Henrik wrote:
> Hej,
>
> Jeg har haft en vare til reparation. Da den kommer tilbage, er der
> udskiftet en - for reparationen - unødvendig del, som har forringet
> dens værdi, og problemet er ikke løst.
>
> Jeg har betalt 300 kr. for reparationen. Ved godt det ikke er
> alverdens, men det er nu mange penge for ingenting.
>
> Kan jeg kræve at få mine penge igen? Butikken siger, at "de jo har
> brugt tid på reparationen" - men det kan da ikke være sandt at jeg
> skal betale, når nu det er en håbløs og ikke-effektiv reparation?
>
> For god ordens skyld skal det nævnes, at butikken alene varetager
> reparationen - jeg har ikke købt min vare der, og der er ingen
> garanti eller andet, der dækker.
>
Hvis firmaet har solgt en ydelse ( reparation) og det ikke er det de har
foretaget har de da et problem, så må de da "omlevere" eller rettere levere
den reparation de har lovet - hvis de har lavet andet end det du har købt
bør det ikke være dit problem - at de har brugt tid på det er (eller bør
vøre) deres problem.
At de ikke har solgt emnet for reparationen er sagen udvedkommene sålænge
det ikke drejer sig om garanti.
Men det komme nok an på hvad der blev aftalt da du bestilte reparationen.
Hvis firmaet hævder at de kun har lovet "at de vil kigge på og se havd de
kan gøre" kan det godt være at det bliver mere besværligt
--
Med Venlig hilsen
Carsten Holck
Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687