Strømforsyning til Beocom2 tlf.
Fra : Brian

Dato : 16-01-03 02:20

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvad spænding basen skal have,
og hvad der er plus og minus i strømstikket ?

Det er en rund sort basestation, der vejer godt til.

Historie:

Strømforsyningen går i stykker, personen kommer hen til mig med telefonen
for at få den lavet,
men har inden smidt strømforsyningen ud, så jeg er totalt på bar bund mht
spænding/poler

Flot ikk´

Mvh
Brian

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 16-01-03 08:51

"Brian" <houge@smart-tech.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogle der kan fortælle mig hvad spænding basen skal have,
> og hvad der er plus og minus i strømstikket ?
>
> Det er en rund sort basestation, der vejer godt til.

Strømforsyningen har 2 sekundære forsyninger - en på 6 volt og en på 8 volt,
begge DC 200 mA. Forsyningerne sidder i hver sin side af modular-stikket,
men jeg har ikke målt, hvilke der sidder hvor. Det bør umiddelbart være nemt
at måle sig frem til.

mvh Bjarne

Fra : Brian

Dato : 16-01-03 23:12

> Strømforsyningen har 2 sekundære forsyninger - en på 6 volt og en på 8
volt,
> begge DC 200 mA.

Det lyder godt nok underligt for mig, da de 2 spændinger ligger meget tæt på
hinnanden, men ok sådan syntes B&O åbenbart det skal være..

> Forsyningerne sidder i hver sin side af modular-stikket,
> men jeg har ikke målt, hvilke der sidder hvor. Det bør umiddelbart være
nemt
> at måle sig frem til.

Det er ikke LIGE til (ikke for mig)
Jeg har lukket basen op, og kan se at Gul/Brun er til ladning af selve
telefonen, så
det er nok muligvis de 8V, da der på den Grøn/Blå sidder hvad der ligner en
6V regulator, der står
"-6+" på den og noget der liger F048 eller E048.

Det ville være en stor hjælp hvis du have mulighed for at måle de 4
ledninger på din strømforsyning,
så jeg ikke brænder hans base af ved at forsøge mig frem
Alt hvad der er plus/minus især på den Grøn/Blå

> mvh Bjarne

Mvh Brian.

Fra : Brian

Dato : 17-01-03 00:23

Hej Bjerne.

Jeg tænkte lige på at der sikkert sidder et lade kredsløb i den
strømforsyning, da Base og Håndset
forsyningen er hver for sig.

Jeg anbefaler personen at købe en orginal forsyning, for det her er for
langhåret og for tidsomkostligt
at lave selv.

Jeg takker for hjælpen..

Mvh
Brian.

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 17-01-03 07:35

> Jeg anbefaler personen at købe en orginal forsyning, for det her er for
> langhåret og for tidsomkostligt
> at lave selv.

En skam, at vedkommende har smidt den gamle ud, for i en B&O forretning
ville de nok gerne bytte den defekte til en ny.

> Mvh
> Brian.

mvh Bjarne

Fra : Brian

Dato : 17-01-03 12:18

"Bjarne Kristensen" <bjarne_just@hotmail.com> wrote in message
> En skam, at vedkommende har smidt den gamle ud, for i en B&O forretning
> ville de nok gerne bytte den defekte til en ny.

Ja du har sikkert ret, men så langt tænker alle ikke, desværre

> mvh Bjarne

Mvh Brian