Reparation
Fra : Henrik

Dato : 15-01-03 14:35

Hej,

Jeg har haft en vare til reparation. Da den kommer tilbage, er der udskiftet
en - for reparationen - unødvendig del, som har forringet dens værdi, og
problemet er ikke løst.

Jeg har betalt 300 kr. for reparationen. Ved godt det ikke er alverdens, men
det er nu mange penge for ingenting.

Kan jeg kræve at få mine penge igen? Butikken siger, at "de jo har brugt tid
på reparationen" - men det kan da ikke være sandt at jeg skal betale, når nu
det er en håbløs og ikke-effektiv reparation?

For god ordens skyld skal det nævnes, at butikken alene varetager
reparationen - jeg har ikke købt min vare der, og der er ingen garanti eller
andet, der dækker.

På forhånd tak.

Henrik

Fra : David Bouch

Dato : 15-01-03 14:38

IMHO der er ikke tilstrækkelig oplysninger til at svare spm.

> Jeg har haft en vare til reparation. Da den kommer tilbage, er der
udskiftet
> en - for reparationen - unødvendig del, som har forringet dens værdi, og
> problemet er ikke løst.

Hvordan ikke løst og hvordan forringet?

> [...]
nu
> det er en håbløs og ikke-effektiv reparation?

Hvorfor mener du det?

mvh

David

Fra : Bo

Dato : 15-01-03 17:04

"Henrik" <hku@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For god ordens skyld skal det nævnes, at butikken alene varetager
> reparationen - jeg har ikke købt min vare der, og der er ingen garanti eller

Når du ikke har købt varen hos reparatøren, skulle du have spurgt ved indlevering af
varen, hvad det ville koste at se varen efter og give en pris på reparation, husk altid
dette fremover i dit liv.

Du må til enhver tid indhente 2 pristilbud hos en reparatør eller håndværker og derefter
vælge den billigste

Fra : Nette

Dato : 15-01-03 17:52

"Bo"wrote in message news:b040p9$5nn$1@sunsite.dk...
> Du må til enhver tid indhente 2 pristilbud hos en reparatør eller
håndværker og derefter
> vælge den billigste

Hej*S*
Da jeg spurgte om dette var rigtigt for nogle måneder siden, fik jeg at vide
at den regel var ophævet, og at man måtte indhente alle de tilbud man havde
lyst til. Bare sådan lige, hvis du skulle få brug for det...

Nette

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-01-03 09:17

"Bo" <bolten@Xofir.dk> wrote in message news:b040p9$5nn$1@sunsite.dk...

> [...]
indlevering af
> varen, hvad det ville koste at se varen efter og give en pris på

Nu der som sagen er fremstillet her, ikke tale om, at reratøren kræver penge
for et eftersyn eller en gennemgang af tingen. Derimod kræver de penge for
en udført reperation, der betegnes som håbløs.
Det stiller sagen noget anderledes.

/Per

Fra : Carsten Holck

Dato : 15-01-03 17:37

Henrik wrote:
> [...]
>
> For god ordens skyld skal det nævnes, at butikken alene varetager
> reparationen - jeg har ikke købt min vare der, og der er ingen

Hvis firmaet har solgt en ydelse ( reparation) og det ikke er det de har
foretaget har de da et problem, så må de da "omlevere" eller rettere levere
den reparation de har lovet - hvis de har lavet andet end det du har købt
bør det ikke være dit problem - at de har brugt tid på det er (eller bør
vøre) deres problem.
At de ikke har solgt emnet for reparationen er sagen udvedkommene sålænge
det ikke drejer sig om garanti.
Men det komme nok an på hvad der blev aftalt da du bestilte reparationen.
Hvis firmaet hævder at de kun har lovet "at de vil kigge på og se havd de
kan gøre" kan det godt være at det bliver mere besværligt

--
Med Venlig hilsen
Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687