Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G1 contra finepix 601
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-01-03 15:05

Canon G1 og Fuji finepix 601 koster ca. det samme ( i Danmark).
Er de begge med fuld manuel betjening, jeg mener da at G1 er.
jeg ved at det er udgået, men sælges stadig ifølge EDB priser
Er der særlige forskelle, jeg har set på Steves, men jeg er
novice, så det kan jeg ikke så godt bedømme.
Er der nogen der vil, gerne proff og personlige meninger,
ikke mindst service, ell. manglende samme
mvh Ebbe

det er sikkert ikke rigtig gruppe, men hvor så ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-01-03 21:05

"Ebbe Hansen" skrev
> [...]
> Er der særlige forskelle, jeg har set på Steves, men jeg er
> novice, så det kan jeg ikke så godt bedømme.

Prøv at slå et smut omkring Dpreview
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp
Du har mulighed for at sammenligne to eller flere kameraer på
een gang. Han har også nogle temmelig seriøse test af de
forskellige modeller.
Jeg ville personligt være skeptisk over for den høje pris
på en udgået model. Digitalkameraer er ikke ligefrem en
langsigtet investering og der skulle være en god chance for at
finde en brugt til en sveden pris.

Peter Schrøder

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-01-03 10:39

On Wed, 15 Jan 2003 21:04:33 +0100, Peter Schrøder
<nosp@mplea.se> wrote:

> [...]
>på en udgået model. Digitalkameraer er ikke ligefrem en
>langsigtet investering og der skulle være en god chance for at

Tak for svar,
er det så galt med 5200 for G1, det er da reelt man. betjening
med gevind til filter m.m.
mvh Ebbe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-01-03 21:21

"Ebbe Hansen" skrev
> Tak for svar,
> er det så galt med 5200 for G1, det er da reelt man. betjening
> med gevind til filter m.m.

Jeg ville mene at halv pris af den nye model G3 ville være
reelt. Altså under 4000,00 kr.

Peter Schrøder

Fra : Tom Christensen

Dato : 17-01-03 02:10

> Jeg ville mene at halv pris af den nye model G3 ville være
> reelt. Altså under 4000,00 kr.

- og det har også været prisen for de par G1-kameraer, som er
solgt via dk.marked.privat.foto i de sidste måneder.

Jeg købte selv et brugt G1 for 3800,- og er særdeles glad for købet.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-01-03 09:44

On Fri, 17 Jan 2003 02:10:12 +0100, "Tom Christensen"
<reenchri@nomail-e-box.dk> wrote:

>- og det har også været prisen for de par G1-kameraer, som er
>solgt via dk.marked.privat.foto i de sidste måneder.
>
>Jeg købte selv et brugt G1 for 3800,- og er særdeles glad for købet.

Hvis vi holder os til NYT, så er der et G1 til salg på EDB-priser
for 5250 kr, hvis vi venter, kommer priserne selvfølgelig endnu
længere ned, men så skal vi jo ud og låne et apparat så længe
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-01-03 13:11

On Thu, 16 Jan 2003 21:21:29 +0100, Peter Schrøder
<nosp@mplea.se> wrote:

>"Ebbe Hansen" skrev
>
>Jeg ville mene at halv pris af den nye model G3 ville være
>reelt. Altså under 4000,00 kr.

Et lille tillæg:
Nu var det egentlig ikke prisen der var problemet, men om de var
lige gode med hensyn til det manuelle.
Jeg har den (mærkelige) indstilling, at hvis jeg køber det jeg
kan lide, til den pris det koster i øjeblikket, så føler jeg mig
ikke snydt, hvis prisen senere falder, og et barn på 4 måneder
kan ikke vente med at blive foreviget alt for længe.
Tak for indlæggene, håber at vi stadig er venner

mvh Ebbe

Fra : Morten Slott Nielsen

Dato : 16-01-03 18:16

Hej Ebbe

Du kan få et G3 hos www.shopman.dk for 6861,00 minus fragt og jeg ville
personligt gerne give de ekstra
penge for at få 4.1 megapixel (istedet for 3.3), 4x zoom (istedet for 3x) og
en række andre forbedringer, såsom bedre opstartstider, bedre
billedkvalitet, bedre ergonomik osv..

Tag ikke fejl, G1 er et fantastisk godt kamera! (jeg har det selv) Men når
du alligevel har pengepungen fremme så kan du ligeså få det bedste ud af
pengene.

Husk at fuji'en ikke har

Du kan selv sammenligne og se hvilket kamera som laver de pæneste billeder.

Fuji 601z:
http://www.dpreview.com/gallery/fujif601z_samples/

Canon G1:
http://www.dpreview.com/gallery/canong1_samples1/

Canon G3:
http://www.dpreview.com/gallery/canong3_samples/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-01-03 16:26

klip

>Husk at fuji'en ikke har

Hvad har den ikke ??

>Du kan selv sammenligne og se hvilket kamera som laver de pæneste billeder.

> [...]
Tak for interessen !
Jeg kan ikke se forskel, og selv om jeg har pungen fremme
som du siger, så har jeg altså ingen forbindelse til FARUM.
OK, men nu blev det så alligevel til G2
mvh Ebbe

Fra : Morten Slott Nielsen

Dato : 18-01-03 18:01

Ja, undskyld, jeg prøver igen.. :

Den har ikke gevind til filter, som jo var en af de ting som du godt kunne
lide ved G1'eren.
Een af de ting som er godt ved at købe det fra nyt, er at det forhåbentlig
har ingen (eller få) døde pixels, hvilket ellers godt kan forekomme i et
ældre (digital)kamera.

Håber du finder du af det..