nokia 6310i og bluetooth
Fra : John Tornhøj

Dato : 15-01-03 20:54

Hej

Har nogen erfaring med en nokia6310i og bluetooth.
Jeg kan godt få den til at virke som modem over bluetooth. Dog skal jeg
taste et password både på telefon og computer ved opkobling. Erder en vej
udenom det.

Når jeg vil prøve at synkronisere telefonen med nokia pc suite, og koble
telefonen op via nokia connection manager, skriver den: Handlingen
mislykkedes (fejlkode: 8004320A)

Håber nogen kan hjælpe mig med disse problemer.

Fra : JMo.

Dato : 15-01-03 22:02

"John Tornhøj" <john@tornhoj.dk> wrote in

> [...]
> Jeg kan godt få den til at virke som modem over bluetooth. Dog skal jeg
> taste et password både på telefon og computer ved opkobling. Erder en vej

Har ikke lige en 6310'er ved hånden pt., men du skal ind i listen over
parrede enheder på telefonen, og finde din Bluetooth dims på pc'en.
Herunder er der en indstilling med adgangskode (kan desværre ikke huske
hvad den hedder) - hvor du ændrer fra ja til nej.

> Når jeg vil prøve at synkronisere telefonen med nokia pc suite, og koble
> telefonen op via nokia connection manager, skriver den: Handlingen
> mislykkedes (fejlkode: 8004320A)

Med mindre din Bluetooth dims bruger DigiAnswer chipset (bl.a. Socket), så
skal du ikke satse alt for meget på at det kommer til at virke..

Det forlyder at nogle har haft held med at oprette en virtuel seriel
forbindelse, og så i conn.man. vælge seriel kabelforbindelse. Selv har jeg
ikke kunnet få det til at du.

Prøv evt. at bruge Logomanager (www.logomanager.co.uk) i stedet for Nokia
Phone Editor. Det siges den skulle være bedre i fb. m. BT - jeg har dog
ikke selv haft tid til at teste.

Fra : John Tornhøj

Dato : 15-01-03 22:44

Jeg har prøvet at ændre "godkend forb manuelt" fra ja til nej men den vil
stadig have jeg indtaster password manuelt både på pc og telefon når jeg vil
bruge den som modem.

Mht Synkronisering, så skal jeg kunne synkronisere telefonen med outlook.
Det kan man ikke med logomanager.(ihvertfald kun telefonbogen og ikke
adresser) I øvrigt kunne jeg heller ikke få logomanager til at virke gennem
bluetooth.

Fra : JMo.

Dato : 15-01-03 23:08

> Jeg har prøvet at ændre "godkend forb manuelt" fra ja til nej men den
> vil stadig have jeg indtaster password manuelt både på pc og telefon
> når jeg vil bruge den som modem.

Yep, det var den funktion jeg tænkte på.

Prøv lige at tjekke evt. security-indstillinger i PC'ens BT-software. Måske
der kunne være noget?

> [...]
> outlook. Det kan man ikke med logomanager.(ihvertfald kun telefonbogen
> og ikke adresser) I øvrigt kunne jeg heller ikke få logomanager til at

Øuda.. Problemet er at Nokia har lavet det, så det kun du'r med BT-dimser
der er bygget på DigiAnswers chipset. Så hvis man f.eks. bruger en BT-dims
med CSR-chipset er man på den.

Jeg er bange for at det bedste man kan håbe på, er at Nokias kommer på
bedre tanker, eller der er nogle 3.parts udviklere der laver noget

(Jeg tror at det er sidstnævnte man mest skal sætte sin lid til - omend der
nok kommer til at gå lidt tid - f.eks. MIA er først lige kommet med en
Handset Manager (v. 6.2) der kan sync'e med Outlook, men de kræver at man
bruger MIA's IR-port eller USB-kabel)

Fra : John Tornhøj

Dato : 15-01-03 23:19

Jeg har lige prøvet at kigge i brugsanvisningen til telefonen. Der står, at
man er nødt til, at angive en adgangskode hvergang. Det kaldes
liniesparring. SÅ der erjo nok desværre ikke noget at gøre.

mvh
john