som svar på skriblerier nedfældet af Morten Isaksen :

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message

> Har du checket at SuperOffice kan køre på en TS ?

Vi kører den pt på et 5 bruger setup på en PIII 533 Mhz (workstation) hvor
samtidigheden er stærkt begrænset

Jeg testede kort i går med tre samtidige brugere, der var tilsyneladende
ingen problemer
Bortset fra at den lagde maskinen i knæ da jeg startede tre instancer
samtidig :-]

> Jeg har ikke de bedste erfaringer med det program

Say that thrice

mvh/Peter Lykkegaard