Bliver den spillet ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-03 21:38

Nu lytter jeg ikke så helt vildt voldsomt meget til pop-rock-radiostationer,
så jeg har liiige et spørgsmål her.

Jeg kan se på "Kim Og Hallo`s hjemmeside at efterårets store landeplage, som
alle vist efterhånden kender til hudløshed, nemlig den P3-musik-prægede "3
bornholmere i en gummibåd" er blevet sendt til 130 lokalradiostationer og at
den er et forsøg på også at få tag i et andet og yngre publikum.
Sangen tæsker jo også godt nok derudaf med de nok så kendte pop-prægede
meget hårdtslående, dominerende og gennemtrængende og heftige rytme-taktslag
(eller hwa det nu hedder). Men virker det?
Der er jo mange her som kan lide sådan noget. Bliver den spillet på
pop-rock-stationerne og er den blevet et hit der. Har disse stationer taget
sangen til sig som pop ? - Hvad mener i om den?
På deres hjemmeside gør de meget ud af at gøre opmærksom på, at de er
ude på også at få tag i et yngre publikum. Derfor har de lavet denne
Bornholmersang.
De skriver også at de foregangsorkester for en ny generation af
dansebands. Vi er ved at gennemgå en holdningsændring hvor vi vil satse på
en eksplosion af power og dynamik. Det nye album viser det nye
dansebandkoncept og vil være skelsættende i dansk dansebandhistorie.

Tjahhhhhh......... Synes i at "Gummibåden" er skelsættende?
..

Hilsen Åge

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 15-01-03 21:47

> Jeg kan se på "Kim Og Hallo`s hjemmeside at efterårets store landeplage

Kræver det ikke at en STOR del af den danske befolkning lytter til den, for
den kan kaldes en landeplage?

> som
> alle vist efterhånden kender til hudløshed, nemlig den P3-musik-prægede
"3
> bornholmere i en gummibåd"

Ææeeh... Næ

> Der er jo mange her som kan lide sådan noget.

Skal vi tage en afstemning?

> Bliver den spillet på
> pop-rock-stationerne og er den blevet et hit der

Nope

> Har disse stationer taget
> sangen til sig som pop ?

Nope

> Vi er ved at gennemgå en holdningsændring hvor vi vil satse på
> en eksplosion af power og dynamik. Det nye album viser det nye
> dansebandkoncept og vil være skelsættende i dansk dansebandhistorie.

Tvivler på de fine ord hjælper den til at blive et hit blandt de unge,
desværre

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Thomas W.

Dato : 16-01-03 13:09

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> wrote in message

> Kræver det ikke at en STOR del af den danske befolkning lytter til den,
for
> den kan kaldes en landeplage?

Mon ikke han i virkeligheden mener, at den er en plage (også) på landet?

/Thomas

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-01-03 14:01

"Thomas W." <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> wrote in message
> Mon ikke han i virkeligheden mener, at den er en plage (også) på landet?

Ja, nummeret har faktisk vist sig at medføre en nedsat mælkeydelse på over
50% hos kvæg, som hører det, og kogalskab i ekstreme tilfælde.
Fødevareministeriet har vist planer om at forbyde nummeret.

/Nikolaj

Fra : Robert Piil

Dato : 15-01-03 21:45

On Wed, 15 Jan 2003 21:37:32 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Tjahhhhhh......... Synes i at "Gummibåden" er skælsættende?

Jeg har - på trods af at jeg faktisk hører en hel del radio, både på
P1, 2, 3 og 4, heldigvis undgået det nummer. Alligevel mener jeg at
kunne bedømme det udfra bla. diskussionen her i gruppen (og mit
kendskab til de folk der har diskuteret den), at det ganske rigtigt er
skelsættende at den overhovedet er blevet indspillet.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-01-03 22:47

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendskab til de folk der har diskuteret den), at det ganske rigtigt er
> skelsættende at den overhovedet er blevet indspillet.

Jamen du er overhovedet ikke gået glip af noget...
Det er da nok det mest uprof. nummer jeg har hørt længe,
tror min nevø på 3år kunne gøre det bedre på et par grydelåg..

Man skal nok ikke regne med at nogle "lokal"radioer spiller den,
de frygter da at de skræmmer lytterne væk med den.!
Desuden tror jeg at den bare på titlen er havnet i diverse
skraldespande på de fleste radioer..

Henrik Sørensen - Radio Køge..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-03 06:17

Henrik Sørensen <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e25d6da$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

at det ganske rigtigt er skelsættende at den overhovedet er blevet
indspillet.
SVAR: Helt enig. Man kunne ligeså godt stå og slå hurtigt med en avis på et
bord, mens man synger.
Men jeg synes dog at man må sige at den udstråler en vis fest og stemning,
trods alt. Og så ikke mindst en sjov og temmelig småsjofel tekst, uha uha.

> Jamen du er overhovedet ikke gået glip af noget...
> Det er da nok det mest uprof. nummer jeg har hørt længe,
> tror min nevø på 3år kunne gøre det bedre på et par grydelåg..
SVAR: Helt enig igen. Men øhhh... det er jo nok ud fra den modsatte
synsvinkel.

> Man skal nok ikke regne med at nogle "lokal"radioer spiller den,
> de frygter da at de skræmmer lytterne væk med den.!
> Desuden tror jeg at den bare på titlen er havnet i diverse
> skraldespande på de fleste radioer..
SVAR: Jo jo, men helt alvorligt. HVAD er der galt med den, ud fra en
pop-synsvinkel?. De har jo kun prøvet at lave de meget dominerende hurtige
taktslag som næsten overdøver selve sangen. Et fænomen der netop er meget
gennemgående i mange pop-sange. De har jo kun prøvet om de kunne lave det
der pop-halløj.
Men helt ærligt, er det gruppens navn der gør at man, selv om man
egentligt måske godt kan lide sangen, alligevel pr. automatik forkaster
den. Eller hvad er det de har gjort forkert i sangen, mere præsist. For en
slagermusik-tilhænger som mig lyder det jo fuldstændig som alt andet
P3-musik. De har jo faktisk kun lavet den med det formål at den kunne blive
spillet på pophit-stationerne. Det er åbenbart nmislykkedes for dem.
Men alligevel. Jeg tror nok at den er på Top 3 over de mest ønskede
plader på "Radio Midtfjord / Radio Nibenitten" i Nordjylland. Her er den et
kæmpe hit. Øhhh.. desværre. Men det er måske alligevel slagerfolket som
synes at den er sjov. Og det er den jo sådan set også. Jeg må bryde sammen
og tilstå at jeg faktisk også selv har ønsket den. Man griner bare sådan af
den. Den er rigtig sjov.

HVAD SYNES I SÅ OM KIM OG HALLOS TIDLIGERE POP-HIT: FEST ER FEDT.
Det var forløberen for "Gummibåden". Den blev også spillet i
pophit-stilen. Floppede den også? - Blev den heller ikke spillet i
pophit-stationerne?

HVAD MED DISSE NUMRE
Men det er jo ikke første gang at dansktopgrupper forsøger sig med et
enkelt pop-nummer. der er en del som har prøvet det. Hvad mener i f.eks. om
nedenstående numre, som alle er dansktopsange som dansktopgrupper har
forsøgt at pop-ificere i en "alternativ" udgave, for at få succes blandt de
yngste. Er de gode, eller hvad ? - Rammer de plet?. Jeg mener at have hørt
at de har været meget populære blandt pop-folk. "Lidt efter lidt" kom i
hvert fald i rotation på P3, det ved jeg. Det bvar den der fra Grand Prixet,
hvor Johny-Kandis vist nok stod og sang i lædertøj. Tæerkrøllende pinligt at
se og høre på - arghhhh.....

Den knaldrøde gummibåd (Birthe Kjær)
Den gule flyver (Bjørn og okay)
Lidt efter lidt (Johny Madsen)

Hilsen Åge

..

Fra : Anders Buch

Dato : 16-01-03 09:36

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote

ÅH> De har jo kun prøvet om de kunne lave det der pop-halløj.

Men det kunne de så ikke ...

- Anders

Fra : Peter Juhl

Dato : 15-01-03 21:59

Åge Halldorsson wrote:

> Tjahhhhhh......... Synes i at "Gummibåden" er skelsættende?

Nej, den er lige så ordinær som alt det andet lort i genren.

/Peter

Fra : Ortmann

Dato : 15-01-03 22:08

> Nej, den er lige så ordinær som alt det andet lort i genren.

Problemet med den sang,
er at de desværre prøver at ramme den stil,som
den brede befolkning kan lide...fnis.
De skulle nøjes med at lade være,
eller holde sig til at spille for de gamle til sølvbryllupper
eller åbent hus hos Toyota.

Mvh
"So,what state is Wales in?"G.W.Bush.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-03 22:42

Ortmann <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b04ijf$ce0$1@sunsite.dk...

> Problemet med den sang,
> er at de desværre prøver at ramme den stil,som
> den brede befolkning kan lide...fnis.

SV: De rammer bestemt ikke min smag, med sådan noget P3-gagadung-halløj.

> De skulle nøjes med at lade være,

SV: Helt afgjort. De skulle holde sig for gode til at lefle og holde sig til
den svenske danseband-sound, som de er blevet så folkekære på.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-03 14:13

Hej Åge

Nej det tror jeg faktisk ikke den gør, jeg har ikke hørt den, siden den røg
ud af dansktoppen, så der er nok ikke mange åretag tilbage i den. Men
bortset fra det, så var det da en frisk lille sang, og jeg kan ikke se der
skulle være noget galt med den. Jeg kan se den får nogle drøje hug med på
vejen, også fra en som efterlader det indtryk, at han er på Radio Køge.
Men hvem ved, de har det jo med pludseligt at blomstre op igen.

M.V.H.....Benny..