Konsol-eksempel.
Fra : 60696867.dk

Dato : 15-01-03 23:22

Hej,

Jeg er for nylig (½ år siden) begyndt på JAVA - og er blevet helt glad for
sproget. Nu vil jeg bare gerne lære noget som jeg ikke kan finde en dyt om
nogen steder.

Et konsol program - som venter på input - og som så bare kører en eller
anden funktion...

Er der en der kan hjælpe mig igang med at smide et link til en artikel -
eller lave et lille eksempel. Kunne blot være at den skrev det man nu gav
dem som input i System.out... Så burde jeg nok kunne se mig ud af resten.

Tak

Mvh.

Søren

Fra : Michael Banzon

Dato : 16-01-03 10:44

> [...]
> dem som input i System.out... Så burde jeg nok kunne se mig ud af resten.

Kig evt. på java.io.BufferedReader + java.io.BufferedWriter

UTESTET KODE (og så er jeg også træt):

public class Foo {
public static void main (String args[]) throws Exception {
java.io.BufferedReader in = new java.io.BufferedReader(System.in);
java.io.BufferedWriter out = new java.io.BufferedWriter(System.out);

while(true) {
String str = in.readLine();
out.write(str, 0, str.length());
}
}
}

Hvis ovenstående virker, skal det afbrydes med CTRL+C, håber at det
er en hjælp...

/ Michael

Fra : Jan Kleis Nielsen

Dato : 16-01-03 11:25

Du kan også bruge en klasse til det, eks. ConsoleReader.
http://girc.dk/ConsoleReader.java
Den tilbyder metoder til at læse String, Double og Int.

Eks.
ConsoleReader console = new ConsoleReader(system.in);
String in = Console.readLine();
System.out.println(line);

/jan

Fra : Jan Kleis Nielsen

Dato : 16-01-03 11:26

> System.out.println(line);
Argh, det skal self. være System.out.println(in);
(Som string´en nu hedder)

Fra : 60696867.dk

Dato : 16-01-03 12:41

> Argh, det skal self. være System.out.println(in);
> (Som string´en nu hedder)

Tusinde tak allesammen :)

Mvh

Søren

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-01-03 18:53

"Jan Kleis Nielsen" <mora@nospam.dk> wrote in message
> Du kan også bruge en klasse til det, eks. ConsoleReader.
> http://girc.dk/ConsoleReader.java
> Den tilbyder metoder til at læse String, Double og Int.

Er den fra eget bryggeri??

/ Michael

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 17-01-03 12:20

On Fri, 17 Jan 2003 18:53:16 +0100, Michael Banzon wrote:

> "Jan Kleis Nielsen" <mora@nospam.dk> wrote in message
>
> Er den fra eget bryggeri??
Så vidt jeg husker fra min kærestes "Introduktion til
progammering" kursus stammer ConsoleReader.java fra bogen "Computing
Concepts with Java 2 Essentials."
http://www.horstmann.com/ccj2.html
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Jan Kleis Nielsen

Dato : 18-01-03 01:24

Nope, vi bruger den på skolen, (Dat 2.sem)