Ring billigt hvor? Hvordan?
Fra : Morten Thomsen

Dato : 15-01-03 13:55

Hej alle sammen

Nu skal i virkelig på en prøve. Jeg står med et problem, eller rettere sagt
et spøgsmål.

Hvordan kan dette gøres billigere??

Person 1 : Bor i Danmark
Person 2 : Rejser rund omkring med skib (bla. syd amerika, Afrika, Japan,
europa, o.s.v.)

Problemet er at familiens sidste tlf regning var på 10.000,- pga opkald fra
hjemme tlf til persons 2 Mobil tlf.

Jeg har tænkt på noget via internettet, men problemet er stadig at mobil tlf
betaler fra Danmarks grændse til mobil telefonen, og det bliver lidt dyrt i
længden.
Så har jeg overvejet muligheden for at person 1 kan ringe til en fast tlf i
udlandet, men pga person 2 aldrig er i nærheden af en fast tlf, kan dette
ikke lade sig gøre..

Nogen der har et forslag??

Mvh Michael Thomsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-03 14:05

"Morten Thomsen" <harritz@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> Person 2 : Rejser rund omkring med skib (bla. syd amerika, Afrika,
Japan,
> europa, o.s.v.)

Hvilke muligheder for kommunikation har person2?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Thomsen

Dato : 15-01-03 16:54

> Japan,
>
> Hvilke muligheder for kommunikation har person2?

Person 2 har mobil tlf, og angang til computer, men uden internet.

Mvh Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-03 18:56

"Morten Thomsen" <cws12876@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> Person 2 har mobil tlf, og angang til computer, men uden internet.

Jeg kender ingen danske produkter der giver en billigere pris...
Kan du ikke få det indflettet i din kontrakt?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-01-03 16:02

On Wed, 15 Jan 2003 13:55:27 +0100, "Morten Thomsen"
<harritz@dlgnet.dk> wrote:

>Hej alle sammen
>
>Nu skal i virkelig på en prøve. Jeg står med et problem, eller rettere sagt
>et spøgsmål.

>Hvordan kan dette gøres billigere??

Billigere end TDC o.lign. - eller billigere end telefonkort?

I forhold til de alm. telefonselskaber er der mange penge at spare ved
at bruge firmaer som www.easycall.dk eller www.iconnect.com - og andre
udbydere af calling cards, hvor du ringer op via et frinummer i f.eks.
Danmark og videre til et fastnet- eller mobilnummer. Et minut til en
mobil i Japan koster 2,31 kr. (91 øre til fastnet) hos Easynet, mens
et opkald fra Japan til DK hos samme firma koster knap 3,50 kr.

Men det forudsætter, at det ikke er en mobil med et dansk SIM-kort,
man ringer til. Person 2 skal altså have et lokalt SIM-kort - ellers
kommer han (sandsynligvis) til at betale roaming-takst til det danske
selskab for at modtage opkald. Men det bør kunne løses ved at købe
lokale taletidskort.

Lars

Fra : Morten Thomsen

Dato : 15-01-03 17:00

> [...]
> kommer han (sandsynligvis) til at betale roaming-takst til det danske
> selskab for at modtage opkald. Men det bør kunne løses ved at købe

Betaler man Roaming takst i udlandet? (Man kunne jo evt købe en mobil med
abonnoment hos et tele selvskab i Japan. Kan man så undgå Roaming taksten i
USA? eller har de samme krav som danske tele selskaber har?)

Mvh Michael Thomsen

Fra : Pongo

Dato : 15-01-03 17:50

Morten Thomsen wrote:
[CUT]
> [...]
> med abonnoment hos et tele selvskab i Japan. Kan man så undgå Roaming
> taksten i USA? eller har de samme krav som danske tele selskaber har?)

Ligesom de danske mobilselskaber, vil de japanske blive opkrævet et
beløb af den amerikanske mobiloperatør man roamede med i USA. Det
japanske selskab skal yderligere betale for at opkaldet bliver ført frem
fra japan til den amerikanske operatør. Jeg vil derfor antage at de også
vil lade disse omkostninger gå videre til kunden.

Det er muligvis billigere med en japansk telefon, da telefon-minutters
pris mellem operatøre i højere grad afhænger af mængden af minutter, end
af den reelle geografiske afstand. (Fra Danmark er det f.eks dyrere at
ringe til f.eks Malta end det er at ringe til f.eks USA). Problemet er
blot at så må den der ringer jo betale udgiften ved at ringe til en
japansk mobiltelefon. Den samlede udgift der skal fordeles, vil således
sansynligvis blive større.

/Klaus

Fra : Hartmann

Dato : 16-01-03 08:12

Og derudover kan du ikke bruge et taletidskort som foreslået uden for
landet, de virker kun på hjemmenetværket.

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-01-03 13:30

Hartmann> Og derudover kan du ikke bruge et taletidskort som foreslået uden for
Hartmann> landet, de virker kun på hjemmenetværket.

Hvis man køber lokale taletidskort er man jo på hjemmemarkedet.

Jeg var på ferie i Grækenland i sommers. Den første dag købte jeg et
taletidskort. Det kostede 15 Euro incl simkort og der var 6 euro på kontoen.
Jeg brugte det næsten hver dag i to uger og modtog en del opkald fra Danmark
og Canada.

Det kort sparede mig nok for over 1000 kr.

Med supertel koster det 3,10/minut at ringe til en Græsk mobiltelefon fra DK,
så det er lidt dyrere end at ringe til min mobiltelefon, men stadig meget
billere end hvad jeg skulle betale for at modtage opkaldet i Grækenland.
Opkaldene fra Canada kostede formodentligt det samme som hvis de havde været
til mit danske mobilnummer.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-01-03 13:53

Morten> Hej alle sammen
Morten> Nu skal i virkelig på en prøve. Jeg står med et problem, eller rettere sagt
Morten> et spøgsmål.

Morten> Hvordan kan dette gøres billigere??

Morten> Person 1 : Bor i Danmark
Morten> Person 2 : Rejser rund omkring med skib (bla. syd amerika, Afrika, Japan,
Morten> europa, o.s.v.)

Morten> Problemet er at familiens sidste tlf regning var på 10.000,- pga opkald fra
Morten> hjemme tlf til persons 2 Mobil tlf.

Morten> Jeg har tænkt på noget via internettet, men problemet er stadig at mobil tlf
Morten> betaler fra Danmarks grændse til mobil telefonen, og det bliver lidt dyrt i
Morten> længden.
Morten> Så har jeg overvejet muligheden for at person 1 kan ringe til en fast tlf i
Morten> udlandet, men pga person 2 aldrig er i nærheden af en fast tlf, kan dette
Morten> ikke lade sig gøre..

Man kan bruge mobiltelefonen til at sende nummeret på en mønttelefon i
nærheden.

Se også på ekno:
http://www.ekno.com/

Minutpriserne er ikke specielt gode. Men man kan bruge det som en meget billig
(i nogle tilfælde gratis) telefonsvarer.

Hvis du fx gerne vil have at dem derhjemme hurtigt kan komme i kontakt med dig, er
det godt. De kan gratis lægge beskeder til dig og du kan gratis checke om der
er en besked til dig. Du skal betale for at høre beskedderne. Men de kan bede
dem om at lægge korte beskedder og du kan roligt love at checke for nye
beskedder 4 gange om dagen når du er i land.

De kan naturligvis også sende en SMS. Men det er trods alt ikke alle steder
mobiltelefonen virker.

Hvis du kan komme på nettet kan du gratis downloade og høre dine beskedder.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 16-01-03 14:34

> [...]
steder
> mobiltelefonen virker.
>
> Hvis du kan komme på nettet kan du gratis downloade og høre dine

Problemet er at når person 2 kommer næsten aldrig kommer i land, men kun er
på båden, og når han kommer i land er der langt til den nærmeste tlf. Det er
jo ikke havne som dem i har i DK.

Mvh Michael

Fra : Gert

Dato : 24-01-03 21:16

Tja, jeg har selv sejlet langfart i mange år og kender desværre kun altfor
godt problemet..
Men ! Der er da håb.
Jeg går ud fra at manden har en dansk mobil tlf. med abb. og en bærbar med
modem.

Man kan lave et internetabb. hos et firma jeg desværre har glemt hvad
hedder.... ;_(
global eller world et eller andet tror jeg nok. Det kan være jeg kommer på
det senere. Men ihvertfald kan man koble op mange steder i verden - via
mobil tlf. til et lokal nr. - og så er det bare at lave en konto hos
net2phone eller lign.
Hvordan iptelefoni fungere over 56K modem og mobiltelefon ved jeg ikke, men
det kan da afprøves inden han skal afsted.

Et andet alternativ er at få et telekort af creditkort typen hos en udbyder
med mange lande.
Eller som flere var inde på et alm. prepaid telekort.
Kunne forestille mig easy call ville være en løsning.

Jeg forhandler en del telekort, bla med levering via telefax/email til
skibsfarten, så han kan få dem inden han ankommer en havn.
Det kræver bare at han bliver registreret hos mig. Så sender jeg regningen
til skibets agent eller hjem til ham selv - eller han kan lave en alm bank
overførsel.
Jeg kan evt. levere lokale simkort hvis det har intr. og hvis han går i
liniefart eller charter.

Kaptajn
Gert Ditlevsen.

--
Capt. DD's Ship Supply, SE/CVR: 26572665, Mobile: (+45) 23681921
email: ditlevsen@email.dk, Phone/Fax: (+45) 54177779, Mobile and e-mail

Fra : Belge

Dato : 09-03-03 21:53

Hej
jeg bor i Belgien, og ringer en del til Danmark og Storbritannien, til
priser der ligger paa omkring 4 eurocents aften+weekend, 4,65 eurocents
dagtimer. (hhv. 30 oere / min og 35 oere / min)

Jeg bruger http://www.telonline.be/phonecalls/rates.html til at finde
det billigste selskab at ringe med

Det billigste jeg har fundet i Danmark er 51 oere / min, altsaa 60 %
mere
http://www.tele-link.dk/

Nu er mit spoergsmaal - er der ikke en bedre service i Danmark end
telepriser.dk hvor man kan finde det biligste selskab uden at skulle
surfe rundt flere timer?

For udenlandstelefoni er telepriser.dk fuldstaendig ukomplet, de smaa
selskaber er jo ikke med...

Paa forhaand tak for hjaelpen

http://www.kandu.dk/