valg af browsere
Fra : ChristianTC

Dato : 15-01-03 20:11

Hej Ng,

Jeg hørte i en anden nyhedsgruppe at man kan bruge andre browsere end lige
Mircosofts hvis man gerne vil slippe for illegal kode:

>Hehe - jeg bruger ikke windows når jeg bevæger mig på websider jeg ikke
>kender. Derudover har jeg flere proxy-levels der scanner og fjerne illegal
>kode (og fjerner den) før den overhovedet kommer til Windows. Så når den er
>i brug bruger jeg andre værktøjer.

Hvad er det for en browser? Skal det bare være en der ikke er fra MS f.eks.
Netscape?

MVH
Christian Trier Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-01-03 21:00

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> writes:

> Jeg hørte i en anden nyhedsgruppe at man kan bruge andre browsere end lige
> Mircosofts hvis man gerne vil slippe for illegal kode:

Jeg ved ikke lige hvad illegal kode er i denne sammenhæng, men det lyder
da meget rimeligt. Der er trods alt sikkerhedshuller i IE, og det er
det primære mål for ondsindede websider.

Det lyder som om personen blander Internet Explorer og Windows sammen,
og at han altså bruger Windows men ikke IE.

> Hvad er det for en browser? Skal det bare være en der ikke er fra MS f.eks.
> Netscape?

Tjah, der er masser af muligheder. Netscape/Mozilla/Phoenix er en af
dem (samme web-side-visning, forskelligt interface, se fx
<URL:http://www.mozilla.org/>), eller Opera (<URL:http://www.opera.com/>).

Hvis du gerne vil bruge noget andet end IE, så prøv nogle af de andre
og brug den du bedst selv kan lide. Der er sikkert også sikkerhedshuller
i dem, men næppe så mange, næppe så længe ad gangen, og næppe så mange
der forsøger at udnytte dem.

/L

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-03 22:21

ChristianTC skrev:

>Jeg hørte i en anden nyhedsgruppe at man kan bruge andre browsere end lige
>Mircosofts hvis man gerne vil slippe for illegal kode:

Opera er helt fri for de problemer der blev beskrevet på den
omtalte side. Den er på vej i version 7.

--
Bertel

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 16-01-03 12:33

ChristianTC skrev:
> [...]
> Mircosofts hvis man gerne vil slippe for illegal kode:

> Hvad er det for en browser? Skal det bare være en der ikke er fra MS f.eks.

Ikke at bruge Windows kan betyde at han fx lige som mig bruger GNU/Linux
hvis han surfer på mistænkelige sider.

Gunner.

Fra : Martin Kofoed

Dato : 18-01-03 14:47

ChristianTC wrote:

> Jeg hørte i en anden nyhedsgruppe at man kan bruge andre browsere end lige
> Mircosofts hvis man gerne vil slippe for illegal kode:

Tjah, man får i hvert fald (efter min mening) langt bedre føling med, hvad
browseren kan og ikke kan gøre ved operativsystemet. IE deler jo mange
fælles objekter med Windows, og det er oftest derfor, der konstant opstår
sikkerhedsproblemer.

Det kan man jo ændre op ved ikke at bruge IE som primær browser, men kun
hvis man skulle være så uheldig at enkelte sites kræver det. Jeg anvender
selv næsten udelukkende Phoenix browseren både på Windows og Linux Den er
startet som en "Keep It Simple"-udgave af Mozilla. Den er virkelig rar! Kan
hentes her:
http://www.mozilla.org/projects/phoenix/phoenix-release-notes.html

Af lækre ting kan nævnes tabbed browsing, font resizing ("ctrl +" eller
"ctrl -"), god kontrol over cookies, god kontrol over JavaScript (herunde
pop-ups) osv. osv. ...

--

Martin