Depri Shu-Bi-Dua tekst
Fra : N I E L S

Dato : 16-01-03 01:27

Faldt lige over Shu-Bi-Dua's 'Vuggevisen'.

Det er en hamrende flot melodi, men hvor er det dog en deprimerende tekst.
Det kunne have været den perfekte vuggevise, hvis ikke den nærmest gir' det
indtryk at barnet ikke bare kan tillade sig at ligge og sove, når nu hele
verden er på røven...

Skriv venligst en ny tekst, Shubberne!

N I E L S

Fra : kautaq

Dato : 16-01-03 01:58

N I E L S wrote:

> [...]

> indtryk at barnet ikke bare kan tillade sig at ligge og sove, når nu hele

Den sang+tekst er genial og det er shubbernes sidste plade,
hvor hovedtekstforfatteren Bosse er med.

> Skriv venligst en ny tekst, Shubberne!

Adrig i livet, det ville ødelægge hele pointen!
Sangen er ikke skrevet til børn, men til voksne.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Karina Hjorth

Dato : 16-01-03 08:09

> Den sang+tekst er genial og det er shubbernes sidste plade,
> hvor hovedtekstforfatteren Bosse er med.

Øøøh... hovedtekstforfatteren? Ja, dengang måske... Bosse skrev godt nok
mange af teksterne til de første plader, men 2xMichael var også med på
teksterne. Jeg mener ikke, man kan høre på 7'eren, at Bosse er gået... Der
er virkelig nogle kanon tekster på det album....

Det eneste album, hvor jeg mener, der mangler lidt på tekst-siden, er
11'eren. Til gengæld har det så nogle rigtig flotte melodier.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : N I E L S

Dato : 17-01-03 23:25

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev

> Sangen er ikke skrevet til børn, men til voksne.

Den har jeg fanget. Shubbernes til tider sjove, underfundige og meningsfulde
tekster er jo det der gør dem til det de er. Og en sjælden gang imellem
(udelukkende nogle af de ældre udgivelser) har de også overrasket melodisk.
Som f.ex. mht. 'Vuggevisen'. Den ville ha' været en genial vuggevise, hvis
ikke teksten havde været totalt uegnet til mindre børn.
N I E L S