Fejlmelding til TDC
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 14:10

Telefonerne er døde, der kan hverken ringes ind eller ud - Giver det et
par timer - De er stadig døde - Ringer så til fejlmelding på 80808047.

Citat:"Jeg laver lige en måling ... Ja den er god nok der er ikke
forbindelse... Er der et telefonnummer du kan kontaktes på ? - Klik" Og
hun lagde på inden jeg kunne nå at spørge om hvornår de ville starte
fejlsøgningen ...

Senere på dagen fortæller en kollega at man på
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2694.htm selv kan se om det er større
områder der er ramt.

Sørme ja. Hobro cenralen har været nede siden 10:30 og der er uvist
hvornår den kommer op igen.

Gad hvide hvorfor "damen" på 80808047 ikke den information ?

/A

Fra : Martin Hansen

Dato : 15-01-03 20:50

> [...]
> forbindelse... Er der et telefonnummer du kan kontaktes på ? - Klik" Og
> hun lagde på inden jeg kunne nå at spørge om hvornår de ville starte

Mon hun direkte med vilje lagde på??? Det kan jo være mange ting...

> [...]
> hvornår den kommer op igen.
>
> Gad hvide hvorfor "damen" på 80808047 ikke den information ?

Det gjorde hun sikkert også. Men hun kunne nok ikke se hvor du var fra ud
fra nummeret, idet det jo kan flyttes alle steder hen i landet. Plus at
målingerne foretages i et måleprogram, og at det jo ligeså godt kunne være
fejl andre steder.

Bare lige et par kommentarer...

Martin

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 22:35

> Det gjorde hun sikkert også. Men hun kunne nok ikke se hvor du var fra
ud
> fra nummeret.

Det undrede mig bare.

Der var hul igennem igen ved 6 tiden så det var et udfald på ~5:30 time.
Jeg antager at fejlmelding kan få al kundeinformation frem udfra et
tlfnummer og herunder også hvilken central det hører under (og hvor dens
"info" evt routes igennem pga. nummerflytninger). Du burde være en
simpel teknisk løsning at "målerprogrammet" lige checker med fejlramte
centraler så man kan give en mere præcis fejlmeddelse. Hvis "systemerne"
er helt uafhængeige bliver jeg jo sikkert ringet op af en teknikker
imorgen der skal finde fejlen på min linie ....

Det er heldigvis ikke så tit jeg har problemer med tele/data linier -
dog anden gang på 14dage derhjemme (Det mørke jylland var ret betegnende
for ikke så længe siden da en transformator på en hovedledning stod af)

Men sidste gang med data var heller ikke heldig. Firmaets ADSL var nede
fra morgenstunden. Efter en del "snak" med support (der testede fra
deres ende) kørte jeg ved middagstid selv ud får at få ombyttet siemens
modemet. Det virkede heller ikke - heller ikke efter at support igen
havde reset linien. Midt på eftermiddagen var der en ny (vel den 3 eller
4 jeg snakkede med hos zillion) der kunne se at vores central havde
været fejlmeldt hele dagen. Så er det lige før man banker hovedet ind i
væggen af at have spilt det meste af en arbejdsdag på at få skidtet op
at køre....

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-03 22:57

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Du burde være en
> simpel teknisk løsning at "målerprogrammet" lige checker med fejlramte
> centraler

Det siger du med hvilket kendskab "målerprogrammet" og øvrige systemer?

> Så er det lige før man banker hovedet ind i
> væggen af at have spilt det meste af en arbejdsdag på at få skidtet op
> at køre....

Forståeligt. Det skal ikke ske.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-01-03 09:37

> Det siger du med hvilket kendskab "målerprogrammet" og øvrige
systemer?

Absolut intet til de berørte systemer Jeg drager bare slutningen af

- det er muligt at holde en web side opdateret med ramte centraler
- tdc har i "et eller andet system" informationen om hvilken central min
telefon hører under.

Men der kræver sikkert lidt samkøring af nogen systemer ....
Men i/de har nok vurderet omkostningerne ud fra et cost/benefit

Men næste gang skal jeg selv huske at spørge til hvordan min central har
det

Det er en fin service med siderne med nedbrud og planlagte afbrydelser.
Desværre stod der hele dagen at tidshorisonten var ukendt.

PS det vigtigste i min oprindelige mail vel egenligt at oplyse om
siderne med fejl på nettet. Selvom de jo ofte kan blive lidt svære at
læse ved nedbrud

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-03 10:14

> - det er muligt at holde en web side opdateret med ramte centraler
> - tdc har i "et eller andet system" informationen om hvilken central
min
> telefon hører under.

Men der fra og til at konkludere at en sammenkobling er simpel er der et
stykke vej.

> Men næste gang skal jeg selv huske at spørge til hvordan min central
har
> det

Det er ikke det jeg siger.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-01-03 11:44

> Men der fra og til at konkludere at en sammenkobling er simpel er der
et
> stykke vej.

Set oppefra er det et "simpelt ønske" - men den tekniske inplementation
kan selvfølgelig hurtigt blive langhåret i så store systemer. Det var jo
i princippet også simpelt for en politiker at stemme for
nummerportabiliteten - men det gav vist også grå hår en del steder

/A