LaserWriter12/640PS
Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 14:15

God eftermiddag....

Er der nogen, der kender denne printer: Apple LaserWriter 12/640PS?

Jeg har lige fået den ind af døren og har kun en netledning med, altså
strøm. Så jeg véd ikke, om den virker.(Januar 1997).

Alle inputs omkring den modtages med glæde.

Toner - kabler(der er parallel-/netværks-/og en anden port, rundt
ottepolet DIN-stik, ligner det) - drivere - papir, og alt, hvad tænkes
kan.

På forhånd tak -åh, ja - skulle gerne køre med OS X.10.2.3 på en G4 fra
2001

Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 14:45

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Er der nogen, der kender denne printer: Apple LaserWriter 12/640PS?

Glimrende printer, med postsript oven i købet.

> Jeg har lige fået den ind af døren og har kun en netledning med, altså
> strøm. Så jeg véd ikke, om den virker.(Januar 1997).

Sæt strøm, tænd den og den printer en startside med nyttige
informationer (med mindre nogen har slået det fra).

> Alle inputs omkring den modtages med glæde.

Start med at hente manualen!

> Toner - kabler(der er parallel-/netværks-/og en anden port, rundt
> ottepolet DIN-stik, ligner det) - drivere - papir, og alt, hvad tænkes
> kan.

Ethernetkabel i printeren og i din G4, start printcentral og den finder
sikkert printer og tilhørende PPD.

--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 15:07

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Start med at hente manualen!

> Ethernetkabel i printeren og i din G4, start printcentral og den finder

Tak Preben - den har nu ikke printet noget ud, men der var da lys i tre
lygter - som gik ud lidt efter.

Skal man skille sådan noget ad, for at tjekke toner? Nå, jeg har lige
hentet manualen.....der er også noget med RAM - har en printer RAM?

Du kan se, jeg véd ikke INTET om sådan en maskine, ikk´?

Nå, jeg kigger lidt i manualen, og så vender jeg nok tilbage med flere
begynderspørgsmål

M.L.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 16:09

> [...]

> Du kan se, jeg véd ikke INTET om sådan en maskine, ikk´?
>
> Nå, jeg kigger lidt i manualen, og så vender jeg nok tilbage med flere

Okay....den printer flot - jeg har haft tonerrullen ude og rystet den. I
med den igen, lukke låget og vupti - en oversigtsside - FLOT!

Gad vide, om man kan få den til at printe farver?

I hvert fald har den ifg. oversigten printet 34.576 sider, den har 4MB
RAM og 600dpi FinePrint er slået fra....

Den har IP-adresse - så må den da kunne sættes til min router?

Hmmmm.......hen at lege, inden der kommer nogen hjem

M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 16:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
> Gad vide, om man kan få den til at printe farver?

Så ville der stå ColorLaserWriter på forsiden

> I hvert fald har den ifg. oversigten printet 34.576 sider,

Små ting for en laserprinter.

>den har 4MB RAM og 600dpi FinePrint er slået fra....

Sikkert standard ram. Kan forøges.

> Den har IP-adresse - så må den da kunne sættes til min router?

Prøv hellere med din hub/switch.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 17:15

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Så ville der stå ColorLaserWriter på forsiden

> [...]

Yep, Preben.....jeg tilføjede IP´en i Printcentral sammen med modellen,
som du rigtigt nok skrev, var i oversigten - så den kan jo ikke være
HELT forældet.

Men OSX kunne ikke finde den - (havde sat den i routerens switch - den
har fire udgange) - så "Time ran out...". Hvis jeg nu sætter en
almindelig, dum 4-ports switch til én af portene på routeren, tror du så
det hjælper?

Det med farven er jo også rigtigt - i Appletermologi kan en laserprinter
kun printe farver, når den hedder ColorLaserWriter - det fik jeg lært -
Øv

Nå, time out for me......skjorter skal stryges - madpakker smøres -
aftensmad fortæres og, og, og,
Hej fra
Morten Lind