rotw 760

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-03 21:00

Hej med jer

Jeg har store problemer med min .Mac service. For det første er det
svært at koble min iDisk til. Backup virker også meget sporadisk. På et
tidspunkt gik det hele i udu og jeg slettede min nøglering og startede
forfra med at huske alle passwords. Dette har så bevirket at jeg ikke
kan indskrive et nyt password i .Mac fanebladet under internet panelet i
Systemindstillinger.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre og ville lige høre om nogle af
jer har/har haft tilsvarende problemer.

Hvis noget af dette ringer en klokken, vil jeg selvfølgelig gerne uddybe
og da især høre fra jer.

Tak!

..per

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-03 08:11

Per Dalum Jensen <pedal hos theseus.dk> wrote:

> [...]
> jer har/har haft tilsvarende problemer.
>
> Hvis noget af dette ringer en klokken, vil jeg selvfølgelig gerne uddybe

hos mig kører det fint, men det er også med en 384/384 adsl - hvordan er
du koblet op til nettet ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 16-01-03 16:45

Jeg vil nu uddybe lidt (i et forhåbentligt bedre tegnsæt

Jeg er koblet op på nettet via Stofanet og har i alle andre sammenhænge
ingen problemer med hullet ud til det store net. Jeg har benyttet .Mac
siden juni sidste år via min 500 MHz iBook med Mac OS X 10.2.3.

Min iDisk, Backup og alle de andre .Mac tjenester _har_ virket
upåklageligt, men så en dag - uden jeg egentlig havde lagt mærke til at
noget var blevet dårlige - kunne jeg ikke længe mounte min iDisk. Backup
virker så heller ikke. Jeg har ingen problemer med webmail på .Mac og
heller ikke med at poppe min mac.com mail adresse (via IMAP). Ej heller
er der problemer med at tilgå mine andre .Mac tjenester igennem Safari -
mit password virker altså.

I mine trængsler for at komme i kontakt med min iDisk slettede jeg min
hoved nøglering og forventede så at blive promptet for alle de passwords
som lå i denne nøglering - hed ad vejen som jeg kom forbi applikationer
og websteder som havde brug for et password. Dette sker godtnok, men jeg
kan ikke indtaste et nyt hovednøgle password under .Mac fanebladet i
Systemindstillinger->Internet.

Jeg har en mistanke om at der er noget galt med min nøglering, men er
der nogle eksperter derude som kan hjælpe? Eventuelt med referencer til
dokumenter, websider etc som indeholder relevante oplysninger?

Alt hjælp vil være meget velkommen!

.per

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 16-01-03 17:22

In <20030116164537174+0100@news.stofanet.dk> Per Dalum Jensen wrote:
> Jeg vil nu uddybe lidt (i et forhåbentligt bedre tegnsæt

så lad mig selv svare tilbage da jeg har fundet en løsning på problemet
Efter en del klikken rundt på Apples support sider fandt jeg dette
dokument http://www.info.apple.com/kbnum/n107097 som præcist beskriver
og løser mit problem.

.per

Fra : Michael Holm

Dato : 16-01-03 17:25

Per Dalum Jensen <pedal@theseus.dk> wrote:

> så lad mig selv svare tilbage da jeg har fundet en løsning på problemet
> Efter en del klikken rundt på Apples support sider fandt jeg dette
> [...]

dejligt !
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk