Effektiv stopper for spam?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-01-03 18:03

Jeg kan kun finde en newsgroup om virus - ikke om spam. jeg poster
derfor her, men irettesættes gerne, hvis der er en mere relevant
gruppe.

Høvdingen i det firma jeg laver hjemmeside for, har sendt mig
nedenstående om sine problemer med spam. Vil hans opskrift virke,
eller vil den nye adresse hurtigt blive spredt også? Han tror ikke
meget på betalingsløsninger/antispam-software åbenbart. Kan nogen
gennemhulle den fordom? Eller kan nogen anbefale andre metoder til at
løse problemet?
Han bruger Outlook Express til Mac.

Jeg døjer utrolig meget med spam af alle mulige slags, fra
halvpåklædte duller over stenrige nigerianske gaveudbydere til kunst,
slankepiller og alt andet skrammel.
På en god dag har jeg omkring 30 emails, eller over en weekend
passerer jeg nemt de 100 spammails. Mange er med tunge filer og det er
frygtelig irriterende.
Jeg ved der er mange programmer som skulle begrænse dette, men jeg ved
også det sjældent hjælper.

Jeg mener at vide, at der findes et program som automatisk finder alle
emailadresserne fra folks hjemmesider og det forklarer nok hvorfor min
normale adresse er så udbredt i Spamland, da jeg aldrig selv bevæger
mig ind på tvivlsomme hjemmesider.

Så kom jeg på følgende ide, - eller opfindelse til at løse problemet.

Alle emailprogrammer er udstyret med en funktion som automatisk svarer
tilbage hvis man er på ferie eller borte, at man nok skal svare på
emailen når man kommer tilage, eller noget I den retning.
Fint, - så tænkte jeg, - skriver man til mig@domæne.dk så kunne jeg
gøre følgende:

Få en ny adresse som kunne hedde info@domæne.dk
Skriver man til mig@domæne.dk får man denne besked:

Due to spam this email has been closed.
You must now write to info - at - danacord to contact us.

Ved at udelade snabel-a, så sikrer man sig, at de automatiske
programmer ikke genkender snabel-a og blot automatisk videresender
spam.

En gang om måneden kan man så på serveren blot slette alt hvad der er
kommet til mig@domæne.dk, da dem man vil I kontakt med har skrevet til
info@domæne.dk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-03 18:39

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev :

>Jeg kan kun finde en newsgroup om virus - ikke om spam. jeg poster
>derfor her, men irettesættes gerne, hvis der er en mere relevant
>gruppe.

Ikke en irettesættelse, men debat om spam foregår normalt i

Fra : Leony

Dato : 15-01-03 18:41

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forklarer nok hvorfor min normale adresse er så udbredt i
> Spamland, da jeg aldrig selv bevæger mig ind på tvivlsomme

Der er måder at undgå det på. En af de nemme er at undgå åbenlyse
mailadresser på et site (sådan som Danacord har) eksempelvis
ting@navn.dk - lav det som et mailto link i stedet for.

Det ved de garanteret en masse om i webdesigngruppen.

> [...]
> Ved at udelade snabel-a, så sikrer man sig, at de automatiske
> programmer ikke genkender snabel-a og blot automatisk

Den gyldne regel er aldrig at svare på spam, da det resulterer i
meget mere spam.

Hvis det er hans private adresse kan det sikkert lade sig gøre.
Hvis det er hans firmaadresse (læs han får meget *relevant* post
fra folk han ikke kender), så synes jeg det er en dårlig ide, da
det tvinger folk til at skrive den samme email 2 gange + de er
måske heller ikke alle der ved -at- betyder @. Potentielt kan
det koste kunder.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-01-03 21:07

> [...]
> meget på betalingsløsninger/antispam-software åbenbart. Kan nogen
> gennemhulle den fordom? Eller kan nogen anbefale andre metoder til at

Den løsning jeg bruger, er at jeg filtrere mails på serveren i mailserveren.
(det kræver naturligvis at hans også kan det). Og det har sænket spammængden
med 95%.

--
Niels